WRC

Növelte előnyét a Volkswagen a rali világbajnokságon

2015.07.14.

A Volkswagen számára ez kimagasló eredményt hozott a FIA Rali Világbajnokság (World Rally Championship – WRC) hetedik fordulóján, ahol a Volkswagen pilótái az első és második helyen végeztek, a záró gyorsasági szakaszon pedig az első és a harmadik pozíciót szerezték meg. A Sébastien Ogier/Julien Ingrassia páros idei ötödik, karrierjük 29. győzelmét zsebelte be a Lengyel Ralin. A Volkswagen a hétvégi versennyel együtt eddig 33 ralin állt rajthoz a Polo R WRC versenyautóval, ezeken 28 győzelem született, amelyek közül 22 diadal a kétszeres világbajnok páros nevéhez fűződik. 2013 januárja óta lényegében az összes verseny kétharmadát győzelemmel zárta a francia páros.

Ezzel együtt Ogier és Ingrassia végig nyomás alatt autózott a WRC évad eddigi leggyorsabb rali versenyén, ahol hibátlan teljesítményre volt szükségük ahhoz, hogy visszaverjék csapattársaik, Andreas Mikkelsen és Ola Floene (Norvégia mindkettő) támadásait. A francia páros végül 11,9 másodperccel előzte meg a norvég duót és végzett az első helyen. A harmadik Polo R WRC versenyautóval rajthoz álló Jari-Matti Latvala és Miikka Anttila (Finnország mindkettő) szenzációs csatát vívott a harmadik helyért az Ott Tanak/Raigo Mölder kettőssel (Észtország mindkettő, M-Spor-Ford), azonban egy verseny végi hiba miatt végül az ötödik helyen fejezte be a finn páros a Lengyel Ralit.

Két rendkívüli páros: a kétszeres világbajnok hajszállal az ifjonc előtt a Lengyel Ralin

Sébastien Ogier/Julien Ingrassia és Andreas Mikkelsen/Ola Floene küzdelme a Lengyel Ralin a legizgalmasabb csaták egyikeként vonul be a rali világbajnokság történetébe. Rendkívüli forróságban, 30 fok feletti hőmérsékletben mindkét duó hibátlanul teljesítette a hosszú padlógázas szakaszokkal tűzdelt versenyt. A kihívó, Mikkelsen végig nyomás alatt tartotta a jelenlegi világbajnok Ogiert, aki orrhosszal, mindössze 11,9 másodperccel előzte meg a fiatal finn versenyzőt.

Másfél órás padlógázas száguldás Lengyelországon át – gyorsasági fesztivál Mazúriában

Ha sebességről van szó, Andreas Mikkelsen a megfelelő ember. A Volkswagen ifjonca teljesítette a legjobb időt a szezon eddigi két leggyorsabb szakaszán („Gorklo” és „Wieliczki”) 131,09 illetve 128,13 km/órás átlagsebességet autózva. Sébastien Ogier kemény küzdelem során biztosította be győzelmét, az ő átlagsebessége a Lengyel Ralin 121,41 km/óra volt. A kétszeres világbajnok a Lengyel Rali 60,31 százalékát teljes gázon teljesítette. Ez 1 óra 28 perc 10,1 másodpercet jelent Ogier győztes idejéből, amely 2 óra 26 perc 11,5 másodperc volt. Ezzel az idővel a Lengyel Rali a tizenkettedik helyen áll minden idők 15 leggyorsabb WRC versenyeinek listáján, ahol a Finn Rali tizenegyszer szerepel. Összehasonlításképpen: a WRC történetének leggyorsabb futama 2012-ben Finnországban zajlott 122,9 km/órás átlagsebességgel.

Úton az ötödik hely felé: izgalmas utolsó kilométerek Jari-Matti Latvala számára

Ötödik helyezés: Jari-Matti Latvala számára drámai csavart tartogatott a Lengyel Rali utolsó néhány métere. A 2014-es világbajnokság második helyezettje úgy érkezett Lengyelországba, hogy eddig még sohasem végzett dobogós helyen Mazúriában. Sajnos a pódiumra az idei évben sem tudott felállni, miután a harmadik helyért vívott küzdelem során az utolsó gyorsasági szakaszon a finn lecsúszott az útról és autója elejével egy fának ütközött. Latvala, aki 150. WRC versenyén karrierje 49. dobogós helyezéséért harcolt, végül a sérült hűtő ellenére be tudta hozni ötödik helyen az autóját, köszönhetően a szerelők áldozatos munkájának. 

 

A FIA rali világbajnokság állása:

1.   Sebastien Ogier                                 161 pont

2.   Andreas Mikkelsen                            83 pont

3.   Mads Ostberg                                               69 pont

4.   Jarri-Matti Latvala                             66 pont

 

A gyártók versenyének állása:

1.   Volkswagen Motorsport                    214 pont

2.   CitroenTotal Abu Dhabi                     125 pont

3.   Hyundai Motorsport                          123 pont

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.23
Közzétette az egyhetes ROADPOL akció eredményét az ORFK Kommunikációs Szolgálata. ..
2024.04.23
Egy eddig soha nem látott koncepciót húzott elő a Peugeot a tarsolyából.  ..
2024.04.22
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.22
Alig futott és egy fűtött garázsban pihent mintegy harminc éven át az a Honda NSX szupersportautó,....
2024.04.22
Összeütközött két személygépkocsi Budapest I. kerületében, a Hegyalja úton, a Sánc utcánál hétfő....
2024.04.22
Az ABB Motion legújabb, „Körforgásos jelleg: Nincs vesztegetni való idő” című jelentése szerint az....
2024.04.22
A felajánlóval, Ferencz Zsolt autótörténésszel és autóival május 18-án Felnémeten is találkozhat....
2024.04.22
A magyar után a német gyártószervezeti tanúsítványt is megkapta a pécsi Magnus Aircraft Zrt. A „....
2024.04.22
A Bridgestone Tatabánya ügyvezető igazgatójával egyebek mellett arról beszélgettünk, hogy....
2024.04.22
Idén áprilisban az írországi Dublinban rendezték meg a legnagyobb európai, közlekedés és mobilitás....