Golf

A nem-prémium szegmens teteje: Mitől különleges az új Golf?

2019.11.18.

A Volkswagen Golf több, mint egyszerű autó, kétségtelenül a németek zászlóshajója, amit mi sem bizonyít jobban, mint az eddigi 7 generációból értékesített több, mint 35 millió példány. Nemrég mutatkozott be a nyolcadik generáció, ami a wolfsburgiak szerint az eddigi legnagyobb ugrás egyik generációról a másikra.

A külső fejlődés eredménye, a belső valami teljesen új

Klaus Bischoff, a Volkswagen egyik vezető tervezője a következőképpen jellemezte az új Golfot: “Ez a modell jelen indikátora. Ez a maximum, amit ma a nagy darabszámú, nem prémium szegmensben ki lehet hozni egy autóból.”.

Persze ízlés kérdése, de általában konszenzus uralkodik a Golf mindenkori aktuális generációjának külsejéről: egyszerűen jól néz ki. Így van ez a nyolcadik generációval is, ami laposabb és szélesebb elődeinél, a márka SUV modelljeinek vonásait megörökölve pedig egészen sportosnak is nevezhető. Ennek ellenére megtartotta alapvető vonásait, ha az ember néhány hónap múlva meglát egyet az első példányokból, azonnal tudni fogja, hogy ez egy Golf.

Hosszan lehetne értekezni a külső dizájnról, de ezt megteszik helyettünk mások, foglalkozzunk inkább azzal, hogy miért is nevezték akkora ugrásnak az nyolcadik Golfot a Volkswagen illetékesei.

Egyrészt az autó interiőrje valami teljesen új. A korábbi generációknál a belső térre is igaz volt, ami ezúttal csak az autó külsejére mondható: fejlődés eredménye, látszik, hogy az előző generáció adta az alapját. Ezúttal más a helyzet, a hetedik generáció nem szolgált egyfajta iránymutatóként, ugyanis a nulláról kezdték a belső teret megtervezni.

Ennek eredményeképpen jött létre ez a letisztult külső, amit első ránézésre inkább egy prémium modellnek tulajdonítanánk. A dupla kijelző a műszerfalon alapfelszereltség, ezzel a Volkswagen az első a kategóriában a felár nélküli digitális műszerfallal.

Szintén említésre méltó, hogy mivel az új Golf automata váltója már nem igényel mechanikus összeköttetést a váltókarral, a németektől szokatlan megoldást választottak a sebességváltó megtervezésekor. A kar helyett inkább kis pöcöknek nevezhető megoldással rengeteg hasznos hely szabadult fel, ami még letisztultabbá teszi Európa kedvencét.

Kommunikál, akivel csak lehet

Amikor a Volkswagen képviselői az új Golfról beszélnek, rengetegszer hangzik el a “konnektivitás” szó, nem véletlenül, ugyanis a vadonat új belső tér mellett ez az, ami miatt az új Golf tényleg nagy ugrást jelent.

SIM kártya az autóban eddig sem volt szokatlan, de jellemzően opcióként volt elérhető, ha az ember segélyhívás mellett másra is szerette volna használni. Az új Golf esetében ez szintén az alapfelszereltség része, ezzel pedig egyrészt sok időt megspórolnak a leendő tulajdonosoknak, ugyanis egy-egy szoftverfrissítés miatt nem kell már szervizbe rohanni, másrészt többek között az aktuális közlekedési információk azonnali feldolgozása is megkönnyíti a sofőr dolgát.

A legnagyobb szám azonban nem ez, hanem az Car2X rendszer megléte. Ez az Európai Unió által szabványosított rendszer jelenti 2019-ben a jármű-konnektivitás legmagasabb szintjét, lehetővé téve, hogy az autó kommunikáljon mind a Car2X rendszerrel szintén szerelt többi autóval, mind pedig az erre alkalmas közlekedési jelzőlámpákkal vagy a megfelelő szenzorokkal ellátott utcai jelzőtáblákkal vagy bármivel, ami érzékeli az aktuális forgalmi helyzetet.

11(!) elérhető motor

Az új Golf választható a hagyományos Volkswagen motorokkal, vagyis az 1.0 és 1.5 TSI benzin- és a 2.0 TDI dízelmotorok különböző lóerejű verzióival, de ennél sokkal érdekesebb, hogy előbbiek mild-hybrid rendszerrel, egy 48 Voltos akkumulátorral szerelve is elérhetőek lesznek eTSI néven. Emellett Plug-In hybrid modellek is elérhetőek lesznek, egy “gyengébb” 204 lóerős eHybrid névre keresztelt opció mellett a már jól ismert GTE is megmarad, 245 lóerőt biztosítva.

Mindezek alapján a Golf hatalmas sláger lesz, ahogy gyakorlatilag mindig az. Ugyanakkor sajnos a magyar pénztárcához mérten már eddig is drága volt a Volkswagen zászlóshajója, így bár hivatalos árlistát még sehol sem adtak közre, igen drága mulatság lesz, ha valaki a garázsban szeretne tudni egy példányt az új Golfból.



Képek: Volkswagen

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.12.07
Lezárták a Róna utcát a Szugló utca és az Újvilág utca között, az Egressy út felé vezető oldalon. ..
2019.12.07
Ez több mint egy könyv, ez minden korábbi magyar autókról és motorokról szóló krónikáknál gazdagabb....
2019.12.07
2019 első hat hónapjában különösen jól fogytak a villanyautók, főleg a Tesla Model 3 iránt ugrott....
2019.12.07
Tasser Friedrich Olaszországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.12.07
A SUV új generációja nyerte el a 2019-2020. év Japán Autója (Japan Car of the Year) díjat a Mazda3....
2019.12.07
Még soha annyi autót nem értékesített a német gyártó egy hónapban, mint most, elsősorban a kínai,....
2019.12.07
A Magnus Aircraft Zrt. üzeme a jövő év elejétől teljes kapacitással üzemel, és már megrendelték az....
2019.12.07
A dél-koreai autógyár 51,35 milliárd dollárt szán erre a célra a következő hat évben. ..
2019.12.07
Mit tud kezdeni az európai autóipar azzal az ellenérzéssel, amely a klasszikus –belsőégésű –....
2019.12.07
A világ legnépesebb országa állami támogatást nyújthatna a jövőben az ott gyártott Tesla autókért,....