Toyota

Nem autó, nem motor, de ez a jövő

2017.04.06.

Mindösszesen csak két globális autógyártó van ma a világon, aki volt elég bátor, innovatív, jövőbe látó, hogy letérjen a kitaposott útról és megkísérelje megteremteni azt az új járműkategóriát, amely nem autó, nem motor de a kettő előnyeit ötvözve megteremtheti a jövő egyéni mobilitásának kereteit. A Toyota és a Renault volt olyan bátor és nagyvonalú, hogy egymástól teljesen függetlenül belevágjon egy megtérülésében egyenlőre kétséges de egy zöldebb mobilitás megteremtéséhez elengedhetetlenül szükséges járműtípus megálmodásához. Ennek a munkának az eredménye a Twizy, az I-Road és a nemrégiben zárult idei genfi autószalonon bemutatkozott I-tril.

A Twizy neve ma már viszonylag sokak előtt ismert. Magyarországon mondjuk nem az utakról és a Renault szalonokból, de például a világhírű DJ David Getta egy egész klippet szentelt ennek a csodás kis francia öko város járónak. 

Képre kattintva galéria nyílik!

A Toyota I-Road-ját Európában élőben csak az láthatja, aki a dél-franciaországi Grenoble városában jár, ott ugyanis egy minta projekt keretében bérelhetőek és használhatók a Twizytől teljesen eltérő stílusú, de célját tekintve ugyan abban a kategóriába tartozó kis járművek. A Toyota által Genfben most bemutatott I-Tril egyébként azt engedi sejtetni, hogy a világ legnagyobb és környezetvédelemben is élen járó autómárkája vélhetően egy egész "I" sorozatot készül megteremteni a városban jól használható, költség és hely takarékos, környezetkímélő, egy, kettő, három személyes járművek piacán. 

Képre kattintva galéria nyílik!

A szó pozitív értelmében óriási a tét, hiszen ha a Twizyhez, I-Roadhoz, I-Trilhez hasonló kis városi járművek elérhetővé válnának és elterjednének, egyik pillanatról a másikra lecsökkenthetnék a városok zsúfoltságát, környezetterhelését anélkül, hogy a város lakóknak le kellene mondaniuk az egyéni közlekedés nyújtotta néhány, kétségtelen előnyéről és kényelmi szolgáltatásáról.

Képre kattintva galéria nyílik!

E három jövőbe mutató trendi kis város járónak voltak persze előzményei. A második világháború utáni Isettától és ma már feledésbe merült nevű angol mikro autóktól a francia és olasz moped autókig sokan próbálkoztak azzal, hogy megőrizve egy autó kényelmét csökkentsék annak tömegét, káros anyag kibocsátását és helyfoglalását. Tény, hogy sok volt körülöttük a jogi szabályozatlanság is, de talán legfontosabb oka annak, hogy végül nem váltak tömegcikké az az: egyikük sem vált vágyott divatcikké. Meg persze az ötvenes, hatvanas, hetvenes években a környezetvédelem és a fenntartható mobilitás is ismeretlen kategóriák voltak. Ilyen előzmények után és az említett okoknál fogva tűnik úgy, hogy a Twizy az I-Road és az I-Tril talán nem jut korai elődei sorsára. Ma már sokkal fontosabb a fenntartható mobilitás és az sem elhanyagolható, hogy a Renaultnak és a Toyotának sikerült igazán divatos kis öko járműveket alkotnia. Respect a francia és a japán gyártónak a bátorságért és az innovatívitásért.

Egyébként ha minden igaz a Twizy, a Renault többi villanyhajtású járművével együtt az év második felétől hivatalosan elérhető lesz Magyarországon. Aki teheti ilyenekkel közlekedjen és mutassa meg, hogy autózás és környezetvédelem nem zárják ki egymást.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..
2024.04.18
A gyermekek önállóan alapvetően gyalogosként vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg....
2024.04.18
Elsősorban szórakoztató divattermék és csak másodsorban autó az új Mini Countryman. Ez persze nem....
2024.04.18
A Peugeot tovább szélesíti a teljesen vagy részben elektromos modelljei számát, hiszen a kizárólag....
2024.04.18
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.04.18
Nagyra értékeli a Széchenyi István Egyetem elmúlt években megvalósult fejlődését dr. Glenn Tiffert....
2024.04.18
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos....
2024.04.18
Óriási árkülönbségek vannak – írja a Kronen Zeitung. ..