ThyssenKrupp

Önvezető autót lehetett kipróbálni a Thyssenkrupp nyílt napján

2018.06.25.

A német technológiai vállalat bemutatta fejlesztéseinek egy részét, többek között ki lehetett próbálni önvezető autós technológiáját és az úgynevezett steer-by-wire (mechanikus kapcsolat nélküli) kormányrendszerét is.

 

Technikailag már közel az önvezető autók korszaka, azonban a szabályozás kérdéseiben a társadalomnak valamint a törvényhozóknak alaposan elő kell készíteniük a terepet, az autóvezetőknek pedig időre lesz szükségük, hogy megszokják: a kormány például eltűnhet majd a műszerfalban és esetleg egyáltalán nem is kell beleavatkozni a vezetésbe – derült ki a thyssenkrupp Components Technology Hungary ma tartott nyílt napján. A német technológiai vállalat bemutatta fejlesztéseinek egy részét, többek között ki lehetett próbálni önvezető autós technológiáját és az úgynevezett steer-by-wire (mechanikus kapcsolat nélküli) kormányrendszerét is.

A thyssenkrupp az elmúlt néhány évben hatalmasat nőtt Magyarországon: csak az utóbbi időben több mint 42 milliárd forint értékben hajtott végre zöldmezős beruházásokat hazánkban. Az 1999-ben három magyar doktorandusz ötletéből elkészített elektromechanikus „okos” kormányrendszerek fejlesztésére Budapesten létrehozott, a vállalaton belül is egyedülálló E/E (elektromos, elektronikus) szoftver- és hardverfejlesztési központjában ma már közel 800 magasan képzett mérnök dolgozik a jövő kormányrendszerein. A saját területén világ legjobbjai között számontartott hazai fejlesztőcsapat olyan okos kormányrendszereket fejleszt, amelyek a hagyományos szervóknál biztonságosabbak és környezetbarátabbak, sokféle szolgáltatásra képesek, mint például  oldalszél kompenzációra, ugyanakkor már most is alkalmasak arra, hogy önvezető rendszereket kiszolgáljanak.

Fejlesztőcsapatunk – akárcsak több magyarországi gyárunk, üzemünk – már hosszú évek óta a világ élvonalába tartozik, ami kiemelkedő teljesítmény. Fejlesztőközpontunk önállóan határozza meg a fejlesztési irányait, ami egy óriási lehetőség, különleges feladat, de egyben felelősség is. Csak egy összetartó, rátermett csapattal lehet ilyen eredményt elérni, ezért a legjobb munkatársakat igyekszünk magunk mellett tudni. - fogalmazott Marc de Bastos Eckstein, a thyssenkrupp Components Technology Hungary ügyvezetője. 

A thyssenkrupp szakemberei szerint az okosautók várhatóan nem csak a vezetést fogják átalakítani, hanem a közlekedést és az autóhasználatot is: az egymással kommunikáló járművek a veszélyhelyzetek és a balesetek észlelésén túl a dugók kialakulását is csökkentik majd.  A német vállalat elsősorban nem a piac, hanem saját autóipari fejlesztéseihez készít önvezető autókat, ugyanis ezeken mérik fel az 5-15 év múlva várható piaci igényeket, elvárásokat. Az önvezető autók felé vezető út egyik fontos állomása a steer-by-wire technológia, amely a mai gyártott repülőgépek mintájára a kormányzásnál nem használ mechanikus összeköttetést a kezelőfelület és az irányított elem között, csupán áram és információ áramlik a vezetékeken.  A steer by wire kormányzás számos előnye mellett segít mindennapos tapasztalatot szerezni az autósoknak a fejlett elektronikai rendszerek használatában.

A thyssenkrupp budapesti fejlesztőközpontja mellet Győrben 2013 óta szerelnek össze futóműveket az Audi számára; Jászfényszarun  idén adták át a válllat zöldmezős beruházással elkészült új motoralkatrész- és kormányrendszergyárát, Debrecenben pedig összel készül el a thyssenkrupp stabilizátor- és rugógyára.

Összesen Magyarországon az autóiparban mintegy 1 100 munkatársat foglalkoztat a thyssenkrupp Components Technology Hungary.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....
2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....
2024.04.19
A hétvégén a Róma mellett található Vallelunga versenypályán kezdődik a túraautósok....
2024.04.19
A sanghaji aszfaltcsíkon öt év után rendeznek újra F1-es versenyt. ..
2024.04.19
Két ember meghalt, miután három autó összeütközött a XVIII. kerületben, a 4-es főút Liszt Ferenc....
2024.04.19
Ideiglenes kényszermegoldásokkal hozná versenyképes pozícióba az európai gyártókat az Európai....
2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....