elektromos

A nehézgépjárművek is kibocsátásmentesen működhetnek az ABB elektromos hajtásláncával

2019.02.12.

A speciális nehéz- és haszongépjárművek teljes mértékben átállhatnak elektromos meghajtásra az ABB motort, hajtást és a járművezérlő egységet magában foglaló optimalizált elektromos hajtásláncának köszönhetően.  A föld alatti bányagépek és infrastrukturális berendezések gyártója, az Epiroc már át is ültette a gyakorlatba az új koncepciót második generációs akkumulátorral hajtott járműveinél.  

Az ABB a nehéz tehergépkocsik és más haszonjárművek gyártói számára optimalizált elektromos hajtáslánc-platformot hozott forgalomba, hogy a dízel üzemről zökkenőmentesen és gyorsan átállhassanak a kibocsátásmentes villamos üzemmódra. A motorból, hajtásból és járművezérlő egységből álló teljes villamos hajtáslánc-megoldást a maximális teljesítmény, a megbízhatóság és az energiahatékonyság szem előtt tartásával tervezték és hangolták össze. Az ABB együttműködik a haszonjárműveket gyártó OEM-ekkel is, hogy olyan hajtásláncot tervezzenek, amely megfelel az adott gyártó speciális alkalmazási területének.

A föld alatti bányászati és infrastrukturális gépek vezető szállítója, az Epiroc az ABB nehézgépjárműveket gyártó ügyfelei közül az elsők között kezdte alkalmazni az ABB optimalizált e-hajtásláncát. Az Epiroc számos második generációs akkumulátorhajtású járművében a meghajtáshoz és a kiegészítő alkalmazásokhoz már az ABB e-hajtásláncát, így az ahhoz tartozó villanymotorokat és a nagy teljesítményű HSE880 hajtását használják. Az Epiroc azt a célt tűzte ki, hogy dízelüzemű gépektől mentes, jobb levegőminőséggel és kisebb zajkibocsátással működő bányászatot teremt. A gépek villamosítása növeli az energiahatékonyságot, javítja a bánya termelékenységét, csökkenti a szellőztetési igényeket és a karbantartási költségeket.

„Az ABB az alacsony szén-dioxid-kibocsátású jövő irányába tett fontos lépésként tekint a nehézgépjárművek villamosítására”– nyilatkozta Heikki Vepsalainen, az ABB Motorok és Generátorok üzletágának ügyvetető igazgatója. „Az Epirockal folyó közös munkánk is azt mutatja, hogy az nehézgépjárművekhez kifejlesztett e-mobilitási rendszerek és termékek szállítójaként piacvezető szerepet játszunk. A széles termékskálánkban elektromosjármű-töltők, hálózat- és flottairányítást támogató ABB AbiltyTM, hajtásláncok, valamint villanymotorok, akkumulátorok és egyéb hajtásláncelemekhez kifejlesztett robotizált gyártósorok tartoznak.”      

Sok OEM számára komoly kihívást jelent, hogy a különféle alkalmazások, így például a fejtés, a bányászott anyag felrakása és szállítása esetén a vezetési ciklus és a teljesítménykövetelmények nagyon változóak. A követelmények jelentős szórása miatt a tervezők számára igen bonyolult feladatot jelent, hogy az adott alkalmazáshoz kiválasszák a megfelelő e-hajtásláncot. A túlspecifikált e-hajtáslánc túl költséges és többletsúlyt eredményezhet. Ha az adott alkalmazáshoz alulspecifikált e-hajtásláncot terveznek, az a probléma merülhet föl, hogy a megoldás nem biztosítja a kívánt teljesítményt, a gép túlmelegedhet, következésképp romlik a megbízhatósága és csökken a hasznos élettartama.

Az ABB már több mint 50 000 hajtásláncot szállított villamos meghajtású nehézgépjárművekhez. Ezeket a hajtásláncokat vasúti járművekbe, buszokba, építőipari gépekbe, bányászati és más speciális járművekbe építették be. Az ABB partneri együttműködésre lépett a Northvolttal is. Az együttműködés célja, hogy a két cég lítiumion-akkumulátorok gyártására specializálódott csúcstechnológiai színvonalat képviselő üzemet fejlesszen ki.

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.02.22
A vállalat és az Üzemi Tanács közötti, tavaly december óta tartó tárgyalások keretében a felek....
2019.02.22
Június 7-étől közvetlen légi járat indul Budapest és Sanghaj között, a Shanghai Airlines gépei....
2019.02.22
A második világháború után a BMW termékei többféle módon találtak utat a hazai piacra. 1971-ben....
2019.02.22
A közlekedés nem egy biztonságos tevékenyéség. Az utóbbi egy évben több, mint 1,3 millió ember halt....
2019.02.22
Francisco Juska Brazíliából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.02.22
A közlekedési rendszerek fenntarthatósága és a környezet védelme, vagyis a káros anyagok....
2019.02.22
A csomagszabályzat átláthatatlansága miatt 3 millió euróra bírságolta a Ryanairt és egymillió....
2019.02.22
Szilárd útburkolattal látják el a budapesti földutakat egy négyéves útépítési program keretében,....
2019.02.22
Az Audi Sport ügyfélsport programja sokoldalú pilótákkal száll harcba 2019-ben. Tizenkét férfi....
2019.02.22
Hitelre vette első Scania kamionját és azóta hű a márkához, az ’56-os születésű Kovács Pál. A....