Forma-1
Nico Rosberg megszerezte első győzelmét 2015-ben, ezzel az összetett pontversenyben 20 pontra csökkentette hátrányát Lewis Hamiltonnal szemben. A pole pozícióból indult német a futamon végig megtartotta a vezetést, és a leintésnél 17,5 másodperccel verte meg csapattársát, Lewis Hamiltont, és 27,7 másodperccel a Ferrarit vezető Sebastian Vettelt.
A mai eredmény is megmutatta, hogy azokon a pályákon, ahol az aerodinamika kiemelt jelentőségű, még mindig hatalmas a Mercedes előnye az üldözőkkel szemben. A 2015-ös szezon első európai versenye nem hozott sok előzést, mivel a pálya vonalvezetése ezt nem igazán teszi lehetővé.
„Sokkal nagyobb volt az előnyünk a Ferrarival szemben, mint az elmúlt futamokon. Nagy lépest tettünk a jó irányba, egy kicsit meg is lepődtünk, de megmutattuk, hogy hihetetlenül jó autónk van jelenleg. Ezen a hétvégén a fejlesztési versenyt is megnyertük, ez egy fontos előrejelzése annak, hogy mire számíthatunk még ebben a szezonban” – nyilatkozta Rosberg a futam után.
Hamilton már a rajtnál elvesztette az esélyét arra, hogy Rosbergre nyomást gyakoroljon, amikor a kipörgő kerekek miatt rosszul indult, és vesztett egy pozíciót Vettellel szemben. A pályán nem tudta visszaelőzni a Ferrarit, ezért az első kerékcserénél elévágással próbálkozott, de ezt meg az hiúsította meg, hogy a bal hátsó kerekét nem sikerült gyorsan rögzíteni a szerelőknek.
Amikor a csapata arra utasította, hogy próbálja a pályán megelőzni Vettelt, így reagált a rádión: „Biztosíthatlak benneteket, hogy ez szinte lehetetlen. Találjunk valami más megoldást”. Valószínűleg ekkor találta ki a csapata, hogy átállítják a kétszeres világbajnokot kettőről három kerékcserés taktikára, ami nagyszerűen bevált számukra. Hamilton a 32. körben végezte el a második kerékcseréjét, míg Vettel csak a 41. körben. A friss kemény abroncsokkal Hamilton szinte szárnyalt a pályán, folyamatosan futotta a leggyorsabb köröket, és végül akkora előnyt autózott ki, hogy az utolsó kerékcseréje után már Vettel elé jött ki a pályára.
„Nem vagyunk elégedettek a különbséggel. Valami miatt nem voltunk versenyképesek, pedig javítottunk az autón” – nyilatkozta Vettel a leintés után. „Gondoltam, hogy nehéz lesz magam mögött tartani (Hamiltont), sokkal gyorsabbak voltak a futam második felében. Kicsit szerencsénk volt az első kiállásnál, Lewisnak gondja akadt, amire jól reagáltunk, és sikerült előtte maradnunk. Amikor úgy döntött, hogy három kiállásos stratégiára vált, akkor tudtuk, hogy az a legjobb esélyünk, ha mi kint maradunk a pályán, és tartjuk magunkat az eredeti, két kiállásos tervhez. Azzal a tempóelőnnyel, amijük van, jogos, hogy ők végeztek az élen. Volt pár fejlesztésünk, ami jól működött, biztos vagyok benne, hogy a következő versenyeken még meg fogjuk szorongatni őket” – tette hozzá a négyszeres világbajnok.
Valtteri Bottas a Williams-szel megszerezte a negyedik helyet, miután sokszor visszaverte Kimi Räikkönen támadásait. A finn a rajtnál rögtön megelőzte a két Toro Rossót, de utána már nem tudott még feljebb kapaszkodni, így meg kellett elégednie az ötödik hellyel.
