Ford

Nagyon zöld a Ford új dízelmotor-gyártósora

2016.08.09.

– A Ford legnagyobb dízelmotorgyártó üzemében, a Dagenham Dízel Központban a vállalat üzembe állította legmodernebb gyártósorát, amelyen a vadonatúj 2,0 literes Ford EcoBlue erőforrások készülnek majd. Az egy motor elkészítésére jutó energia-felhasználás várhatóan több mint 50 százalékkal alacsonyabb lesz, mint a korábbi, 1,8 literes TDCi dízelmotor esetében volt.

A 350.000 darabos éves kapacitással beinduló angliai üzem motoronkénti vízfelhasználása világszinten is a legalacsonyabb lesz a Ford hasonló gyárai között; a 2011-es vízigényhez képest az új üzem 17,5 millió literrel kevesebb vizet fogyaszt majd, ami hét olimpiai méretű úszómedence megtöltéséhez is elég lenne.

A forgácsoló gépek kenőanyag-mennyiségét is sikerült minimumra csökkenteni: az eddigi bőséges kenőfolyadék alkalmazása helyett finom olajköd hűti és tisztítja a megmunkált alkatrészeket, és az új forgácsoló gépek működése 99,8 százalékkal kevesebb vizet igényel, ami már önmagában is közel 16 millió liter vízmegtakarítást jelent éves szinten.


Az üzemben cirkuláltatott hűtőfolyadék mennyiségét is csökkentették, ami ugyancsak jelentős mértékben mérsékli az energiafogyasztást. A három, kisebb méretű hűtőrendszer 70 százalékkal kevesebb áramot fogyaszt, hozzájárulva ahhoz, hogy az egy motor legyártására vetített energia-felhasználás a 2011-es 188 kWh értékről 92 kWh-ra esett; ez az energia-megtakarítás nagyjából egy átlagos családi ház egyheti áramfogyasztásának felel meg.

– Mióta Henry Ford beindította az első futószalagot, a Ford mindig is élen járt a gyártási folyamatok megújításában – és ez alól új angliai létesítményünk, a Dagenham üzem sem jelent kivételt,” mondta el Linda Cash, a Ford Európa gyártásért felelős alelnöke. “A Ford a legmodernebb technológiák alkalmazásával biztosítja, hogy vadonatúj EcoBlue dízelmotorunk gyártása a legszigorúbb fenntarthatósági előírásoknak is megfeleljen.”

A Ford globális célkitűzése, hogy 2010 és 2025 között 30 százalékkal csökkentse az egy jármű gyártásával járó üvegház-hatású gázok (GHG) kibocsátását, és bár a vállalat 2009 és 2015 között globális szinten már 30 százalékkal csökkentette vízfelhasználását, a szakemberek tovább kutatják, hogyan mérsékelhetnék még a jelenlegi mennyiséget is.


A Dagenham üzem új Ford EcoBlue gyártósora jelentős mértékben hozzájárul a Ford globális célkitűzéseinek sikeres megvalósításához, és példájával segít a jövőbeli célok meghatározásában.

A Ford Dagenham Dízel Központ további energiatakarékossági kezdeményezései:

- Nulla hulladék-kibocsátás: brikettálják a forgácsoló gépek hűtővizének iszapját, így a gyártási folyamat során újrahasznosítható a benne lerakódott olaj

- Az új hidegtesztelési eljárás segítségével az elkészült motorokat beindítás nélkül is ellenőrizhetik – amivel évente 50.000 liter gázolaj takarítható meg

- A modern szerszámgépek – például a számítógépes vezérlésű marók – jelentős mértékben, sőt bizonyos alkatrészek esetében közel 0 százalékra csökkentik a selejt mennyiségét

- A végszerelde épületének teljes energiaellátását három szélturbina biztosítja – tiszta, környezetbarát energiaforrásból

A vadonatúj, 2,0 literes Ford EcoBlue dízelmotor az új Ford Transit és Transit Custom haszongépjárművekben mutatkozik be, az alacsony üzemanyag-fogyasztás, a teljesítmény és a kifinomult működés felülmúlhatatlan kombinációját kínálva. A teljesen új tervezésű és számos súrlódáscsökkentő innovációt alkalmazó erőforrás 13 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztással működik.


A Dagenham üzem éves gyártókapacitása kezdetben 350.000 darab lesz, ami azt jelenti, hogy minden 30 percben elkészül egy erőforrás. A gyártás második fázisa a tervek szerint 2017-ben kezdődik, amikor újabb 150 ezerrel bővül a kapacitás, vagyis az itt gyártott motorok száma éves szinten eléri majd a félmilliót.

A Ford nemrégiben jelentette be, hogy immár mind a 12 európai gyára – köztük a Dagenham üzem is – nulla hulladék-kibocsátással működik.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....