járműgyártás

Nagyteljesítményű variánsok készülnek a Toyota Suprából

2019.08.19.

Egy közelmúltbeli interjújában egyértelműen fogalmazott Tada Tecuja, a Toyota Supra projekt vezető mérnöke: még csak most kezdődnek majd a valódi izgalmak.

Nagyobb teljesítmény, kézi sebességváltó, vászon- vagy targatető: amióta megjelent a Toyota Supra ötödik generációja, azóta nem hagyják nyugodni ezek az elméleti lehetőségek a szakmai és vásárlóközönséget, ők pedig Tada Tecuját. Tada-szan, a projekt szellemi atyja, aki 2007-ben a GT86 világra segítésével nemcsak elismerést vívott ki magának, hanem a jogot is, hogy ő vezethesse az A90-es Supra fejlesztési projektjét, soha nem tett felelőtlen ígéreteket. Kezdeti, óvatosan optimista válaszai azonban az idő előrehaladtával egyre határozottabbá váltak, és most, az Autoblog újságíróival beszélgetve épphogy csak konkrétumokat nem mondott friss terveikkel kapcsolatban.

„Amikor az ember sportautót fejleszt, a lényeg, hogy minden egyes új modellváltozat egyre nagyobb teljesítményt kínáljon” – osztotta meg szakmai filozófiáját Tada-szan, majd hozzátette: „Tele vagyunk izgalmas ötletekkel.” Mivel a főmérnök szerint gyakorlatilag évről évre szeretnék frissíteni a típust, akár már jövőre megkezdődhet ezek megvalósítása. Korábban szóba került már a tömegcsökkentés, mint lehetséges fejlesztési irány, ugyanakkor Tada Tecuja szavaiból egyértelműen kiderül, hogy a jelenlegi motoropciókat nem tekinti véglegesnek és lezártnak.

A 340 lóerős, 500 Nm nyomatékú turbómotorral tehát még koránt sincs vége a történetnek. Vannak azonban határok, amiket a Toyota Supra Tada Tecuja szerint soha nem fog átlépni. „Aki kézi sebességváltós Toyota sportautót szeretne, vásároljon GT86-ost.” Szintén feleslegesen reménykedik, aki egy roadster kivitelre vár. „Már létezik vászontetős kivitel az autóból: úgy hívják BMW Z4. Ha párhuzamot szeretnék vonni, a Supra és a Z4 nagyjából úgy viszonyul egymáshoz, mint a Porsche Cayman és a Boxster” – válaszolta meg meglepő őszinteséggel a kérdést Tada-szan, fittyet hányva a diplomácia szabályaira.

A három éven belül aktuális modellfrissítés során könnyedén 400 lóerőre emelheti a gyár a Supra teljesítményét: független fékpadi mérések szerint már most is számottevően erősebb tud lenni a háromliteres, sorhatos motor a hivatalos 340 lóerőnél. Ugyanakkor addig is számtalan lehetőség nyílik a menetdinamika tökéletesítésére, a már említett tömegcsökkentéstől kezdve a karbon-kerámia fékrendszer beépítéséig.

Persze miközben a Toyota saját ütemét követve halad előre, a tuningipar gyorsan felismerte a Toyota Suprában rejlő lehetőségeket. Az Akrapovič egyedi kipufogót, a brit Litchfield száz lóerő fölötti teljesítménynövelést kínál az autóhoz. A legizgalmasabb – és a fentiek értelmében leginkább hiánypótló – átalakítást azonban egy texasi műhely, a European Auto Group kínálja. Ők 2020-tól megkezdik a Suprák átalakítását manuális sebességváltós kivitelre. A munka költsége meglehetősen magas, mintegy 12 ezer dollár (3,5 millió forint), mivel azonban a cég Ferrarik kéziváltósításával szerzett tapasztalatot és hírnevet, az ügyfelek minden bizonnyal minőségi munkát kapnak a pénzükért cserébe.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....