A finn mögött a másik Williams-szel Felipa Massa futott be a hatodik helyen, megelőzve a már lekörözött Daniel Ricciardót (Red Bull) és Romain Grosjeant (Lotus). A francia versenyző folyamatosan váltóproblémával küzdött a futamon, az egyik kerékcseréjénél pedig kis híján elütötte az emelőt kezelő szerelőjét, aki szerencsére könnyebb sérülésekkel megúszta az esetet. A legjobb 10-ba, vagyis a pontszerzők közé még Carlos Sainz (Toro Rosso) és Daniil Kvyat (Red Bull) fért be, közöttük az utolsó körben volt egy helycsere, amikor Sainz sikeres előzést hajtott végre.
Az új fényezésű, sötét grafitszürke McLarenek ezúttal sem tudtak pontot szerezni, a 100. McLaren-versenyét futó Jenson Button a 16. helyet szerezte meg, míg csapattársa, a kétszeres világbajnok Fernando Alonso fékproblémák miatt feladta a futamot.
Eredmények:
1 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1óra41perc12.555s |
2 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
17.551s |
3 |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
45.342s |
4 |
Valtteri Bottas |
Williams/Mercedes |
59.217s |
5 |
Kimi Räikkonen |
Ferrari |
1p00.002s |
6 |
Felipe Massa |
Williams/Mercedes |
1p21.314s |
7 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull/Renault |
1 kör hátrány |
8 |
Romain Grosjean |
Lotus/Mercedes |
1 kör hátrány |
9 |
Carlos Sainz |
Toro Rosso/Renault |
1 kör hátrány |
10 |
Daniil Kvyat |
Red Bull/Renault |
1 kör hátrány |
11 |
Max Verstappen |
Toro Rosso/Renault |
1 kör hátrány |
12 |
Felipe Nasr |
Sauber/Ferrari |
1 kör hátrány |
13 |
Sergio Pérez |
Force India/Mercedes |
1 kör hátrány |
14 |
Marcus Ericsson |
Sauber/Ferrari |
1 kör hátrány |
15 |
Nico Hülkenberg |
Force India/Mercedes |
1 kör hátrány |
16 |
Jenson Button |
McLaren/Honda |
1 kör hátrány |
17 |
Will Stevens |
Marussia/Ferrari |
3 kör hátrány |
18 |
Roberto Merhi |
Marussia/Ferrari |
4 kör hátrány |
- |
Pastor Maldonado |
Lotus/Mercedes |
törött szárny |
- |
Fernando Alonso |
McLaren/Honda |
fékhiba |
Egyéni világbajnokság:
1 |
Lewis Hamilton |
111 pont |
2 |
Nico Rosberg |
91 |
3 |
Sebastian Vettel |
80 |
4 |
Kimi Räikkonen |
52 |
5 |
Valtteri Bottas |
42 |
6 |
Felipe Massa |
39 |
7 |
Daniel Ricciardo |
25 |
8 |
Romain Grosjean |
16 |
9 |
Felipe Nasr |
14 |
10 |
Carlos Sainz |
8 |
11 |
Max Verstappen |
6 |
12 |
Nico Hülkenberg |
6 |
13 |
Sergio Pérez |
5 |
14 |
Marcus Ericsson |
5 |
15 |
Daniil Kvyat |
5 |
16 |
Fernando Alonso |
0 |
17 |
Jenson Button |
0 |
18 |
Roberto Merhi |
0 |
19 |
Will Stevens |
0 |
20 |
Pastor Maldonado |
0 |
Konstruktőri világbajnokság:
1 |
Mercedes |
202 pont |
2 |
Ferrari |
132 |
3 |
Williams/Mercedes |
81 |
4 |
Red Bull/Renault |
30 |
5 |
Sauber/Ferrari |
19 |
6 |
Lotus/Mercedes |
16 |
7 |
Toro Rosso/Renault |
14 |
8 |
Force India/Mercedes |
11 |
9 |
McLaren/Honda |
0 |
10 |
Marussia/Ferrari |
0 |