kerékpár biztonsága

Öt gyerekbicikliből négyet veszélyesnek talált a fogyasztóvédelmi hatóság

2016.05.31.

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) a bicikliszezon kezdetével gyermekkerékpárokat és kerékpáros gyermeküléseket ellenőrzött. A hatóság a vizsgált öt gyermekkerékpárból négyet, valamint három gyermekülésből egyet veszélyesnek talált - közölte az NFM kedden.

Az ellenőrzés kiterjedt a jelölésekre és a biztonságos használatot befolyásoló lényeges információkat tartalmazó tájékoztatókra is.
   

A közlemény szerint a gyermekkerékpárok esetében jellemző hibaforrás volt, hogy a láncvédő nem megfelelően takarta a lánc külső élét, ami sérülés-, illetve balesetveszélyt jelent. Az egyik kerékpárnál a nem megfelelő fékrendszer okozhat balesetet, míg egy másik kerékpár esetében a támasztókerekek túl közel helyezkedtek el a váz függőleges síkjához, csökkentve ezzel a jármű stabilitását. Ez utóbbinál a támasztókerekek függőleges terhelés hatására el is deformálódtak, ami tovább csökkenti a biztonságos használatot. Három kerékpárnál az egyes részek éles, sorjás vagy hegyes élei jelentettek veszélyforrást, de ugyancsak sérülés-, illetve balesetveszéllyel jár két kerékpár esetében, hogy a nyereg szilárdsága nem megfelelő, az ülőfelület elrepedhet, illetve letörhet a vázról.

A nem megfelelő gyermekülés nem rögzíthető biztonságosan a kerékpárhoz, így balesetveszélyes.

Egyes kerékpárok, illetve a gyermekülés esetében egyszerre több veszélyforrást is megállapítottak, mivel több szempontból sem feleltek meg a követelményeknek.

A laboratóriumi vizsgálatok eredménye alapján a vizsgált gyermekkerékpárok 40 százaléka a balesetveszély szempontjából súlyos kockázatot jelent a felhasználókra. A sérülésveszély tekintetében a gyermekkerékpárok 20 százaléka a nagy, 20 százaléka a közepes, míg a kerékpáros gyermekülés a balesetveszély miatt súlyos kockázatot jelent a felhasználóra nézve.

A veszélyesnek ítélt kerékpárok közül kettő márkajel nélküli, egy Polymobil, egy pedig Haro márkájú. A nem biztonságos Kross márkájú gyermekülés forgalmazását 2014-ben megtiltotta a hatóság, most azonban más márkanév alatt újra megtalálták a szakemberek. A hatóság a nem biztonságos termékek forgalomból való kivonására - illetve súlyos kockázat esetén visszahívására is - megteszi a szükséges lépéseket.

Bővebb információ a www.nfh.hu oldalon olvasható.

MTI

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....
2024.03.27
Új módszerrel küzdenek a gyorshajtók ellen Ausztriában: elkobozzák autójukat. Gondoljunk bele, hogy....
2024.03.27
- A Volkswagen-csoporthoz tartozó tömegmárkák (Core csoport) összesített árbevétele tavaly 21....
2024.03.27
- Országszerte nagy területen megerősödik a szél csütörtökön, és leginkább a Dunántúlon és az....
2024.03.27
A BMW 8400 eurós bónuszt fizet az alkalmazottaknak – írja az automobilwoche.de.   ..