Tokiói Autószalon

Nissan IMx zéró emissziós tanulmány Tokióból

2017.10.25.

A Tokiói Autókiállításon a mai napon bemutatkozott a Nissan IMx – a teljesen elektromos és önvezető crossover tanulmányautó, mely több mint 600 kilométeres hatótávolságot kínál.

A tanulmány bepillantást enged a Nissan Intelligent Mobility jövőképébe, mely a Nissan válasza az autók meghajtásával, vezetésével és társadalmi integrációjával kapcsolatos kérdésekre. A tervezés mottója az autó és vezetője közötti kapcsolat megerősítése, hogy az autó a vezető megbízható partnerévé váljon, és még kényelmesebb és élvezetesebb vezetési élményt nyújtson.



A képre kattintva galéria nyílik a Tokiói Autószalon újdonságairól.

A Nissan IMx célja, hogy megváltoztassa a vezetők mindennapjait, ezért korábban nem tapasztalt élményekkel ruházza fel a közlekedést a különféle vezetési módok kiválasztásán keresztül. - A zéró emissziós IMx tanulmányautó megtestesíti a Nissan Intelligent Mobility jövőképét - mondta el Daniele Schillaci, a zéró emissziós járművek és akkumulátor üzletág globális marketingért és értékesítésekért felelős alelnöke. „A Nissan célja, hogy a Nissan Intelligent Mobility-n keresztül rövid és hosszú távon is megváltoztassa az autók és az emberek kommunikációját, illetve azt, ahogyan az autók társadalmunk életébe illeszkednek.”

Nissan Intelligens vezetés

Az IMx műszaki szolgáltatásainak lelke a ProPILOT jövőbeni változata, mely teljesen autonóm működést tesz lehetővé. Ha a ProPILOT vezetési mód van kiválasztva, a rendszer behúzza a kormányt a műszerfalba, és minden ülést hátradönt, így több hely áll a vezető rendelkezésére, és a jármű utasai is teljes nyugalomban élvezhetik az utazást. Ha a manuális mód kerül kiválasztásra, a jármű eredeti helyzetükbe állítja vissza a kormánykereket és az üléseket, zökkenőmentesen visszaadva az irányítást a vezetőnek.



Nissan Intelligens meghajtás

A Nissan IMx zéró emissziós tanulmányautó a Nissan új maximális hatékonyságot kínáló EV-platformjára épül. A platform lehetővé teszi a teljesen sík padlókialakítást, melynek eredménye a tágas utastér és nagyszerű menetdinamika. Az alacsony tömegközéppontnak köszönhető nagyszerű kezelhetőség pedig teljesen új karaktert ad a crossover szegmensnek.

Az erős, mégis csendes hajtáslánc még izgalmasabbá teszi az utazást. Az IMx hajtásáról az első és hátsó tengelyeken elhelyezett két nagy teljesítményű villanymotor gondoskodik, így a jármű összkerékhajtást is kínál. A motorok együttes teljesítménye 320 kW, lenyűgöző 700 Nm nyomaték mellett, melyhez az energiát egy átdolgozott és áttervezett, nagyobb energiasűrűséget kínáló, nagykapacitású akkumulátor biztosítja. Az új akkumulátorral az autó több mint 600 kilométeres hatótávolságot ad egy töltéssel, így az utasok hosszabb kalandra indulhatnak, anélkül, hogy aggódniuk kellene az újratöltés miatt.



Nissan Intelligens kapcsolódás

A Nissan IMx úgy válik a társadalmi infrastruktúra részévé, ahogy korábban egyetlen jármű sem. Például, miután eljuttatta tulaját a repülőtérre, az IMx képes önállóan beparkolni magát egy olyan parkolóhelyre, ahol kapcsolódhat a helyi villamos hálózatra és „virtuális” energiatárolóként működve juttathat vissza áramot a villamos hálózatba, egyfajta kiterjesztéseként az otthonok és épületek energiaellátását biztosító képességeinek. Amikor a tulajdonos visszatér, az IMx felveszi őt a terminálnál és önállóan hazaviszi. A teljes folyamat nagy hatékonysággal történik a megnövelt akkumulátorkapacitásnak és az olyan összekapcsolt autótechnológiáknak köszönhetően, mint a Zökkenőmentes autonóm mobilitás.

