Bridgestone

A nagy durranás!

2017.04.08.

A Bridgestone bemutatta új defekttűrő abroncsát. Korábban jellemzően csak a luxusautók privilégiumának számító technológiát immáron széles körben elérhetővé tette a japán abroncsgyártó óriás.

Jó néhány évvel ezelőtt egy nagy gumiabroncsgyártó vállalat szakembere azt mondta, hogy az, aki „feltalálja” a teljesen defektmentes abroncsot az „letarolhatja” a világ abroncspiacát! Nos, mondhatnánk, hogy a csodákra még várni kell, de az tény, hogy nagyon komoly lépések történtek az előbb említett cél felé.

A Bridgestone piacvezető a defekttűrő abroncsok piacán

A Bridgestone 40 évvel ezelőtt tette le először a névjegyét a defekttűrő abroncsok kifejlesztésében, azóta is piacvezető ebben az abroncsipari kategóriában és a fejlesztésben is. A teljesség kedvéért itt azért meg kell jegyeznünk, hogy az abroncspiac többi szereplője is gőzerővel keresi a probléma megoldását. Számos jó és szellemes ötlet született az elmúlt évtizedekben, azonban úgy tűnik, hogy mind közül az erősített oldalfalú gumiabroncs jelentett hatékony és nem utolsó sorban pénzre is váltható megoldást. A Bridgestone évek óta a piacon van az RFT (Run Flat Tires) technológiával, ami megtartva a hagyományos gumiabroncs tulajdonságait teljes légvesztés esetén is biztonságos haladást tett lehetővé. A szkeptikusok szerint azonban a magasabb ár és súly nincsen arányban a kapható defektek arányával.

Hunyadi Szabolcs értékesítési vezető, Barcsik Ákos főmérnök, Károlyi Katalin marketing vezető

Súly

A defekttűrő abroncsok kifejlesztését egy másik igény is motiválta. Az autógyártók pótkerék súlyának megspórolásával egy újabb lépést tehettek a tömegcsökkentés felé és nem utolsó sorban további helyet nyerhettek a csomagtartóban

A gyors defektjavításra is számos megoldás született, a javítóhab az egyik

Ez utóbbit viszonylag könnyen megcáfolta a most bemutatott és stílusosan DriveGuard-nak nevezett abroncs prezentációjában Hunyadi Szabolcs a Bridgestone Magyarország értékesítési vezetője. A defektekkel kapcsolatos ötévet átfogó hazai környezettanulmányból kiderült, hogy e tekintetben 10 emberből négy tartozik a pechesek közé. A sérülések 50 %-át szög, 10%-át kátyú, 8 %-át pedig szálszakadás okozta. Az amúgy is szerencsétlen szituációt tovább tetézik a kerékcserrékkel járó bosszúságok.

A feirat alatt lévő pikkelyes textúra a "hűtőborda"  

És ide most be is csempészhetünk egy spontán reklámízű mondatot, miszerint: ennek most vége! Hiszen a DriveGuard abroncsok mentesítenek bennünket a balszerencsés helyzet körülményei alól. A DriveGuard technológiával készült abroncsokkal ugyanis teljes légvesztés esetén is képesek vagyunk 80 km megtenni maximum 80 km/órás sebességgel.

A DriveGuard technológia anyagfelhasználásnak köszönhetően könnyű, de a hagyományos abroncsoknál erősebb oldalfalakat alakítottak ki, amit poliészter szövetvázzal ötvöztek. A gumi külső oldalára pedig "hűtőborda textúra" került. A fejlesztés együttes előnyei a kisebb súly, kisebb hőtermelődés és a defektes kerék menetközbeni jó hűtése. A tesztnap hosszútávú próbáján igazolta az elméletben felvázolt tulajdonságokat.

Az abroncs "kivégzése" a tesztút előtt. Szög bele és biztos, ami biztos alapon a szelep pedig kikerült a gumiból

A Groupama tanpálya steril környezete után a hungaroringi környék enyhén szólva sem autópálya minőségű utcáiban tettük meg az etap első részét. A konszolidált városi tempó az útegyenetlenségek ellenére sem jelentett komfortromlást vezetés közben.

Kiérve a lakott területről természetesen volt mód kipróbálni a 80 km/órás körüli sebességet is. A jelentéktelen, de a defektes kerékre jellemző hanghatáson kívül semmi nem utalt arra, hogy szöges kerékkel autózunk. Az autó nem húzott el és nem lett bizonytalan a kormányzás sem.

Defektes abronccsal nem sérült a vezetési komfort

A DriveGuard természetesen nemcsak "lyukas" állapotban hozza az elvárható kívánalmakat. A gumiabroncs alapanyaga úgynevezett nano pro-tech magas szilikát tartalmú vegyület tartalmaz, ami (a szilika abroncsgyártási mű szó, jellemzően a gyártó saját fejlesztésű vegyületét jelenti) jobb vizestapadást és rövidebb fékutat jelent.

A DriveGuard innováció mellett az abroncsnak új a futófelületi rajzolata és az alapanyagösszetétele is

Ami a Bridgestone magyarországi gyárában készülő DriveGuard abroncsokat talán még vonzóbb alternatívává teszi, az a széles méretválaszték mellett az áruk. A minimálisan magasabb – átlagosan 10 százalék - vételárkülönbség a hagyományos abroncsokhoz képest pedig önmagunkkal szemben is egy meggyőző érv lehet ha, arra gondolunk, mennyire utálnánk kereket cserélni egy forgalmas autópálya szélén, esőben, este.

A DriveGuard a legszélesebb méretválasztékot kínálja

(Képek: Besenyei Gergely)

 

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
Súlyos közlekedési baleset történt az A4-es autópályán Bruck közelében a magyar határ felé vezető....
2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....
2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....
2024.04.24
Két, egymástól független flottapiaci szavazáson a Toyota Professional három típusa ért el....
2024.04.24
Keddről szerdára virradó éjjel egy személyautó megcsúszott a tiszai Huszár Mátyás rakparton és....
2024.04.24
Bár az elektromos autók iránti kereslet továbbra is növekszik, a növekedés üteme közel sem olyan....