Önvezető autók

Nagy átszervezések a Fordnál

2018.08.01.

A Ford bejelentette a Ford Autonomous Vehicles, vagyis az önvezető autókra és technológiákra szakosodott vállalatának megalapítását, és globális szervezetének átalakítását a gyorsabb fejlődés, hatékonyabb működés érdekében.

A Ford Motor Company a közelmúltban bejelentette, a Ford Autonomous Vehicles LLC megalapítását. A vállalat átcsoportosítja önvezető jármű üzletágát a Ford Autonomous Vehicles LLC-be. Idetartozik az önvezető járművekkel kapcsolatos kutatás és fejlesztés, a rendszerintegráció, az AV-fuvarozás, mint szolgáltatás fejlesztése, a felhasználói tapasztalatok gyűjtése, illetve az üzleti stratégia és az üzletfejlesztési csapatok is. A harmadik féltől érkező befektetések befogadására is alkalmas új vállalat székhelye a Ford detroiti Corktown campusán lesz.

A Fordnak a vállalat pittsburghi székhelyű, önvezető rendszerek fejlesztésével foglalkozó partnerében, az Argo AI-ben meglévő üzletrésze is a Ford Autonomous Vehicles LLC tulajdonába kerül. A Ford 2023-ig 4 milliárd dollár befektetését tervezi az AV-tevékenységekbe, beleértve az Argo AI-re fordítandó egymilliárd dollárt is. A Ford Autonomous Vehicles LLC vezérigazgatójává Sherif Marakbyt, a Ford önvezető járművekért és villamosításért felelős alelnökét nevezték ki, aki a Marcy Klevorn (a Ford ügyvezető alelnöke, és a Mobility elnöke) által vezetett igazgatóságnak tartozik beszámolási kötelezettséggel.

„A Ford hatalmas haladást ért el az önvezetési értéklánc egészében – a technológiai fejlesztésektől az üzleti modellekkel kapcsolatos innováción keresztül a felhasználói élményig,” mondta Jim Hackett, a Ford Motor Company elnök-vezérigazgatója. „Itt az idő arra, hogy önvezető járműplatformunkat egyetlen csapatba vonjuk össze, ezzel a legjobb helyzetbe hozva magunkat a jövőbeni üzleti lehetőségek kihasználásához.”

Marakby áthelyezésével Ted Cannis – a villamosításért felelős globális igazgató – vezeti majd a Ford Team Edisont - az új generációs elektromos járművek fejlesztéséért és piacra dobásáért felelős csapatot. A Team Edison munkáját továbbra is Jim Farley ügyvezető alelnök és a Global Markets elnöke felügyeli majd. Mindemellett a Ford átszervezi a Joe Hinrichs ügyvezető alelnök által vezetett Gobal Operations divíziót, így oda tartozik majd az IT, illetve a vállalat globális megrendelési-teljesítési rendszere is, megvalósítva ezzel a csapatok, a technológiák és a folyamatok integrációját. Ennek eredményeként Jeff Lemmer alelnök és IT vezető munkáját Hinrichs felügyeli majd. A termékfejlesztésért és beszerzésért felelős területek ezentúl közvetlenül Hackett irányítása alá tartoznak majd, ami garantálja, hogy a központi feladatok még nagyobb figyelemben részesüljenek, és a vállalat nyerő termékportfóliót hozzon létre.

Az átalakulás következtében a Ford a járművek egyes modelljeiben több lesz a közös alkatrész, és 20 százalékkal lerövidül majd a termékfejlesztésre fordított idő. Ennek segítségével közel 7 milliárd dollárt takaríthat meg a cég a tervezési-fejlesztési tevékenységek terén. A vállalat célja az, hogy öt éven belül a leghatékonyabb termékfejlesztési szervezettel rendelkező, teljes palettát kínáló autógyártóvá váljon.

A Ford öt rugalmas jármű felépítési módjához – alvázas szerkezet, elsőkerék-hajtású önhordó szerkezet, hátsókerék-hajtású önhordó szerkezet, önhordó szerkezetű kishaszon-gépjármű és akkumulátoros elektromos hajtású jármű - az erőforrást, az elektromos rendszert és a járműkonfigurációt tartalmazó modulcsaládok kapcsolódnak. Az egyes járművekhez kapcsolódó tervezési munka 70 százalékát ezen szerkezeti fejlesztési szemlélet jegyében végzik majd el, míg a maradék 30 százalék (pl. hűtőrács, motorháztető, ajtó stb.) az egyes modellekre szabott lesz. A bejelentett összes szervezeti változás augusztus elsejétől érvényes.

Mindemellett a Ford a vállalat egészében fokozottabban koncentrál a termékcsaládokra. Jim Farley törekvése szerint alapvető szempont az emberközpontú tervezés, ahol a termékekért felelős csapatok egyre nagyobb figyelmet fordítanak a fogyasztók meglátásaira, illetve azon piaci lehetőségekre, amelyek következtében a termékek és a szolgáltatások még inkább kiszolgálják az emberek igényeit. Ez a fogyasztó-központú termékcsalád szemlélet az F-Series csapat esetében Észak-Amerikában, a Ranger csapatnál a Csendes-óceáni régióban, a Haszongépjármű csapatnál pedig Európában elért sikereken alapul.

2020-ra a Ford rendelkezik majd a teljes kínálatot forgalmazó gyártók közül a legfrissebb modellpalettával Észak-Amerikában és Európában. A háromnegyedében megújuló modellpalettának és négy új SUV, illetve kisteherautó bevezetésének köszönhetően a bemutatótermi kínálat átlagos életkora 5.7 évről 3.3 évre csökken majd.

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.05.21
Korán reggel teljes szélességében lezárták az M7-es autópályát Martonvásárnál kedden, mert lovak....
2019.05.21
A 70 éves háromszoros Forma-1-es világbajnok hétfőn halt meg - jelentette kedden az osztrák....
2019.05.21
A Suzuki rendőrökkel, polgárőrökkel, mentősökkel közösen figyelmeztet a körültekintő közlekedés....
2019.05.20
A Lexus az európai piacot Japánban gyártott modellekkel szolgálja ki, az észak-amerikai ellátásában....
2019.05.20
Az Autós Nagykoalíció zászlajára tűzte, hogy a szabályok sulykolása és a logikai érvek helyett (és ....
2019.05.20
A Fraunhofer Kutatóintézet lézeres eljárást és szalagozást alkotott meg a jövő hibrid....
2019.05.20
Ilya Katz Izraelből küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra pályázatára....
2019.05.20
Európa egyik legnagyobb autós felmérésében folytatja sikersorozatát a Peugeot 3008. Több tízezer....
2019.05.20
- A hagyományos járművek mellett önvezető és elektromos hajtású gépkocsik tesztelésére alkalmas....
2019.05.20
A Scania működési bevétele 2019. január-márciusa között 27 százalékkal, azaz 4207 millió (3315)....