Új elektromos járműtervezési filozófiák

Ezidáig a járművek tervezése során élesen elvált a külső és az utastér. A külső formaterv a biztonság érzését kínálta, míg az utastér megfelelő környezetet teremtett a vezetőnek, hogy a vezetésre koncentrálhasson.

A teljesen önvezető járművek érkezésével ez a célzott megkülönböztetés jó eséllyel megszűnik. A Nissan formatervezői arra törekedtek, hogy teljesen újradefiniálják a megszokott utasteret az IMx-ben, és úgy teremtsenek szellős érzetet, hogy közben megmaradjon a privát tér szeparáltsága. Ennek elérése érdekében megkísérelték egy egységbe foglalni az autó belsejét és külsejét.



Igyekeztek kiemelni az elektromos járművek legfontosabb tulajdonságait is – csendes és kifinomult, mégis erőteljes és dinamikus. Két japán fogalomból merítettek ihletet: ma a tér és az idő érzete, és wa a harmónia. Ez a két, látszólag ellentétes fogalom a „mozdulatlanság” és a „mozgás” együttes meglétét fejezi ki.

Külső formaterv: egyedi tulajdonságok

Az IMx formaterve a Nissan jellegzetes arculati elemeit felhasználva fejezi ki a jármű tiszta, sportos és elektromos mivoltát. Az ismerős V-motion hűtőrácstól induló övvonal fokozatosan emelkedve fut végig a motorháztetőn át egészen az autó hátsó részéig. A jellegzetes formájú első lökhárító nagy felületei a hűtőrácstól indulva észrevétlenül olvadnak a karosszéria oldalába, a többrétegű kialakítás érzetét keltve.

A fehér karosszériával éles kontrasztot alkotó élénkvörös kiegészítő színhez az uramasari adta az ihletet, mely a tradicionális japán kimonók belsejének szépségét és extravaganciáját fejezi ki.



Tágas és pihentető egyszerűség

Az IMx tanulmányautó belső tere a tradicionális japán házakban megjelenő, egyszerűségre törekvő térkoncepciót közvetíti és a nyitottság érzetét adja. Az autó OLED panoráma műszerfala a külső környezetet jeleníti meg a háttérben. A különálló, famintájú kijelző, mely a műszerfal alatt húzódik és körülöleli a belső ajtókárpitokat, a tradicionális japán papír térelválasztó-elemekhez (shoji) hasonlóan visszafogottan közvetíti a külső környezetet az utasok számára.

Az átlós katanagare mintát lézerrel vágták az ülésekbe. A fejtámla, mely egy hagyományos japán összeilleszthető kirakó, a kumiki mintáját jeleníti meg, egy szilikon anyagú párnázásból, és egy 3D-nyomtatóval készített keretből áll.

A mesterséges intelligencia lehetővé teszi, hogy a vezető szem- és kézmozdulatokkal vezérelje a műszeregységet. Az intuitív kezelőfelületének köszönhetően kevesebb fizikai kezelőszervre és kapcsolóra van szükség, így az IMx utastere egyszerű, mégis egyedülállóan hatékony lehet. Mindez szintén hozzájárul kivételes kényelméhez.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
Az M3-as autópályán, a keleti országrész felé rendkívül erős a forgalom. Gödöllőtől Bagig 20 km-en....
2024.03.29
A megszokott programok, és a felhőtlen jókedv mellett, idén néhány különleges látványossággal is....
2024.03.29
A világ legsikeresebb üzleti limuzinjának nyolcadik nemzedéke maradéktalanul meggyőzte a nemzetközi....
2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....