Opel Combo

Opel Combo Life: Egy hasznos és barátságos személyautó

2018.10.11.

Üdítő jelenség a felvágó, proccos, értelmetlenül „sportos” autók között egy olyan típus megjelenése, amely egyszerűen a mindennapok hőse akar lenni, elsősorban és legfőképpen praktikus, tágas, kényelmes és biztonságos, ugyanakkor még mutatós is. Az új Opel Combo Life néhány változatát próbáltam ki (testvérmodelljéről, a Combo Cargóról a sajtóembargó lejártával, október végén számolunk majd be).

A Combo ötödik generációja teljesen új felépítésű jármű, egy vagy két tolóajtóval, választhatóan rövid (4,40 méter) vagy XL változatban (4,75 méter), öt vagy hét üléssel. Egy karakter, egy varázsló, egy barát! Lefogadom, hogy nemcsak a családok kedvence lesz, hanem nagy cuccal utazó sportembereké is. A kategóriájában párját ritkítóan sokféle modern technika szolgája utasainak komfortját, például figyelmeztetés frontális ütközésveszélyre, automatikus vészfékezéssel és gyalogosfelismeréssel, sávtartó asszisztens, emelkedőn elindulási asszisztens, intelligens sebességszabályozó és határoló, fáradtságfelismerő és jelzőtábla-felismerő, Apple CarPlay- és Android Auto-kompatibilis rádió, nyolccolos, színes érintőképernyővel, klímaberendezés és fűthető bőrkormány.

A képre kattintva galéria nyílik.

Értékes újdonság a madártávlati perspektívájú 180-fokos panoráma-tolatókamera, a vetített kijelzés, vagy a latyakban, homokon, vizes úton és hóban egyaránt kiváló útfogást és stabil menettulajdonságokat nyújtó IntelliGrip kipörgésgátló, vagy az oldalvédelem, amely kis sebességű manőverezéskor óv meg attól, hogy az autó oldalával súroljunk valamilyen akadályt (oszlop, fal stb.), vagy nekiütközzünk.

Nem kell fintorogni, hogy egy áruszállító ikertestvéreként született, hiszen épp ennek köszönhető a bőséges férőhely és a nagyfokú flexibilitás. Már az ötszemélyes standard kivitel csomagtere is 597 literes, de a hosszú tengelytávúé eléri a 850-et, lehajtott hátsó ülésekkel pedig valódi furgonná válik, poggyásztere 2126 literre háromszorozódik meg, sőt a hosszú tengelytávúé2693 literes. Ami ide nem fér bele, azt nyugodtam otthon lehet hagyni!

Hosszú tárgyak szintén problémamentesen szállíthatók, mert az első utasülés támlájaéppúgy lehajtható, mint a hátsóé. A csomagtér-ajtót kívánságra felnyitható ablakkal egészíti ki, hogy gyorsan és könnyen lehessen ezt-azt berakni az autóba, illetve, hogy ne boruljon ki minden, ha felnyitjuk az ajtót.A kocsira 1500 kilogrammos utánfutó kapcsolható.

A második üléssorba a 60:40 arányban osztott pad helyett kapható három egyedi ülés is, a csomagtartóból kényelmesen, egyenként lehajtható támlával. Mindkét konfigurációban hárompontos Isofix-csat van mindegyik helyen, három gyermekülés fér el egymás mellett, vagy két lurkó között a nagymama. Az utasok be- és kiszállását két nagy tolóajtó könnyíti meg.

 

Az opcionális panorámatető világossá teszi az utastér hátsó részét, és kipillantást ad a magasba. Ha túl erős a napsütés, a fejmagasságban elhelyezett kapcsolóval be lehet húzni az elektromos árnyékolót. Okos felszerelési részletfölül középen a tetőgaléria, LED-világítással és 36 literes tároló dobozzal. Elöl középen 1,5 literes palackot fogad a középkonzol, vannak oldalsó tárolók is, a kesztyűtartó pedig kétszintes. Összesen 28 ügyes rakodóhelyet kínál a Combo Life.

A flexibilis és tágas jármű hajtását élénk és takarékos benzin- és dízelmotorokra bízták. (Fogyasztás: városban 6,7-4,5 l/100 km, országúton 5,1-3,8 l/100 km, kombináltan 5,7-4,1 l/100 km, 130-108 g/km CO2.) Ezek már ma megfelelnek a szigorú Euro 6d-TEMP kipufogási szabványnak, amely először veszi figyelembe a valóságos közúti közlekedés viszonyait (RDE = Real DrivingEmissions). Erőátvitelként modern öt-, illetve hatfokozatú sebességváltót, vagy opcionálisan, a szegmensben úttörőként nyolcfokozatú automatát építenek be, Quickshift-technikával. Az utóbbi az 1,5 literes, 96 kW/130 LE teljesítményű és 300 newtonméter maximális nyomatékú csúcs-dízellel kapható. (Fogyasztás7: városban 4,8-4,6 l/100 km, országúton 4,3-4,1 l/100 km, kombináltan 4,5-4,3 l/100 km, 118-113 g/km CO2).

A menetpróbát változatos útvonalakkal szervezték meg, Budaörs dimbes-dombos környékén. Összességében nagyon jó benyomást tett rám a Combo Life: könnyű be- és kiszállni, kényelmes a vezetőhely, és nagyon jól fogja az utat a futómű, anélkül, hogy kemény vagy sprőd lenne. Az elektromos szervokormány egy kicsit jobban szereti a középállást, mint az ízlésemnek megfelelne, de érzékeny, és precíz. A műszerfal nagy felső felülete némileg tükröződik a szélvédőben (ez nagyon sok autó közös jellemzője), viszont több mint jóváteszi a vetített kijelzés, ahol nemcsak a sebesség látszik, hanem az aktuálisan érvényes limit, illetve előzési tilalom is. Jó sok bírságot lehet megspórolni vele!

A favoritom persze a nyolcfokozatú automatás változat lett, amely olyan simán kapcsol, mintha fokozatnélküli lenne, és andalgós vagy dinamikus vezetéshez egyaránt remek partner. Ha summázni kell a véleményemet, szerintem jelenleg ez az Opel legrokonszenvesebb típusa, hiszen ezerféle célra használható, nagyon hasznos, ugyanakkor korántsem unalmas, hanem megfelelően attraktív is. Örömmel várom hosszabb tesztjét!

 

 



 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.10.17
Sergei Semendyaev Ukrajnából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2018.10.17
A Toyota Hiace méltó örökösének bizonyuló legújabb generációs Toyota PROACE.A karosszéria választék....
2018.10.17
Szintet lép a magyar autóipar, cél, hogy a gyártás mellett Magyarország élen járjon a technológiák....
2018.10.17
Nagyüzem van a hazai vezetéstechnikai-centrumokban, de továbbra is elsősorban a cégeknél látják be....
2018.10.17
Szeptemberben jelentősen csökkent a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban az egy....
2018.10.17
Fának csapódott egy autó Dunaföldváron szerda reggel, a jármű vezetője meghalt - közölte a....
2018.10.17
A luxus új dimenziója: az új BMW X7 a luxuslimuzinok előkelő megjelenését, páratlan exkluzivitását....
2018.10.17
Az ABB FIA Formula-E bajnokság ötödik idényének kezdetére új támogatót kapott a versenysorozat: a....
2018.10.17
Egy napos délutánon a Scania bemutatóközpontjában (Scania Demo Centre) a svédországi Södertälje....
2018.10.16
A középkategóriában megkerülhetetlen az Opel Insignia és nem csak azért mert jó nagy. De mi van....