Teszt

Oroszlánt vetít az aszfaltra

2017.12.20.

Csodadolgokra képes az 5008 GT Line, mely tágas és gyors, csak nyomni kell a gázt, és persze nem félni az oroszlántól.

Nem metállal keményít                                                                             Fotók: Boros Jenő

A fehér szín a legjobb az autók formájának tesztelésére, mert nagyon kiemeli erényeit, de hibáit is. Nem véletlen, hogy a gyártók ilyet választanak formatervező stúdióikban, amikor még több karosszériaváltozat van versenyben. Aztán amikor már megvan a végső döntős és készülnek a reklámkampányokra, akkor inkább valami attraktívabb metállszínt választanak. Ahogy a Peugeot is, a legújabb 5008-asnál, melynek húzómodelljét metálkékben nyomják. Talán éppen azért, hogy a fekete és fehér megmaradjon a később érkező GT-nek, ami jó döntés, mert a sportos külsejű modellnél nem kell a vevőt metálokkal manipulálni, a fehérben nagyon adja magát az autó. És akkor még csak a formájáról beszéltünk.

Logo a placcon

Az autóhoz illően nagy az indítókulcs is, amit nem kell kivenni a zsebből, mert így is nyitható az ajtó, de már előtte lenyűgöz az 5008-as, aminek külső tükréből apró fényszóró vetít oroszlános jelvényt a járdára. Ez meg is állítja a gyalogosok esti áradatát, mert ilyet azért még nem sok autó tud. Az álmélkodástól és a látvány miatt többen óvatosan kerülik az ábrát, ezzel is szabaddá téve az utat a beszálláshoz. Ha valakinek nagyon megtetszik ez a lézeres-vetítő, utólag is megveheti és akár a régebbi modellekbe is beszerelheti. A gyári viszont tökéletes és ha már bátorságunkat összeszedve ráléptünk az oroszlános flaszterra, majd beültünk, akkor újabb élményekkel szolgál a 5008-as.

Designkirályság

A modellben napjaink legharmonikusabb és szerintem legszebb műszerfala néz szembe, de lejjebb pillantva sem romlik az élmény, mert a zongorabillentyűket idéző kapcsolósor eredeti, ízléses és nem utolsósorban ergonomikus, ráadásul abban is segít, hogy nem kell mindenért menübe lépnünk. Gyorsan megtanulható és jól áttekinthető, így használata biztonságos.

A szélvédő közelébe tolt óramű feleslegessé tette a Peugeot-nál korábban jól bevált headup rendszert, ami így nem is hiányzik. Ráadásul a kombinált műszer nem csak jól áttekinthető, de nagyon szép a grafikája is, menet közben azonban nem ajánlatos gyönyörködni benne, bár a ráfutásos balesetek elkerülésében is segít a sávtartó és az adaptív tempomat automata fékrendszere.

Az éjszakai közlekedés biztonságát javítja a szemeket kímélő program, mellyel minimálisra csökkenthető a műszerfalon megjelenő adattenger.

Jót tett a formabontás

Elődjéhez képest feltűnően radikális formaváltása és a kategóriacsere is jót tett az 5008-asnak, melynek tervezői szakítottak a dobozzal, amitől már nem egyterű, hanem SUV-s lett fazonja. Sportosságát növeli a döntöttebb szélvédő, a markáns megjelenését pedig magasabb orr és övvonal, valamint karakteresebb légterelő.

A farrészen hosszabb és szögletesebb lett a hátsóajt, valamint a LED lámpasor, mely márka jelvény oroszlánjának körmeit idézi, legalábbis a gyáriak magyarázata szerint, engem inkább a műszerfal gyönyörű billentyű-kapcsolójára emlékeztet, így még itt is összejön kívül-belül sportos megjelenés. Ahogy a nagyon is kellemes fogású az alul és felül is lapított kormánykerék, melynek köszönhetően nagyobb lett a lábtér. A sebességfokozatok lamellákkal kapcsolhatók, így a sportkocsikho hasonlóan váltáskor sem kell elengedni a kormányt. A prémiumkörnyezetben külön design-Kánaán a sebességváltó és hajtásmódkapcsoló egysége, mely áttekinthető és kézhez álló.

