WRC
Sébastien Ogier az elsőtől az utolsó szakaszik az élen állt a Rali-világbajnokság szezonnyitó versenyén a francia Alpokban. Vasárnap ugyanolyan lendületesen kezdett, mint egy nappal korábban, megnyerte a legendás, részben havas Col de Turini gyorsaságit, és a következő kettőn is jobb időt ment, mint legfőbb riválisa, Ott Tänak, így hazai pályán nem forgott veszélyben az elsősége.
"Rendkívül nehéz hétvége volt. Gyakran szembe kell nézni a kihívást jelentő körülményekkel Montén, de ezúttal tényleg rendkívül nehéz volt a dolgunk. Azt hiszem, soha nem volt ilyen komoly feladat a megfelelő gumikat kiválasztani, mint az idei versenyen. A végén nyertünk, ami nagyszerű, szuper boldog vagyok! Köszönöm a csapatnak! Egy újabb jó kezdés a szezonban, és nagyon elégedett vagyok. Biztos, hogy szoros lesz az idei világbajnokság is, mert Ott, Thierry, Jari-Matti és Kris is nagyon gyors"
Tänak hátránya a verseny végére közel egy perccel nőtt annak ellenére is, hogy Ogier az ideálisnál lágyabb és kopottabb abroncsokon teljesítette a verseny utolsó gyorsaságiját, a bónusz pontokért zajló power stage-et. Persze az észt pilóta a második hellyel is tökéletesen elégedett volt, hiszen még csak az első versenyét teljesítette a Toyota színeiben.
A dobogó harmadik fokára csapattársa, a rutinos Jari-Matti Latvala állhatott fel, aki már két napja a „senki földjén” autózott, vagyis előtte és mögötte is nagy időkülönbségek alakultak ki, ezért megfontoltan, nyugodtan vezethette a Yaris WRC-t, nem kellett nagyon sietnie.
A harmadik toyotás, a finn Esapekka Lappi viszont komoly csatát vívott a negyedik helyért a citroënes Kris Meeke-kel, az utolsó gyorsasági előtt már viszonylag megnyugtató, 18 másodperces volt az előnye, annak ellenére, hogy egyszer beleállt az autója a hófalba, és tolatással tudott kijönni onnan. De még ennél is több időt vesztett a power stage-en, amikor egy jobbkanyarban kisodródott a murvás felhordásokon megcsúszva, és csak tolatva, fél perc múlva tudott visszakecmeregni a pályára. Ezen az incidensen elment a negyedik helye, és végül csak hetedik lett.
Meeke-nek amilyen rosszul indult a versenye (csütörtökön másfél percet vesztett egy árokba csúszás miatt) olyan jól végződött, ugyanis megnyerte a power stage-et, amivel 5 bónusz pont ütötte a markát, ráadásul Lappi hibája miatt feljött az ötödikről a negyedik helyre. Ennek ellenére nem lehet nagyon elégedett, mert a nedves burkolatú aszfaltos pályákon nem tudta megközelíteni a legjobbak tempóját, és saját bevallása szerint az autóra sem érzett rá igazán.
Vele ellentétben a tempóval egész hétvégén nem volt gondja a Hyundai versenyzőjének, Thierry Neuville-nek, viszont az első napon az árokban töltött négy percet, ezért nem tudott a dobogóért küzdeni. Pedig remekül vezetett, vasárnap is több gyorsaságit nyert meg, és a verseny végére a mezőny legvégéről feltornászta magát az ötödik pozícióba, úgy, hogy a power stage előtt még csak hetedik volt. Az utolsó szakaszon második lett, amivel még 4 bónusz pontot is bezsebelhetett.
Kellett ez a szépségtapasz a Hyundai számára, mert a csapat csalódást keltő versenyen van túl. Szombat reggel még nagyon jól álltak, aztán a harmadik helyen lévő Dani Sordo árokba csúszott, ahonnét nem tudott kijönni. Andreas Mikkelsennek pedig a generátor mondta fel a szolgálatot az i20 WRC-ben, így utána ő is már csak a power stage-re koncentrált, ahol harmadik lett.
Az utolsó szakaszon vesztette el az ötödik helyet a Ford versenyzője, Elfyn Evans, akit sok defekt és műszaki probléma hátráltatott a versenyen, de legalább szerzett pontokat. Nyolcadik lett a beugró Bryan Buffier szintén Forddal, a francia pilóta teljesítményén egész hétvégén látszott, hogy még csak ismerkedik a Fiesta WRC-vel. Kilencedik lett Craig Breen a Citroënnel, az ő versenyét a pénteki fékhiba pecsételte meg. Befért még a legjobb 10-be Jan Kopecky, aki a WRC2 kategóriát fölényesen nyerte meg a Skoda Fabia R5-össel.
Végeredmény:
1 |
Sebastien Ogier, J.Ingrassia |
M-Sport Ford WRT |
Ford |
4h18m55.5s |
2 |
Ott Tanak, M.Jarveoja |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
58.3s |
3 |
Jari-Matti Latvala, M.Anttila |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
1m52.0s |
4 |
Kris Meeke, P.Nagle |
Citroen Total Abu Dhabi WRT |
Citroen |
4m43.1s |
5 |
Thierry Neuville, N.Gilsoul |
Hyundai Shell Mobis WRT |
Hyundai |
4m53.8s |
6 |
Elfyn Evans, D.Barritt |
M-Sport Ford WRT |
Ford |
4m54.8s |
7 |
Esapekka Lappi, J.Ferm |
Toyota Gazoo Racing WRT |
Toyota |
4m57.5s |
8 |
Bryan Bouffier, X.Panseri |
M-Sport Ford WRT |
Ford |
7m39.5s |
9 |
Craig Breen, S.Martin |
Citroen Total Abu Dhabi WRT |
Citroen |
9m06.7s |
10 |
Jan Kopecky, P.Dresler |
Skoda Motorsport II |
Skoda |
16m43.0s |
A világbajnokság állása:
1 |
Sebastien Ogier |
26 |
2 |
Ott Tanak |
18 |
3 |
Jari-Matti Latvala |
17 |
4 |
Kris Meeke |
17 |
5 |
Thierry Neuville |
14 |
6 |
Elfyn Evans |
8 |
7 |
Esapekka Lappi |
6 |
8 |
Bryan Bouffier |
4 |
9 |
Andreas Mikkelsen |
3 |
10 |
Craig Breen |
2 |
11 |
Jan Kopecky |
1 |