haszonjármű

Nagy változást hoznak az új Scania motorok

2019.07.01.

A Scania V8-as motorok hidrogénezett növényi olajjal (HVO) is üzemeltethetők, és már ötven éve kulcsfontosságúak a hatékony fuvarozáshoz. A legendás V8-asok minden eddiginél nagyobb jelentőségűek most, amikor a klímaváltozás megfékezése kiemelten a figyelem középpontjában áll.

Úton a fosszilis energiaforrásoktól mentes fuvarozás felé a legtöbb iparág és fuvarozó még mindig belső égésű motorok segítségével tartja működésben a világot. Jelentősen hozzájárulni a fenntartható fuvarozásra való átálláshoz és közben kedvező teljes körű üzemeltetési gazdaságosságot elérni nem lehetetlen. Ennek egyik legkönnyebb módja egy igazán üzemanyag-hatékony Scania beszerzése, amelynek belső égésű motorja alternatív üzemanyaggal működik. A Scania V8-as motorok hidrogénezett növényi olajjal (HVO) is üzemeltethetők, és már ötven éve kulcsfontosságúak a hatékony fuvarozáshoz. A legendás V8-asok minden eddiginél nagyobb jelentőségűek most, amikor a klímaváltozás megfékezése kiemelten a figyelem középpontjában áll.

- Az új, 13 literes, 500 lóerős motor ideális megoldás a saját tömegre érzékeny, de nagy teljesítményt igénylő ügyfeleknek – mondta Alexander Vlaskamp alelnök, a Scania teherautós üzletágának vezetője. „Mindegy, hogy nehéz terheket vontatnak, sürgős feladatot végeznek, vagy meredek emelkedőkkel kell megbirkózniuk, az 500 lóerős DC13-as tekintélyes erőt nyújt majd számukra. Ha pedig nem annyira fontos szempont a kis saját tömeg, akkor választhatják az 520 lóerős V8-as motort is. Ez egy kicsit nagyobb nyomatékot fejt ki és lineárisabb jellegű a teljesítményleadása.”

A Scania legnagyobb példányszámban értékesített motorja négy teljesítményszintet kínál: 370, 410, 450 és 500 lóerő. Közös jellemzőjük, hogy kiváló üzemanyag-megtakarítási lehetőségeket nyújtanak, csak SCR-rendszert használnak a kipufogógáz-utánkezeléshez, turbófeltöltőjük pedig fix geometriájú. Veleszületett tartósságuk a Scania rugalmas ütemtervű karbantartásával kiegészítve nagyobb termelékenységet és üzemidőt biztosít, ugyanakkor hozzájárul a legkedvezőbb teljes körű üzemeltetési gazdaságossághoz.

A jelentősen javított üzemanyag-fogyasztási értékek – a soros, öthengeres DC09-esek és DC13-as testvéreik esetében egyaránt akár kétszázalékos üzemanyag-megtakarítás – a Scania mérnökei által végzett alapos finomhangolás és továbbfejlesztés eredményei. Mostantól mindkét motorcsaládot változó szállítókapacitású hűtőfolyadék-szivattyúval szerelik fel, amely azzal takarít meg üzemanyagot, hogy kis motorterhelés esetén kisebb teljesítménnyel működik. Kormányrásegítő-szivattyújuk szintén változó szállítókapacitású, amely kis mértékben járul hozzá a teljes üzemanyag-fogyasztás mérsékléséhez, de ez is fontos. A szívó- és a kipufogócsonkot, valamint a turbófeltöltő házát is módosították, hogy javuljon a gyorsítóképesség és gyorsabb legyen a gázreakció.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....
2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....
2024.04.25
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-....
2024.04.25
Július 1-jétől Achim Grewe Dr. Patrick Heineckétől veszi át az igazgatóság Pénzügy, IT, Beszerzés....