Forma-1

Nico Rosberg könnyen győzött a Spanyol Nagydíjon

2015.05.10.

A Mercedes német versenyzője rajt-cél győzelmet aratott Barcelonában, míg Lewis Hamiltonnak a második helyért is küzdenie kellett.

Nico Rosberg megszerezte első győzelmét 2015-ben, ezzel az összetett pontversenyben 20 pontra csökkentette hátrányát Lewis Hamiltonnal szemben. A pole pozícióból indult német a futamon végig megtartotta a vezetést, és a leintésnél 17,5 másodperccel verte meg csapattársát, Lewis Hamiltont, és 27,7 másodperccel a Ferrarit vezető Sebastian Vettelt.

A mai eredmény is megmutatta, hogy azokon a pályákon, ahol az aerodinamika kiemelt jelentőségű, még mindig hatalmas a Mercedes előnye az üldözőkkel szemben. A 2015-ös szezon első európai versenye nem hozott sok előzést, mivel a pálya vonalvezetése ezt nem igazán teszi lehetővé.

„Sokkal nagyobb volt az előnyünk a Ferrarival szemben, mint az elmúlt futamokon. Nagy lépest tettünk a jó irányba, egy kicsit meg is lepődtünk, de megmutattuk, hogy hihetetlenül jó autónk van jelenleg. Ezen a hétvégén a fejlesztési versenyt is megnyertük, ez egy fontos előrejelzése annak, hogy mire számíthatunk még ebben a szezonban” – nyilatkozta Rosberg a futam után.

Hamilton már a rajtnál elvesztette az esélyét arra, hogy Rosbergre nyomást gyakoroljon, amikor a kipörgő kerekek miatt rosszul indult, és vesztett egy pozíciót Vettellel szemben. A pályán nem tudta visszaelőzni a Ferrarit, ezért az első kerékcserénél elévágással próbálkozott, de ezt meg az hiúsította meg, hogy a bal hátsó kerekét nem sikerült gyorsan rögzíteni a szerelőknek.

Amikor a csapata arra utasította, hogy próbálja a pályán megelőzni Vettelt, így reagált a rádión: „Biztosíthatlak benneteket, hogy ez szinte lehetetlen. Találjunk valami más megoldást”. Valószínűleg ekkor találta ki a csapata, hogy átállítják a kétszeres világbajnokot kettőről három kerékcserés taktikára, ami nagyszerűen bevált számukra. Hamilton a 32. körben végezte el a második kerékcseréjét, míg Vettel csak a 41. körben. A friss kemény abroncsokkal Hamilton szinte szárnyalt a pályán, folyamatosan futotta a leggyorsabb köröket, és végül akkora előnyt autózott ki, hogy az utolsó kerékcseréje után már Vettel elé jött ki a pályára.

„Nem vagyunk elégedettek a különbséggel. Valami miatt nem voltunk versenyképesek, pedig javítottunk az autón” – nyilatkozta Vettel a leintés után. „Gondoltam, hogy nehéz lesz magam mögött tartani (Hamiltont), sokkal gyorsabbak voltak a futam második felében. Kicsit szerencsénk volt az első kiállásnál, Lewisnak gondja akadt, amire jól reagáltunk, és sikerült előtte maradnunk. Amikor úgy döntött, hogy három kiállásos stratégiára vált, akkor tudtuk, hogy az a legjobb esélyünk, ha mi kint maradunk a pályán, és tartjuk magunkat az eredeti, két kiállásos tervhez. Azzal a tempóelőnnyel, amijük van, jogos, hogy ők végeztek az élen. Volt pár fejlesztésünk, ami jól működött, biztos vagyok benne, hogy a következő versenyeken még meg fogjuk szorongatni őket” – tette hozzá a négyszeres világbajnok.

Valtteri Bottas a Williams-szel megszerezte a negyedik helyet, miután sokszor visszaverte Kimi Räikkönen támadásait. A finn a rajtnál rögtön megelőzte a két Toro Rossót, de utána már nem tudott még feljebb kapaszkodni, így meg kellett elégednie az ötödik hellyel.

A finn mögött a másik Williams-szel Felipa Massa futott be a hatodik helyen, megelőzve a már lekörözött Daniel Ricciardót (Red Bull) és Romain Grosjeant (Lotus). A francia versenyző folyamatosan váltóproblémával küzdött a futamon, az egyik kerékcseréjénél pedig kis híján elütötte az emelőt kezelő szerelőjét, aki szerencsére könnyebb sérülésekkel megúszta az esetet. A legjobb 10-ba, vagyis a pontszerzők közé még Carlos Sainz (Toro Rosso) és Daniil Kvyat (Red Bull) fért be, közöttük az utolsó körben volt egy helycsere, amikor Sainz sikeres előzést hajtott végre.

Az új fényezésű, sötét grafitszürke McLarenek ezúttal sem tudtak pontot szerezni, a 100. McLaren-versenyét futó Jenson Button a 16. helyet szerezte meg, míg csapattársa, a kétszeres világbajnok Fernando Alonso fékproblémák miatt feladta a futamot.

Eredmények:

1

Nico Rosberg

Mercedes

1óra41perc12.555s

2

Lewis Hamilton

Mercedes

17.551s

3

Sebastian Vettel

Ferrari

45.342s

4

Valtteri Bottas

Williams/Mercedes

59.217s

5

Kimi Räikkonen

Ferrari

1p00.002s

6

Felipe Massa

Williams/Mercedes

1p21.314s

7

Daniel Ricciardo

Red Bull/Renault

1 kör hátrány

8

Romain Grosjean

Lotus/Mercedes

1 kör hátrány

9

Carlos Sainz

Toro Rosso/Renault

1 kör hátrány

10

Daniil Kvyat

Red Bull/Renault

1 kör hátrány

11

Max Verstappen

Toro Rosso/Renault

1 kör hátrány

12

Felipe Nasr

Sauber/Ferrari

1 kör hátrány

13

Sergio Pérez

Force India/Mercedes

1 kör hátrány

14

Marcus Ericsson

Sauber/Ferrari

1 kör hátrány

15

Nico Hülkenberg

Force India/Mercedes

1 kör hátrány

16

Jenson Button

McLaren/Honda

1 kör hátrány

17

Will Stevens

Marussia/Ferrari

3 kör hátrány

18

Roberto Merhi

Marussia/Ferrari

4 kör hátrány

-

Pastor Maldonado

Lotus/Mercedes

törött szárny

-

Fernando Alonso

McLaren/Honda

fékhiba

 

Egyéni világbajnokság:

     

1

Lewis Hamilton

111 pont

2

Nico Rosberg

91

3

Sebastian Vettel

80

4

Kimi Räikkonen

52

5

Valtteri Bottas

42

6

Felipe Massa

39

7

Daniel Ricciardo

25

8

Romain Grosjean

16

9

Felipe Nasr

14

10

Carlos Sainz

8

11

Max Verstappen

6

12

Nico Hülkenberg

6

13

Sergio Pérez

5

14

Marcus Ericsson

5

15

Daniil Kvyat

5

16

Fernando Alonso

0

17

Jenson Button

0

18

Roberto Merhi

0

19

Will Stevens

0

20

Pastor Maldonado

0

Konstruktőri világbajnokság:

     

1

Mercedes

202 pont

2

Ferrari

132

3

Williams/Mercedes

81

4

Red Bull/Renault

30

5

Sauber/Ferrari

19

6

Lotus/Mercedes

16

7

Toro Rosso/Renault

14

8

Force India/Mercedes

11

9

McLaren/Honda

0

10

Marussia/Ferrari

0

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....