Forma-1
Nico Rosberg a tavalyi év után ismét győzött a Monacói Nagydíjon, idei győzelme azt jelenti, hogy visszavette a vezetést a világbajnoki pontversenyben. A német jól indult a rajtnál, és elsőként fordult be az első kanyarban, Hamilton megtartotta a 2. helyet. Mögöttük viszont nagy helyezkedés kezdődött: Sebastian Vettel feljött harmadiknak, mögé pedig a remekül induló Kimi Räikkönen zárkózott fel, aki lerajtolta csapattársát, Fernando Alonsót. Vettelnek nem sokkal később fel kellett adnia a futamot, mert a Red Bulljából elszállt minden motorerő a turbó hibája miatt. Ez talán összefüggésben volt azzal, hogy az időmérőn elromlott az autóban a hibrid ERS rendszer, és talán nem tudták teljesen megjavítani a hajtásláncot a futamra.
Már az első körben be kellett küldeni a biztonsági autót, mert Sergio Pérez Force Indiája belefúródott a falba a Mirabeau kanyarban, miután ütközött Jenson Button McLarenjével. Nem sokkal később ismét beküldték a biztonsági autót, amikor a remek előzésekkel feltűnést keltő Adrian Sutil megcsúszott az alagút utáni féktávon, és összetörte a Sauberjét. A harmadik helyen lévő Räikkönen a második biztonsági autós periódus alatt esett vissza, mert összekoccant Max Chilton Marussiájával, ezért be kellett iktatnia egy plusz bokszlátogatást. A biztonsági autós periódus elvette az egyetlen reális esélyt Hamiltontól az előzésre, ami az lett volna, ha előbb ment volna be a bokszba friss gumikért, mint a csapattársa (akit egyébként végig egy másodpercnél kisebb távolságból követett). A Mercedes egymás után hívta be a két versenyzőt, elsőként Rosberget, így a sorrend a kerékcserék után sem változott az élen.
Hamilton felelősségre vonta a csapatot a rádión, és elégedetlenségét fejezte ki amiatt, hogy nem mehetett be hamarabb friss gumikért. Láttam az ütközést, és akkor be kellett volna mennem a bokszba – nyilatkozta a brit. „Azt hiszem, van egy szabályunk, hogy a mi csapatunkban az mehet először kereket cserélni, aki előrébb van a pályán” – tette hozzá bosszúsan.
Rosberg az ismételt újraindításkor is az élen maradt. A csapat ebben az időszakban többször is figyelmeztette a németet, hogy a kigyorsításokkor hamarabb váltson fel, mert túl sok benzint fogyasztott a Mercedese.
Hamilton az 56. körig szorosan követte csapattársát, de utána lemaradt kissé, ugyanis valami belement a bal szemébe, és nem látott rendesen. Ez lehetőséget biztosított a 3. helyen haladó Daniel Ricciardónak a felzárkózásra, a Red Bull ausztrál versenyzője utol is érte Hamiltont, de előzni már nem tudott a befutóig.
Kimi Räikkönen akkor vesztette el minden esélyét a pontszerzésre, amikor a hajtűkanyarban előzés közben összekoccant Kevin Magnussen McLarenjével, és elakadtak a korlátnál.
Meglepetésre a versenyt 8 pilóta adta fel, több Renault-motoros autó és Valtteri Bottas Williamse is motorhiba miatt esett ki. Ezek az események, és több ütközés lehetővé tette Jules Bianchinak, hogy a 8. helyen fusson be, amit azt jelenti, hogy a Marussia istálló megszerezte története első pontjait.
A győztes Nico Rosberg így nyilatkozott a futam után: „Ez egy újabb különleges nap a számomra. Lewis jól vezetett, és nagy nyomást gyakorolt rám. Én azonban megőriztem a hidegvéremet, és a végén a frissebb gumiknak köszönhetően elhúztam tőle. Köszönet a csapatnak a remek munkáért.”
Lewis Hamilton a befutó után egy szót sem szólt Rosberget, elutasította a gratulációját, és végig igyekezett méteres távolságot tartani tőle. „Valami átjutott az átlátszó plexin, de nem volt olyan fontos” – nyilatkozta Hamilton a szemébe jutott szennyeződésről, ami akadályozta a látásban. ez jó nap volt számunkra, nagyon fontos volt a csapatnak, hogy ismét kettős győzelmet arassunk. Jó volt a tempóm, erősnek éreztem magam, de itt lehetetlen előzni” – tette hozzá.
Daniel Ricciardo sokkal jobban örült az újabb 3. helyének: Nagyon jó érzés újra dobogón lenni. Nem rajtoltam jól, ami zavaró. Sebastiannak problémája volt, ekkor feljöttem a 4. helyre. Utána Räikkönen defektet kapott, és már a 3. helyen találtam magam. a végén felzárkóztam Lewisra. Megpróbáltam nyomást gyakorolni rá, de a 3. hely volt a legtöbb, amit elérhettünk.”
Eredmények:
1. Nico Rosberg Mercedes 1óra49p27.661s
2. Lewis Hamilton Mercedes +9.210s
3. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault +9.614s
4. Fernando Alonso Ferrari +32.452s
5. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes -1 kör
6. Jenson Button McLaren-Mercedes -1 kör
7. Felipe Massa Williams-Mercedes -1 kör
8. Romain Grosjean Lotus-Renault -1 kör
9. Jules Bianchi Marussia-Ferrari -1 kör
10. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes -1 kör
11. Marcus Ericsson Caterham-Renault -1 kör
12. Kimi Räikkonen Ferrari -1 kör
13. Kamui Kobayashi Caterham-Renault -3 kör
14. Max Chilton Marussia-Ferrari -3 kör
Kiesők:
Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 59. kör
Valtteri Bottas Williams-Mercedes 55. kör
Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 50. kör
Adrian Sutil Sauber-Ferrari 23. kör
Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault 10 . kör
Sebastian Vettel Red Bull-Renault 5. kör
Sergio Perez Force India-Mercedes 1. kör
Pastor Maldonado Lotus-Renault 1. kör
A világbajnokság állása: