Bemutató

Modellszüret – Új BMW X3 és BMW 6GT 2. rész

2018.02.21.

Nem régiben számoltunk be arról, hogy Magyarországon is bemutatkozott a BMW X3 legújabb generációja. A startpisztoly azonban nem csak megújult terepesnek szólt aznap, hanem a hatos GT-nek is, ami egy teljesen új modell a bajor autógyártó márkapalettán.

A mádi szőlőtőkék szürke eminenciása volt a BMW legújabb üdvöskéje a 6 GT. Pechjére bemutatója az X3-séval együtt volt és talán emiatt így kevesebb jutott neki a reflektorfényből a márka egyik húzómodellje mellett.

Nem kell BMW funnak lenni ahhoz, hogy megállapítsuk, hogy az egész bajor kínálati paletta talán az egyik legattraktívabb sorozata a hatos, legyen szó kupéról vagy kabrióról, és most itt a GT ami több mint eltalált változat.

Impozáns megjelenés jellemzi

És itt engedtessék meg egy kis személyes visszatekintés. Amikor először megláttam az 5 GT-t, rögtön azt gondoltam, a tervezők ceruzájának kitört hegye, amikor ezt a körvonalat kitalálták, Szóval nem sok kellett hozzá, hogy le ne warsawázzam (lásd: Warsawa M20) a formavilágát. Embert nem tudtam elképzelni, aki megvesz majd egy ilyen formájú autót és ezen a képen még az sem javított volna sokat, ha termeli a benzint. Egészen addig averzióm voltak az autóval , míg egyszer be nem tessékeltek a hátsó ülésre és irány Szlovénia. Csak ekkor értettem meg igazából az autó lényegét, magamban jó nagy mea culpákat mormogtam és be kellett lássam, hogy ez egy állati jó kocsi. Ha pedig az ötös az, akkor a most színre lépett hatos méginkább ott van a szeren.

Tökéletes farosszéria

Nem csak a jelölésében, illeszkedik az ötös és a hetes modellek közé, hanem méretében is. Szóval látványosan tudatosan működött a sebészkés. Ráadásul, ha innen nézem sport kupé, ha másfelől, akkor túraautó még pedig nagyuras. Mindezt az „identitás elegyet” pazar kényelem és minőség övezi. A BMW nem titkolt célja, hogy 6GT-vel a minőségi flotta piacnak kínáljanak alternatívát.

A lendületes sportosan elegáns megjelenésű hatos tengelytávja a hetesével azonos, hossza meghaladja az öt métert, ami szó szerint tág teret biztosított a belső komfort kialakításának. Az ötös GT- nél sem érhette szó a hátsó lábtér kényelmét, itt azonban még kényelmesebben terpeszkedhetünk. A sziluett finomabban ívelt, alacsonyabb, mint az ötös és kupésabb, sportosabb. Ahogy korábban már említettem az utasteret magas minőség jellemzi, de a fedélzeti műszeregység már a X3-nált említett bmwés elrendezést követi.

Sportosabb, kupésabb, mint az 5 széria

A beltér kényelméhez nagyfokú menetkomfort társul, ami a 6-os Gran Turizmo továbbfejlesztett futóműveinek köszönhető. Az alapfelszereltség része az automata szintszabályozású levegős hátsó kerékfelfüggesztés, amit tovább bővíthetünk az dinamikus lengéscsillapító szabályozással is. A légrugós megoldással 20 mm emelhetjük, és 10 mm csökkenhetjük az alapbeállításokat. Ez utóbb azonban önműködően is megtörténik, ha 120 km/órás tempó felett autózunk, mint az is, hogy 85 km/óra fölött a hátsó légterelő felnyílik menet közben.

A hátsó szárny 85 km/óránál felnyílik

Az erőforrás palettán a hathengeres dízelek két teljesítményszinttel érhetők majd el az X3-asból már ismert 30d 265, a 40d pedig 320 lóerős. A benzines változatoknál a négyhengeres 30i 258, a 40i hathengerrel 340 lóerőt tart a géptető alatt.

A bemutató alkalmával a 30d próbálhattuk, ami véleményem szerint egy ideális választás a palettáról, hiszen nem csak jól megy, hanem takarékos is.

A komfortja elöl-hátul tökéletes, a térképről is leautózhatunk vele

Az új hatos Gran Turismo 30i-s benzines változata 18,7 millió forintról indul, míg az alap gázolajos 30d hátsókerékhajtással 20,2 millióért vásárolhatjuk meg, ha ez utóbbihoz xDrive hajtás is kérünk, akkor a számla végösszege valamivel több mint 21 millió forint fölött van.

Ha bárkinek olyan megalázó gondolatai voltak a korábbi ötössel, mint anno nekem, azt meg kell nyugtassam a hatosba nem lehet belekötni. És ez per pillanat a versenytársakra igaz lehet, hiszen legfeljebb az Audi A7 dobhatna neki kesztyűt.

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....
2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....
2024.04.24
Két, egymástól független flottapiaci szavazáson a Toyota Professional három típusa ért el....
2024.04.24
Keddről szerdára virradó éjjel egy személyautó megcsúszott a tiszai Huszár Mátyás rakparton és....
2024.04.24
Bár az elektromos autók iránti kereslet továbbra is növekszik, a növekedés üteme közel sem olyan....
2024.04.24
Az M0-s autóút déli szektorán, az M5-ös autópálya felé vezető oldalon, a 6-os főúti csomópontnál....