WRC

Ogier megtartotta a vezetést, de Tänak még befoghatja

2018.01.27.

Izgalmas napon van túl a rali-vb mezőnye a Monte-Carlo-ralin, a szombat ugyanis havas pályákon kezdődött, és szedte is az áldozatokat az élmezőnyből.

Sébastien Ogier 15 másodperces előnnyel kezdte meg a Monte-Carlo rali szombati napját, a nap végén pedig megkétszereződött a különbség közte, és a második helyen álló Ott Tanak között. Közben persze rengeteg esemény történt, volt, amikor egy percnél is jobban vezetett.

Az ötszörös világbajnok ismét bebizonyította, hogy a havas, jeges aszfalton remekül tud menni, mivel a nap első gyorsaságiját (Agnières-en-Dévoluy – Corps), amit az éjszakai havazás miatt még több centis hó borított, elképesztő fölénnyel nyert meg. Ez után az előnye több mint egy perccel hízott a Toyotával versenyző észt üldözője előtt, aki lengéscsillapító-problémával küzdött.

De Tänak nem adta fel, a következő két gyorsaságit is megnyerte, utóbbit ráadásul úgy, hogy egyszer lecsúszott az útról, amivel időt vesztett. Délután is gyorsabb volt a biztonságra törekvő ötszörös világbajnoknál, így a nap végére a hátrányát 33,5 másodpercre csökkentette, így még maradt esélye a győzelemre is.

„Reggel nagyon nehéz volt, nem túl nagy élmény ilyen körülmények között vezetni. Volt pár meleg pillanatunk, elkaptuk a pálya melletti töltést is egyszer, amitől eltört a bal hátsó felnink, de túléltük. Biztos vagyok benne, hogy mindenki más is küszködött a havas pályán, mert rengeteg nyomot láttam mindenfelé” - nyilatkozta szombat délután Ogier.

Sébastien Ogier

„Amikor az ember végigmegy egy ilyen pályán, mint amilyen a kilences gyorsasági volt, akkor fogalma sincs arról, hogy az ideje jó vagy rossz-e. Szerencsére a miénk jó volt, és jelentősen növelni tudtuk az előnyünket, de egy ilyen versenyen soha nem lehet hátradőlni. Aztán hat másodpercet vesztettem a mai utolsó, 13. gyorsaságin, de ennyit engedélyeztem magamnak, mert az volt a célom, hogy legalább fél perces előnnyel várjam a vasárnapot, és ez sikerült is. Talán nem volt teljesen jó választás a lágy gumikat feltenni az utolsó gyorsaságira, mert nagyon csúszós volt a felhordott sártól, és egy kicsit a határon autóztunk, de végülis rendben volt minden.” – tette hozzá a világbajnok.

Tänak csapattársa, Jari-Matti Latvala a 9. gyorson mutatott remek teljesítménye után egy ideig a második helyre is esélyesnek tűnt, de aztán a nap végére több mint egy másodpercre nőtt a hátránya, úgyhogy megelégedett a harmadik hellyel, és csak annak az őrzésére törekedett. A harmadik helyet annak is köszönhette, hogy a korábbi harmadik, Dani Sordo becsúszott egy árokba az első, havas gyorsaságin, és nem is tudott kijönni belőle.

Remekül ment a Toyota harmadik pilótája, a fiatal Esapekka Lappi is, végig a dobogó közelében haladt, amíg a 11. gyorsaságin meg nem kellett állnia kereket cserélni egy defekt miatt. Ekkor visszaesett az ötödik helyre Kris Meeke mögé, de a nap végére 1,6 másodperccel visszaelőzte a Citroën első számú versenyzőjét, aki a csúszós pályákon csak küszködött a C3 WRC volánja mögött, de a délutáni száraz aszfalton már jól ment.

Elfyn Evans áll a hatodik helyen a Forddal, a walesi versenyző az első napi balszerencse miatt szerzett hátrányát folyamatosan csökkenti, akárcsak a legjobb Hyundai versenyző, Thierry Neuville, aki a 12. és a 13. szakasz meg is nyerte.

A Ford beugró versenyzője Bryan Bouffier még mindig csak ismerkedik a Fiesta WRC-vel, ezért a nyolcadik helye nem meglepő, ő a biztos célba érkezést szem előtt tartva, biztonságos tempóban vezetett. Mögötte áll Craig Breen a másik Citroënnel, az ír versenyző az első gyorsaságin szedett össze jelentős hátrányt, mivel első indulóként neki kellett „takarítania” a havas pályát a többiek előtt.

A vasárnapi befejező napon kétszer két gyorsasági, és összesen 63,7 kilométernyi száguldás vár a mezőnyre, szerviz nélkül. Az első, a La Bollène-Vésubie – Peïra-Cava nevű pálya magában foglalja a legendás Col de Turini hágót, a második La Cabanette – Col de Braus pálya pedig a power stage lesz, amelyen extra pontokért hajthatnak a pilóták.

Az összetett állás 13 gyorsasági után:

1

Sebastien Ogier, J.Ingrassia

M-Sport Ford WRT

Ford

3h30m30.9s

2

Ott Tanak, M.Jarveoja

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

33.5s

3

Jari-Matti Latvala, M.Anttila

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

1m32.7s

4

Esapekka Lappi, J.Ferm

Toyota Gazoo Racing WRT

Toyota

4m38.5s

5

Kris Meeke, P.Nagle

Citroen Total Abu Dhabi WRT

Citroen

4m40.1s

6

Elfyn Evans, D.Barritt

M-Sport Ford WRT

Ford

5m00.2s

7

Thierry Neuville, N.Gilsoul

Hyundai Shell Mobis WRT

Hyundai

5m33.6s

8

Bryan Bouffier, X.Panseri

M-Sport Ford WRT

Ford

5m43.4s

9

Craig Breen, S.Martin

Citroen Total Abu Dhabi WRT

Citroen

8m49.0s

10

Jan Kopecky, P.Dresler

Skoda Motorsport II

Skoda

14m04.4s

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.15
Ismét felvillanyozódott a Hyundai márka és újabb elektromossal bővíti márkakupa-sorozatát. ..
2024.04.15
Visszatér a tél Ausztriába, hétfőn figyelmeztetést adtak ki az autósoknak – írja a Heute című....
2024.04.15
Miért áll egy kihegyezett versenyautó egy hófödte versenypályán, és miért sorakoznak mögötte....
2024.04.15
Az Audi Hungária Független Szakszervezet (AHFSZ) és az Audi Hungaria tárgyaló delegációi közötti....
2024.04.15
Az Audi több mint 20 új, tisztán elektromos, plug in hibrid és hagyományos, belső égésű motorral....
2024.04.15
Április 9-én Pekingben mutatta be legújabb, működésének első öt évében kapacitás- és....
2024.04.15
Erősen indította az AutoWallis Csoport Kiskereskedelmi üzletága az idei évet, miután 16 százalékkal....
2024.04.15
Alkalmanként átlagosan 2,5 órát parkolnak a magyar autósok az utcán és 6 órát a parkolóházakban, az....
2024.04.15
Európai tervezés, törökországi gyártás, japán hagyományok - ezek a sarokpontjai a Mitsubishi Colt....
2024.04.15
Múlt és jelen egyhelyen mindig izgalmas egyveleget mutat, nem véletlen, hogy az Akkor és Most Jármű....