Audi csoport

Nehéz évet zárt és új stratégiát hirdetett az Audi

2019.04.11.

Közel száz újságíró előtt tartotta meg éves beszámolóját az Audi vezérkara. 2018-ban mérsékelt eredményt ért el az Audi. Az egyik legfontosabb magyarországi vállalatot üzemeltető autógyártó árbevétele a tavalyi rekordot jelentő 60 milliárd eurót alulról közelítette meg, 59,248 milliárd euró volt. Profitja és profitrátája csökkent, utóbbi 8,5 százalékról 7,9 százalékra romlott.

A vállalat elmúlt évét súlyosan beárnyékolták a dízelmotorokkal kapcsolatos intézkedések: 1,2 milliárd euróval csökkentették a operatív profitot, ami így is 3,5 milliárd eurót tett ki. A 3,529 milliárd eurós üzemi eredmény 1,142 milliárd euróval múlta alul a 2017-es adatot. A konszern gyáraiból 1 millió 871 ezer 386 autó, 53 ezer 320 motorkerékpár, Győrből pedig 1 millió 954 ezer 301 motor és kereken százezer autó került ki. Az Audinál a tavalyi év végén 91 ezer 674 alkalmazott dolgozott, ez rekordnak számít.

Az Audi márka 2018-ban 1 812 485 autót értékesített, ami 3,5 százalékos csökkenés az előző évihez képest. Az operatív árbevétel-arányos nyereségráta 7,8 százalékról 6 százalékra csökkent, az adózás és különleges kiadások előtti árbevétel-arányos nyereségráta 8,5 százalékról 7,9-re esett vissza. Az Audi mintegy 60 ezer németországi dolgozója (Neckarsulm és Ingostadt telephelyeken) a tavalyi 4770 eurós bónusz után idén 3630 euróra jogosultak a 2018-as teljesítményük értékeléseként, ami 1,179 millió forintnak felel meg.

Bram Schot, az Audi igazgatótanácsának elnöke az élő streamben is követhető sajtótájékoztatón elhangzott beszédében nem említett meg a győri Audi-gyárat, de Peter Kössler korábi Audi Hungaria főnök, a vállalat gyártásért és logisztikáért felelős igazgatósági tagja kétszer is szóba hozta Győrt. Először, amikor kiemelte, hogy az Audi Hungaria geotermikus és napenergiát használ a gyártás során. A 2020-ra elkészülő, Európa legnagyobb napelem-tetőparkja évente hatezer tonnával csökkenti majd a gyár szén-dioxid-kibocsátását. Az újrahasznosítás során is szóba került Győr, ahol fényezőüzemben megtisztítják a szerves összetevőkkel szennyezett levegőt.

Bram Schot nem értékelte veszteségesnek az Audi elmúlt évét. Sőt, nagyon büszke munkatársaira, akik a nehézségek ellenére, szembe szélben is erőn felül teljesítettek. A vállalatvezető elmondta, hogy tanultak a hibáikból és a jövő kihívásait felkészülten várják, legyen szó gazdasági válságról, IT-cégek támasztotta versenyről, szigorodó kibocsátási normákról vagy megváltozott fogyasztási szokásokról. Bejelentette, hogy teljesen újraindítják az Audi szívét, ami mostantól elektromos. A kulcsmodell az e-tron, a jövő a villanyautóké, ahogy azt az Audi genfi jelenléte is megmutatta.

Az Audi 2019-ben húsz új, vagy felújított modellt mutat be, köztük kilenc S modellt és négy izmos R, illetve RS modellt. A hamarosan hazánkban is látható e-tron modellt idén a nemzetközi sajtótájékoztatón leleplezett e-tron Sportback követi. Kizárólag a kínai vásárlók számára készül a Q2 L e-tron, de további hat plug-in hibridet is bemutatnak idén. Az Audi 2020 végéig 12 teljesen villamosított autót állít csatasorba.

Az Audi-csoporthoz tartozó márkák közül csak a Lamborgini növelte értékesítési és gyártási darabszámait. A Lamborghini Urus annyira sikeres, hogy tavaly 50,7 százalékkal, 5750-re dobta meg a márka eladásait. A világ egyik leggyorsabb szabadidő-autójából tavaly 2565-öt gyártottak. Csak összehasonlításképpen, a győri villanymotorokkal szerelt e-tronból kevesebbet, csupán 2404-et...

A kérdések órájában szóba került a TT jövője. Egy brit újságíró kérdésére válaszul Hans-Joachim Rothenpieler, az Audi fejlesztési vezetője elmonda, hogy az Audi TT a márka DNS-e, így küzdenek azért, hogy valamilyen formában tovább éljen. Nem kizárt, hogy elektromos lesz az utódja, de még nincs döntés róla. Bram Schot is megerősítette, hogy mindenképpen a kínálatban marad az ikon.

Biró Csongor/Ingolstadt

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..
2024.04.18
A gyermekek önállóan alapvetően gyalogosként vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg....
2024.04.18
Elsősorban szórakoztató divattermék és csak másodsorban autó az új Mini Countryman. Ez persze nem....
2024.04.18
A Peugeot tovább szélesíti a teljesen vagy részben elektromos modelljei számát, hiszen a kizárólag....
2024.04.18
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.04.18
Nagyra értékeli a Széchenyi István Egyetem elmúlt években megvalósult fejlődését dr. Glenn Tiffert....
2024.04.18
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos....