WRC
A szombati utolsó szakaszt, a maratoni hosszúságú, 47 km-es Castagnicciát Elfyn Evans (Ford) 11,5 másodperces előnnyel kezdte meg, de utána már 4,5 másodperces hátrányban volt Thierry Neuville-hez (Hyundai) képest, mivel a belga begyújtotta a rakétákat, és 16-ot adott neki ezen az egyetlen gyorsaságin. Evans egyébként az utolsó előtti szakaszon állt az élre, amikor a korábbi elsőnek, Ott Tänaknak meg kellett állnia lecserélni egy defektes kereket a Toyotán (amivel 2 percet vesztett).
„Reggel nem találtuk a jó ritmust, nem tudtuk annyira keményen nyomni a gázt, ahogy szerettük volna. Délutánra kicsit megemeltük az autó hasmagasságát, és utána már képes voltam támadni minden gyorsaságin” – nyilatkozta Neuville. „Tudtam, hogy az úton kell tartanom az autót, de amikor az érzés jó, akkor anélkül is tud az ember nagyon gyorsan menni, hogy nagy kockázatokat kéne vállalnia” – tette hozzá a belga.
„A délután jól kezdődött, de utána lejtmenetben kerültünk. Sokkoló volt, hogy olyan sok időt kaptam az utolsó gyorsaságin. 3-4 másodperc még elfogadható lett volna, de a 16 az nagyon sok. Most csak annyit tehetek, hogy ezt elfelejtem, és a holnapra koncentrálok” – nyilatkozta a csalódott Evans.
Sébastien Ogier több mint 40 másodperc hátrányban volt Evans mögött, amikor megkezdte a felzárkózást annak köszönhetően, hogy megváltoztatták a beállításokat a Citroën C3 WRC-n, és a módosítások beváltak. A szombati utolsó gyorsaságin átvette a harmadik helyet Dani Sordótól, a különbség köztük most 5,1 másodperc.
Az ötödik helyet Evans fordos csapattársa, Teemu Suninen áll 42 másodperccel Sordo mögött. A finn több kisebb problémával küzdött, és vasárnap sem lazsálhat, mivel Tänak csak 22 másodperccel van mögötte, és támadni fog. Esapekka Lappi csak a hetedik helyen áll a második Citroënnel, a finn egész hétvégén lassú volt, és nem igazán értette, miért. Sébastien Loeb áll mögötte a harmadik Hyundai-jal, aki ismét hibázott a túl alulkormányzottan viselkedő i20 WRC-vel: becsúszott egy kisebb árokba és meg is pördült, de szerencséjére az autója csak kisebb sérüléseket szerzett.
Kris Meeke és Jari-Matti Latvala áll az eredménylista alján, utóbbinak ismét kereket kellett cserélnie, amivel 2 percet vesztett. Vasárnap már csak két gyorsasági és összesen 51 km vár a mezőnyre, az utolsó szakaszon, a Power Stage-en szokás szerint bónusz pontokat lehet majd szerezni.
Korzika-rali, az állás két nap után:
1 |
Thierry Neuville, N.Gilsoul |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
2h56m50.0s |
2 |
Elfyn Evans, S.Martin |
M-Sport Ford WRT |
Ford |
4.5s |
3 |
Sebastien Ogier, J.Ingrassia |
Citroen Total WRT |
Citroen |
44.8s |
4 |
Dani Sordo, C.del Barrio |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
49.9s |
5 |
Teemu Suninen, M.Salminen |
M-Sport Ford WRT |
Ford |
1m32.1s |
6 |
Ott Tanak, M.Jarveoja |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
1m54.5s |
7 |
Esapekka Lappi, J.Ferm |
Citroen Total WRT |
Citroen |
1m59.3s |
8 |
Sebastien Loeb, D.Elena |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
3m21.4s |
9 |
Kris Meeke, S.Marshall |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
3m55.9s |
10 |
Jari-Matti Latvala, M.Anttila |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
6m35.4s |