WRC
Ezzel együtt Ogier és Ingrassia végig nyomás alatt autózott a WRC évad eddigi leggyorsabb rali versenyén, ahol hibátlan teljesítményre volt szükségük ahhoz, hogy visszaverjék csapattársaik, Andreas Mikkelsen és Ola Floene (Norvégia mindkettő) támadásait. A francia páros végül 11,9 másodperccel előzte meg a norvég duót és végzett az első helyen. A harmadik Polo R WRC versenyautóval rajthoz álló Jari-Matti Latvala és Miikka Anttila (Finnország mindkettő) szenzációs csatát vívott a harmadik helyért az Ott Tanak/Raigo Mölder kettőssel (Észtország mindkettő, M-Spor-Ford), azonban egy verseny végi hiba miatt végül az ötödik helyen fejezte be a finn páros a Lengyel Ralit.
Két rendkívüli páros: a kétszeres világbajnok hajszállal az ifjonc előtt a Lengyel Ralin
Sébastien Ogier/Julien Ingrassia és Andreas Mikkelsen/Ola Floene küzdelme a Lengyel Ralin a legizgalmasabb csaták egyikeként vonul be a rali világbajnokság történetébe. Rendkívüli forróságban, 30 fok feletti hőmérsékletben mindkét duó hibátlanul teljesítette a hosszú padlógázas szakaszokkal tűzdelt versenyt. A kihívó, Mikkelsen végig nyomás alatt tartotta a jelenlegi világbajnok Ogiert, aki orrhosszal, mindössze 11,9 másodperccel előzte meg a fiatal finn versenyzőt.
Másfél órás padlógázas száguldás Lengyelországon át – gyorsasági fesztivál Mazúriában
Ha sebességről van szó, Andreas Mikkelsen a megfelelő ember. A Volkswagen ifjonca teljesítette a legjobb időt a szezon eddigi két leggyorsabb szakaszán („Gorklo” és „Wieliczki”) 131,09 illetve 128,13 km/órás átlagsebességet autózva. Sébastien Ogier kemény küzdelem során biztosította be győzelmét, az ő átlagsebessége a Lengyel Ralin 121,41 km/óra volt. A kétszeres világbajnok a Lengyel Rali 60,31 százalékát teljes gázon teljesítette. Ez 1 óra 28 perc 10,1 másodpercet jelent Ogier győztes idejéből, amely 2 óra 26 perc 11,5 másodperc volt. Ezzel az idővel a Lengyel Rali a tizenkettedik helyen áll minden idők 15 leggyorsabb WRC versenyeinek listáján, ahol a Finn Rali tizenegyszer szerepel. Összehasonlításképpen: a WRC történetének leggyorsabb futama 2012-ben Finnországban zajlott 122,9 km/órás átlagsebességgel.
Úton az ötödik hely felé: izgalmas utolsó kilométerek Jari-Matti Latvala számára
Ötödik helyezés: Jari-Matti Latvala számára drámai csavart tartogatott a Lengyel Rali utolsó néhány métere. A 2014-es világbajnokság második helyezettje úgy érkezett Lengyelországba, hogy eddig még sohasem végzett dobogós helyen Mazúriában. Sajnos a pódiumra az idei évben sem tudott felállni, miután a harmadik helyért vívott küzdelem során az utolsó gyorsasági szakaszon a finn lecsúszott az útról és autója elejével egy fának ütközött. Latvala, aki 150. WRC versenyén karrierje 49. dobogós helyezéséért harcolt, végül a sérült hűtő ellenére be tudta hozni ötödik helyen az autóját, köszönhetően a szerelők áldozatos munkájának.
A FIA rali világbajnokság állása:
1. Sebastien Ogier 161 pont
2. Andreas Mikkelsen 83 pont
3. Mads Ostberg 69 pont
4. Jarri-Matti Latvala 66 pont
A gyártók versenyének állása:
1. Volkswagen Motorsport 214 pont
2. CitroenTotal Abu Dhabi 125 pont
3. Hyundai Motorsport 123 pont