Rallye OB

Nincs nyomás, vagy eredménykényszer ifj. Tóthékon

2016.10.27.

Tét nélkül, és mégsem. Az ifjabb Tóth János, Szőke Tamás kettős számára különösebb tétje már nincs a hétvégi Ózd-ralinak, hiszen a pécsi kiesés után az év végi dobogóra sajnos nem érhet oda, ugyanakkor egy versenyzőpáros – főleg, ha bajnokokból áll – nem tud csak úgy lazán autózni, hiszen a pilótának és a navigátornak is benne van a vérében, hogy nyerni akar, nyerni kell.

Ebből a szempontból tehát az idényzáró bajnoki futamnak is lesz tétje, hiszen a részeredmény is fontos. „Az ember mindig kitűz valamilyen célt a versenyek előtt: mi szeretnénk megnyerni az ózdi futamot, ha már a szezon eddigi része nem egészen a terveink szerint alakult" – mondta Peugeot 208 T16 R5 pilótája, a hétszeres bajnok ifjabb Tóth János. – "Mindent megteszünk a siker érdekében, persze, egy ilyen év végi versenyen a körülmények is meghatározzák az eseményeket: esőben, nyálkás úton például eleve rizikós versenyezni, már csak azért is, mert nem megyünk sokat ilyen körülmények között."

"Úgyhogy sok függ az időjárástól, s erre nem is lehet igazán felkészülni – a gumiválasztás mindenesetre fontos lesz, amiben a Pirelli szakemberei most is segítenek majd. Maguk a pályák egyébként egy kivételével a miskolci szakaszok csak fordítva, de a fennmaradó egyen is versenyeztünk már, igaz, legutóbb 2011-ben. Viszonylag széles közutakról beszélünk, ez bizonyos szempontból könnyebbség, van azonban nehézsége is: hogy viszonylag nagy az átlagsebesség. De én szeretem ezeket a szakaszokat, úgyhogy bizakodó vagyok.”

A Peugeot Total Hungária Rallye Team navigátora, Szőke Tamás is úgy gondolja, afféle „örömautózás” lesz számukra az Ózd-rali, hiszen nincs rajtuk nyomás, nincs eredménykényszer, úgyhogy jó kedvvel, vidáman várhatják a rajtot.

„Az idei utolsó táncunk lesz az Ózd-rali, s mivel az már a Mecseken eldőlt, hogy az összetettben nem tudunk felférni a dobogóra, nincs rajtunk nyomás, tét nélkül megyünk neki az idényzáró futamnak. Ugyanakkor persze versenyzők vagyunk, nyerni akarunk, s ezt most tényleg felszabadultan jelenthetem ki. Nem görcsölök, nem izgulok úgy, mint a többi futam előtt, de ugyanolyan precizitással készülök, mint az összes többire. Hiszen minden versenyt komolyan kell venni. Jó lenne valami igazán emlékezetes eredménnyel zárni a szezont” – mondta Szőke Tamás.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....
2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....
2024.04.25
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-....