Mercedes
A Mercedes bemutatta a 12 méteres Citaróra épülő Future Bus tanulmányát, amelyet mérföldkőnek neveznek a teljesen automatizált vezetésű buszokig vezető úton. Ez a busz egyelőre még csak a buszoknak kiépített külön gyorsút-hálózaton (BRT- Bus Rapid Transit) képes önmagát vezetni, ahol nincsenek a buszokon kívül más közlekedők és zebrák sem. Ilyen út már van például Amszterdam és Haarlem között.
A jármű 10 kamera segítségével tájékozódik, de rövid és nagy hatótávolságú radarokkal is rendelkezik, sőt, a CityPilot rendszere még a közlekedési lámpákkal is összeköttetésben áll, amivel eléri, hogy a busz mindig az optimális sebességgel közelítse meg a kereszteződéseket, és – ahol lehet – ne kelljen megállnia. Az önvezető rendszer 200 méterre lát előre, ami városban bőven elég a kis sebességek miatt.
A CityPilot önvezető rendszerrel a busz felismeri a közlekedési lámpák jelzéseit, ha gyalogos vág át az úton, és a buszt a megállókban centiméteres pontossággal állítja meg. A Mercedes szerint az önvezető technológia a buszokra lett kitalálva, mert mindig ugyanazon az útvonalon közlekednek egy megadott menetrend szerint.
Jelenleg még előírás, hogy egy hús-vér sofőrnek is ülnie kell a fülkében, de a Mercedes szerint az önvezető rendszer már most is olyan precíz, hogy az ember soha nem lesz rá képes, évtizedes rutinnal sem.