autósport

Opel Dakar Team - Új autó, új kihívás

2017.11.11.

Az Opel Dakar Team fennállása során jó néhányszor szembenézett már a kihívással, amit egy új versenyautó építése jelent, és szerencsére mindig meg is felelt neki - ezúttal is ez a feladat.

Amikor a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) megváltoztatta a négykerékhajtású versenygépekre vonatkozó technikai szabályokat, Szalay Balázs és Bunkoczi László nyugodt szívvel döntött úgy, hogy csapatával új autó építésébe kezd a januári fõverseny, a 40. Dakar-rali előtt. Az Opel Crossland X hónapok óta készül a csapat halásztelki műhelyében, de még így is nagy hajrára lesz szükség ahhoz, hogy idõben feltegyék a kocsit a Dél-Amerikába tartó kompra. A  felkészülés azonban nem is lenne az igazi egy kis izgalom nélkül.



- Új autót építeni mindig nagyon stresszes, ugyanakkor muszáj lépést tartani az idővel és az új szabályokkal – nyilatkozta Szalay Balázs, az Opel Dakar Team pilótája, aki eddig 12 alkalommal állt rajthoz a Dakar-ralin. – Mindenki a régi autóból indul ki, ami nekünk egy nagyon jó alap volt, mert jól és megbízhatóan működött a hosszú távú sivatagi versenyeken. A Silk Way-ralin fogalmazódott meg bennem végképp, hogy talán megéri hozzányúlni a Mokkához és úgy átalakítani, hogy versenyképesebb legyen. Nem volt túl sok idõnk rá, de ennél nagyobb feladatot is megoldott már a csapat.

S hogy milyen változásokat hajtottak végre az autón? Egyrészt megpróbálták tovább könnyíteni az apró módosításoknak köszönhetően (a sivatagban és úgy egyáltalán az autósportban minden egyes kiló számít), és dolgoznak azon, hogy a súlyelosztása még jobb legyen. Mivel megnőtt a rugóút (ez volt a fõ változtatás, hogy öt centivel hosszabb lehet a rugóút), az új autó valamivel szélesebb is lesz, mint az előző volt, és lejjebb kerül a súlypontja. Ezektől a változásoktól azt várják a versenyzők, hogy sokkal stabilabb lesz, mint eddig.



- Az elmúlt idõszak szabályváltoztatásai a kétkerékhajtású autóknak kedveztek, amelyek ennek köszönhetõen elõre törtek, és az utóbbi idõben legyõzhetetlenek voltak. Itt volt az ideje, hogy egy kicsit kiegyenlítődjenek az erőviszonyok. Ezen felbuzdulva döntöttünk mi is a változtatás mellett, hiszen ha a szabályok lehetõvé teszik, hogy gyorsabb és stabilabb legyen az autónk, butaság lenne kihagyni a lehetőséget. A kocsink ezúttal nem csupán technikailag, hanem külsőre is változik, és bevallom, nagyon tetszik az új formája. Ami a hajrát illeti: egy versenyautón addig van munka, amíg van rá idő, úgyhogy mindig az utolsó pillanatban készül el. De természetesen indulás előtt még szeretnénk tesztelni. Ilyenkor minden erőforrást átcsoportosítunk az éppen aktuális feladatra, úgyhogy jelenleg is hét-nyolc ember dolgozik folyamatosan az Opel Crossland X-en.”



 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....
2024.04.25
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-....
2024.04.25
Július 1-jétől Achim Grewe Dr. Patrick Heineckétől veszi át az igazgatóság Pénzügy, IT, Beszerzés....
2024.04.25
Súlyos közlekedési baleset történt az A4-es autópályán Bruck közelében a magyar határ felé vezető....
2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....
2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....