ICDP

A németek harmada már tőlük vesz autót: MeinAuto

2019.05.02.

Hogyan kezdődik az autóvásárlás? Gyártók honlapjait és konfigurátorait nézegetjük, teszteket olvasunk, legalábbis mi, magyarok. A németek esetében ugyanis az első képés megváltozott és mára háromból egy autóvásárló egy bizonyos honlapon kezdi a vásárlást. Hallott már valaki a Meinauto.de-ről? Valószínűleg nem, pedig már több mint tíz éve forgatják fel a német autópiacot, egyre nagyobb sikerrel.

Az oldal 2006 körül indult, azzal a céllal, hogy idővel olyan biztos első lépése legyen az újautó-vásárlásnak, mint a mobile.de, ha az ember használt kocsit venne. Ehhez persze kellett egy nagyon jól és egyszerűen működő platform, benne a Németországban talált összes modell minden adatával, valamint gyártói konfigurátorokat megszégyenítő, egységes rendszerrel.

De mindez létrehozható, ha az embernek van rá elegendő forrása, a Meinauto alapítójának pedig volt is. A nagy kihívást inkább az jelentette, hogy a kereskedők csatlakozzanak a kezdeményezéshez. Mára persze kiküszöbölték ezt az akadályt, több mint 9.000 kereskedő része a hálózatuknak, feléjük pedig 17 millió felhasználó által generált több mint 500.000 vásárlást generálnak.

A kereskedők számára bőven megéri, márkától függően évi 200 és 1000 közötti ügyfelet irányítanak hozzájuk a Meinautó-tól és átlagosan ezek 10 százaléka végződik vásárlással. Egy autón jellemzően 500 és 1000 euró közötti profitot könyvelhetnek el, miután kifizették a teljesült eladás után járó jutalékot a Meinauto számára.

Mivel az újautó-kereslet egyharmadát lefedi a Meinauto, egészen meglepő tulajdonságokkal rendelkezik az adatbázisuk. Az autóipari statisztikák jellemzően a regisztrációkon alapulnak, így a keresletváltozás csak hónapok után mutatkozik meg a statisztikákban. A Meinauto közel fél évvel korábban jelzi a változásokat a felhasználók ajánlatkérései alapján. A lenti példa a dízelek iránti érdeklődés visszaesését ábrázolja, a piros rész a hivatalos adatot, a kék vonalak pedig a Meinauto-n jelentkező keresletet mutatja.

Ha a Meinauto idővel tényleg kiterjeszti szolgáltatását egész Európára, eljöhet az idő, amikor az ő adataik lesznek a mérvadóak, ha az ember az európai autópiac érdekességeit kutatja. Természetesen még hosszú idő, mire például Magyarországon megjelenhetnek, de a kelet-európai bővítés is a terveik között szerepel, így ha minden jól megy, mi is sorra kerülünk!

A sikerek ellenére tény, hogy bizonyos, a hagyományos kereskedők által nyújtott szolgáltatások biztosítása nagy nehezséget okoz a Meinauto számára. Az adminisztráció, az aláírások megszerzése, az autó-beszámítás vagy éppen egy adott modell kipróbálásának lehetősége.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.11.13
Sergey Drozdov Oroszországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.11.13
Legkevesebb 12 halottat követelő buszbaleset történt a szlovákiai Nyitragerencsér közelében szerdán....
2019.11.13
Idén jubilál a Toyota Racing Development, közismertebb nevén a TRD. A gyári tuning- és sportrészleg....
2019.11.13
A Ford látványosan bizonyította hibrid hajtású autóinak 5 csillagos biztonságát, hiszen a vadonatúj....
2019.11.13
Több mint 20 milliárd forint értékben 352 új autóbusz megvásárlásáról kötött szerződést a Volánbusz....
2019.11.13
Nem foglalkozik olyannal, ami nincs legalább 3-4 tonna – így vonhatunk konklúziót, ha....
2019.11.13
Jelentősen és tartósan csökkent a várakozás a járművezetői vizsgákra a Közlekedési Alkalmassági....
2019.11.13
A Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőr-főkapitányság az M1-es autópályán és az 1-es számú főúton....
2019.11.13
A BMW Motorsport az új M2 CS műszaki alapjaira épített M2 CS Racing modellt kínálja a privát....
2019.11.13
Berlin mellett építi fel első európai üzemét a Tesla - jelentette be Elon Musk, az elektromos....