repülőgép
Az önvezető orrfutómű elektromos motorokkal lesz felszerelve, amit a repülőgép Auxilary Power Unit-ja (APU) fog hajtani. Így a pilóta földi vontatójármű nélkül is képes lesz eltávolodni a toronytól. A repülőgépek manapság egyre nagyobb és nagyobb sebességre képesek, de máig hosszú időt vesz igénybe a felszállás. A Flightwatching egyik jelentése szerint a repülőgépek 98 százalékának 13 percbe telik, amíg fel tud szállni, ami nagyon zavaró az utasoknak.
Meg kell értenünk, hogy a repülőgép nem olyan, mint egy busz, és nem tudja saját magát előre vagy hátra mozgatni, hacsak nem használja a hajtóműveit. Alaphelyzetben egy földi vontatójármű mozgatja a repülőt. De ezek a megoldások késést eredményezhetnek, mivel a hajtómű lekorlátozza, hogy milyen úton tud haladni a gép, a vontatójárművekhez pedig először megfelelően rögzíteni kell a vontatandó tárgyat, ami gyakran problémát okoz. Az önvezető orrfutómű biztosítja, hogy a pilóta felügyelete mellett mozoghat előre és hátra, és nincs szükség vontatójárműre. Ezzel a megoldással 13 perc helyett csak 1 percet fog igénybe venni a művelet. A WheelTug elmondása szerint így legalább 7 percet fognak tudni spórolni minden úton.
„Büszkék vagyunk, hogy együtt dolgozhattunk a WheelTug csapatával ezen az innovatív technológián. Ez az új szerződés egy újabb lépés előre, hogy hamarosan a piacon is megjelenjen ez az úttörő megoldás” – mondta a Stirling Aerospace Business Managere, Bandula Pathinayake.
Meglátjuk, hogy ez a technológia a valóságban képes lesz-e értékes perceket spórolni az utasoknak.