Forma-1

Nico Rosberg a hibája ellenére is megszerezte a pole pozíciót

2014.05.24.

A Mercedes német versenyzője az utolsó gyors körében hibázott a monacói időmérőn, és az emiatt érvénybe lépett sárga zászlós figyelmeztetés megakadályozta Hamiltont abban, hogy megverje a csapattársát.

Nico Rosberg megszerezte a pole pozíciót a Monacói Nagydíjon, de nem úgy, ahogy előzőleg gondoltuk volna. Az időmérő harmadik szakaszában az első gyors köre 0,059 másodperccel gyorsabb volt Lewis Hamiltonénál, és már ekkor nyilvánvaló volt, hogy csak a két Mercedesnek van valós esélye a pole pozíció megszerzésére. Az utolsó gyors körében Rosberg azonban hibázott a Mirabeau kanyarban, későn fékezett, és nem tudta bevenni a bukkanó miatt amúgy is trükkös fordulót. Az elhibázott kanyarvétel után lehajtott a menekülőútra, emiatt sárga zászlós figyelmeztetés adtak ki a második szektorra (pont a szektor elején történt az elfékezés). A sárga zászló azt jelenti, hogy veszély van a pályán és lassítani kell, aki ilyen jelzés mellett tilos javítani az időn az adott szektorban. Ez volt a nagy pechje Hamiltonnak, aki pont a második szektorban volt egész hétvégén gyorsabb Rosbergnél, de ezt most nem használhatta ki az időmérő döntő szakaszában.

A szakértők is megosztottak abban a kérdésben, hogy Rosberg szándékosan rontotta-e el a kanyart, sokan máris párhuzamot vontak Michael Schumacher 2006-os esetével, amikor a hétszeres világbajnok a monacói időmérőn Rascasse kanyart elrontotta, és elállta az utat a többiek elől, ezzel megakadályozva őket, hogy megdöntsék az idejét (akkor is Schumacher állt az élen a hiba pillanatában a korábbi körével). A visszajátszások alapján nem egyértelmű, hogy Rosberg szándékosan csúszott-e ki, mindenesetre a sportfelügyelők megvizsgálták az esetet, és azt a döntést hozták, hogy nem büntetik meg Rosberget, mert a telemetria adatai alapján sem találtak bizonyítékot a csalásra.

Az időmérő után láthatóan fagyos volt a két Mercedes-versenyző viszonya, szinte szót sem váltottak egymással, és a hivatalos sajtótájékoztatón is nagyon keveset beszéltek. Rosberg természetesen azt mondta, hogy nem szándékosan hibázott, Hamilton pedig nem vádolta meg egykori barátját, de láthatóan csalódott volt a kialakult helyzettől, és a testbeszéde arra utalt, hogy nem hisz a németnek.

A két Mercedes mögött a két Red Bull futott be, Daniel Ricciardo ezúttal is megverte Sebastian Vettelt. A harmadik sort a két Ferrari foglalja el a holnapi rajtrácson, de Fernando Alonso nagyon, 0,7 másodperccel verte meg Kimi Räikkönent. Két újonc, a McLarent hajtó Kevin Magnussen és a Toro Rossót hajtó Daniil Kvyat is bejutott a legjobb tízbe. Rajtuk kívül még a másik Toro Rosso versenyző, Jean-Eric Vergne és a Force Indiát hajtó Sergio Pérez volt bent a Q3-ban.

Az időmérő első része is izgalmasra sikerült: Daniil Kvyat megpördült és enyhén összetörte az autóját az alagút utáni bukkanós féktávon, Marcus Ericsson pedig pont akkor vesztette el uralmát a Caterhamje fölött, amikor Felipe Massa el akarta engedni, emiatt a saját autóját és a brazilét is összetörte.

Eredmények:

 1. Nico Rosberg          Mercedes              1:15.989s         
 2. Lewis Hamilton        Mercedes              1:16.048s  +0.059s
 3. Daniel Ricciardo      Red Bull-Renault      1:16.384s  +0.395s
 4. Sebastian Vettel      Red Bull-Renault      1:16.547s  +0.558s
 5. Fernando Alonso       Ferrari               1:16.686s  +0.697s
 6. Kimi Räikkonen        Ferrari               1:17.389s  +1.400s
 7. Jean-Eric Vergne      Toro Rosso-Renault    1:17.540s  +1.551s
 8. Kevin Magnussen       McLaren-Mercedes      1:17.555s  +1.566s
 9. Daniil Kvyat          Toro Rosso-Renault    1:18.090s  +2.101s
10. Sergio Pérez          Force India-Mercedes  1:18.327s  +2.338s
                          a Q2 kiesői
11. Nico Hulkenberg       Force India-Mercedes  1:17.846s  +1.492s
12. Jenson Button         McLaren-Mercedes      1:17.988s  +1.634s
13. Valtteri Bottas       Williams-Renault      1:18.082s  +1.728s
14. Romain Grosjean       Lotus-Renault         1:18.196s  +1.842s
15. Pastor Maldonado      Lotus-Renault         1:18.356s  +2.002s
16. Felipe Massa          Williams-Renault                        
                          a Q1 kiesői
17. Esteban Gutiérrez     Sauber-Ferrari        1:18.741s  +1.184s
18. Adrian Sutil          Sauber-Ferrari        1:18.745s  +1.188s
19. Jules Bianchi         Marussia-Cosworth     1:19.332s  +1.775s
20. Max Chilton           Marussia-Cosworth     1:19.928s  +2.371s
21. Kamui Kobajashi       Caterham-Renault      1:20.133s  +2.576s
22. Marcus Ericsson       Caterham-Renault      1:21.732s  +4.175s
 
 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....