GT Line

Azon kívül, hogy gazdag alapfeszereltségű és elegáns, de nem hivalkodó a mappabőr ülésekkel épített utastér, a GT Line modellhez nagy teljesítményű - 180 lóerős - dízelmotor jár.

Kell is, pláne, ha mind a hét ülésben utaznak és kihasználják a csomagteret is, melyben a támlák lehajtásával akár szörf, vagy létra is szállítható, igaz, akkor kevsebb utas fér be. A konkurensek között is leghosszabb - 2,84 méteres – tengelytávnak, meg persze az EMP2 moduláris platformnak köszönhetően öt személlyel 780 literes a csomagtér. A jobboldali első ülés lehajtásával akár 3,2 m-es tárgyak is beférnek az 5008-asba, ami majd félméterrel hosszabb vetélytársainál. Nem csak a formaváltozás, de tömegcsökkentő diéta is jót tett az 5008-asnak, mely 95 kilogrammal könnyebb elődjénél. Amennyiben csak öten utaznak az autóban, egyszerűen kivehető a harmadik sor két ülése, ezzel a csomagtér bővül, az autó tömege pedig csökken, ülésenként 11, vagyis összesen 22 kilóval.

Az 5008-ast egyébként Franciaországban és Kínában is gyártják, utóbbi helyszínen csak a helyi piacra termelnek, vagyis az európai piacon európai gyártásúakat forgalmaz a PSA, mely kisebb SUV modelljével, a Peugeot 3008-assal elnyerte a 2017-es Év autója és az Év motorja címet is.

PEUGEOT 5008 GT Line

Motor

Dízel Blue HDi

Méret/teljesítmény: 1997 cm3/180 LE

Nyomaték: 400 Nm/2000 p. ford.

Karosszéria

Hosszúság: 4641 mm

Szélesség: 1844 mm

Magasság: 1646 mm

Tengelytáv: 2840 mm

Csomagtér: 780-1940 liter

Menetkész tömeg: 1530 kg

Menetteljesítmények

Vmax: 208 km/h

Gyorsulás: 0-100 km/órára: 9,1 mp

Fogyasztás: 4,8 liter (vegyes üzemben)

CO2 kibocsátás: 128 CO2/km

Ár:

Listán: 12,329 millió Ft

Akcióban: 11,729 millió Ft

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.23
A japán filmtörténet, sőt, a világ egyik legsikeresebb animációs alkotása adott ihletet ahhoz az....
2024.04.23
Izgalmas és világszintű versenyeknek ad otthont a hétvégén a Balaton Park Circuit. ..
2024.04.23
A világgazdaság következő éveit, évtizedeit leginkább az elektromos autóipari forradalom határozza....
2024.04.23
A japán vállalat hivatalosan is bejelentette, hogy a jövő év végéig Thaiföldön mutatja be népszerű....
2024.04.23
A Volvo EX30 elnyerte a rangos Red Dot 'Best of the Best' formatervezési díjat. ..
2024.04.23
Kicsi a világ: szoktuk mondani, amikor egy rég nem látott ismerőssel találkozunk. De ki gondolta....
2024.04.23
Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, idén nyártól már egy hatodik kínai nagyváros,....
2024.04.23
Közel 450 kiállító több, mint 12 ezer négyzetméteren várja a szakembereket 2024. május 7-10. között....
2024.04.23
Súlyos baleset történt az M2-es autóúton Vác térségében kedd délután, a forgalmat megállították -....
2024.04.23
A Renault SA francia autógyártó konszern idei eladásainak a növekedésére számít részben annak....