ICDP

A németek harmada már tőlük vesz autót: MeinAuto

2019.05.02.

Hogyan kezdődik az autóvásárlás? Gyártók honlapjait és konfigurátorait nézegetjük, teszteket olvasunk, legalábbis mi, magyarok. A németek esetében ugyanis az első képés megváltozott és mára háromból egy autóvásárló egy bizonyos honlapon kezdi a vásárlást. Hallott már valaki a Meinauto.de-ről? Valószínűleg nem, pedig már több mint tíz éve forgatják fel a német autópiacot, egyre nagyobb sikerrel.

Az oldal 2006 körül indult, azzal a céllal, hogy idővel olyan biztos első lépése legyen az újautó-vásárlásnak, mint a mobile.de, ha az ember használt kocsit venne. Ehhez persze kellett egy nagyon jól és egyszerűen működő platform, benne a Németországban talált összes modell minden adatával, valamint gyártói konfigurátorokat megszégyenítő, egységes rendszerrel.

De mindez létrehozható, ha az embernek van rá elegendő forrása, a Meinauto alapítójának pedig volt is. A nagy kihívást inkább az jelentette, hogy a kereskedők csatlakozzanak a kezdeményezéshez. Mára persze kiküszöbölték ezt az akadályt, több mint 9.000 kereskedő része a hálózatuknak, feléjük pedig 17 millió felhasználó által generált több mint 500.000 vásárlást generálnak.

A kereskedők számára bőven megéri, márkától függően évi 200 és 1000 közötti ügyfelet irányítanak hozzájuk a Meinautó-tól és átlagosan ezek 10 százaléka végződik vásárlással. Egy autón jellemzően 500 és 1000 euró közötti profitot könyvelhetnek el, miután kifizették a teljesült eladás után járó jutalékot a Meinauto számára.

Mivel az újautó-kereslet egyharmadát lefedi a Meinauto, egészen meglepő tulajdonságokkal rendelkezik az adatbázisuk. Az autóipari statisztikák jellemzően a regisztrációkon alapulnak, így a keresletváltozás csak hónapok után mutatkozik meg a statisztikákban. A Meinauto közel fél évvel korábban jelzi a változásokat a felhasználók ajánlatkérései alapján. A lenti példa a dízelek iránti érdeklődés visszaesését ábrázolja, a piros rész a hivatalos adatot, a kék vonalak pedig a Meinauto-n jelentkező keresletet mutatja.

Ha a Meinauto idővel tényleg kiterjeszti szolgáltatását egész Európára, eljöhet az idő, amikor az ő adataik lesznek a mérvadóak, ha az ember az európai autópiac érdekességeit kutatja. Természetesen még hosszú idő, mire például Magyarországon megjelenhetnek, de a kelet-európai bővítés is a terveik között szerepel, így ha minden jól megy, mi is sorra kerülünk!

A sikerek ellenére tény, hogy bizonyos, a hagyományos kereskedők által nyújtott szolgáltatások biztosítása nagy nehezséget okoz a Meinauto számára. Az adminisztráció, az aláírások megszerzése, az autó-beszámítás vagy éppen egy adott modell kipróbálásának lehetősége.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....