Orosz autógyártás
Az európai premierre a kevésbé harcias, nem páncélozott változatokat vitték. De az orosz kereskedelmi minisztérium közleménye hangsúlyozza: a szupervédett és a polgári változatot párhuzamosan kezdték el gyártani egy Moszkva közeli üzemben. Európa nem a terveket, hanem a valóságot látta. A luxusautót először májusban Vlagyimir Putyin beiktatásán lehetett látni,
„Az Aurus jelenlegi gyártási fázisában már a termelés növelése a közvetlen cél. A márka láthatóan jó értékesítési lehetőségekkel rendelkezik. Vonzó mind a hazai, mind pedig a külföldi piac számára. Az exportot tekintjük prioritásnak” - közölte Denis Manturov orosz kereskedelmi miniszter.
Az Aurus gépkocsik gyártása – állami kezdeményezésre - 2018 augusztusában kezdődött meg Oroszországban. Az Aurus cég hivatalos forgalmazó partnerei, az Avilon és a Panavto 2019. február 15. óta vesz fel megrendeléseket. Az alapmodell ára 160 ezer USD körül mozog.
Az Aurus sajátos helyet foglal el az orosz autópiacon. Egy különleges feladatokkal megbízott állami cég, a NAMI gyártja moszkvai üzemében. Az orosz Központi Tudományos Automobil Kutató és Autóipari Motor Intézet által életre hívott új Aurus márka első modelljét a Senat névre keresztelték. Maga a kezdeményezés is a kormánytól érkezett abban a reményben, hogy a luxuskocsikat állami hátszéllel külföldi kormányok és különleges igényű egyéni megrendelők számára ajánlják majd ki.
A termelési mennyiség korlátozott, a folyamatot modern gyártási szabványokhoz igazítják. Az egyedi kialakítás és a biztonsági felszerelések miatt a gyártás és az összeszerelés jórészt manuális módon történik, a lehető legjobb minőségben.
Az üzleti tervek szerint az ipari partner Sollers-szel együttműködve újabb termelőegységeket hoznak majd létre. A projekt 2020 végéig egy új tatárföldi autógyár megépítésével számo, ahol évi 5 ezer darab Aurust gyártanak majd – írja a rusautonews.com orosz autós szakportál.