hálózatba kapcsolt autók

Öt ok, amiért jó a hálózatba kapcsolt autó

2018.04.13.

A jovő autója egyszerűen nem tud balesetet szenvedni, miután olyan ütközéselkerülő rendszerek dolgoznak majd benne, amelyek ezt meggátolják. Mindezek alapja a dolgok internete, a hálózatba kapcsoltság. Az egymással kommunikáló autók révén javul a forgalom ritmusa, csökkennek a torlódások, ezáltal tisztul a levegő minősége és ami a legfontosabb: megszűnnek a balesetek.

1. Vezetnek minket

Már ma is autók tucatjai képesek az önvezetés második szintjére, azaz, amikor emberi bevatkozás nélkül csupán rövid, korlátozott ideig irányítja autónkat a robotpilóta. Az autógyártók azonban már rég túl vannak ezen a szinten, a titkos garázsokban és tesztpályákon - amilyen a 2-3 év múlva már üzemelő zalaegerszegi is lesz - valódi robotautókkal kísérleteznek. Ezek többnyire elektromosak és oda viszik el az utasaikat, ahová azok akarják. A genfi szalonon a Volkswagen is leleplezte a sajátját, az I.D. Vizzion modellből a tervezők kihagyták a kormánykereket, nincsenek kezelőelemek és pedálok sem. Az utasok, köztük a vezető, csupán passzív személyek, akik bevatkozni nem tudnak a jármű működésébe. Ugyanakkor messzemenőkig élvezhetik az utazás minden percét, amelyet vezetés helyett pihenéssel, zenehallgatással vagy munkával tölthetnek.

2. Megmentenek

A hálózatba kapcsolt járművek megmenthetik az életünket, az automatikus vészhívóval segítséget hívnak, ha baj van, a GPS-adó révén folyamatosan feltöltik a hálózatra a tartózkodásunk pomtos helyét, figyelhetik a szívritmusunkat, fiziólógiai elváltozásainkat - és ha indokolt, ebben az esetben is képesek beavatkozni, például megelőzni egy infraktus miatti autóbalesetet.

3. Megoldják a problémáinkat

Éhes, de nem tudja a közelben hol van egy jó vegetáriánus étterem? Lassan lemerül autójában az akkumulátor, de nem ismerős a környéken? Jó lenne estére egy jegy a hokidöntőre? Mindezeket megoldja hamarosan az autója. Csak meg kell kérnie rá. Olyan, mint egy személyi asszisztens. Viszont nem követel fizetésemelést...

4. Vége a magányos autózásnak

Utazna, de magányos és nincs autója? Unja már a hetes busz zsúfoltságát, de nincs ereje biciklizni? Drága a taxi? Önnek találták ki a telekocsi szolgáltatást és a car sharinget. Előbbinél sima stopposként juthat el egyik pontról a másikra, úgy hogy keveset fizet és még barátokra is szert tehet. Az utóbbinál pedig kiélheti a vezetés élményét úgy, hogy közben nem kell egy elértéktelenedő autót birtokolnia, elég csak akkor igénybe vennie, amikor szükséges. A nagy autógyártóknak mind vannak ilyen közösségi autó(zás) szolgáltatói. A minap jelentette be a két rivális, a Mercedes-Benz és a BMW, hogy egyesítik ilyen téren a szolgáltatásaikat. A Daimler a Car 2 Go rendszert, a BMW a Drive Now-t üzemelteti a világ számos és egyre számosabb pontján.

5. Parkolóhelyet vadásznak

Mivel a városi forgalom egyre csak nő, a város maga pedig egyre csak szűkül, hamarosan elviselhetetlen és megoldhatatlan probléma lesz a parkolás. Nem úgy a hálózatba kapcsolt autók korában. A dolgok internete ebben is a segítségünkre van, az okosvárosokban ugyanis nem nekünk kell parkolóhelyet vadásznunk. Vagy eleve az éppen szabad parkolóhelyre navigál az autóba épített intelligens navigáció, vagy az autónkat egy robotinas parkolja be az éppen szabad helyre, de akár az is megeshet, hogy mi a kávéház előtt kiszállunk, a kocsi pedig elvezetgeti magát a legközelebbi szabad parkolóhelyre (a pihenő alatt természetesen feltölti az akkumulátorát az indukciós töltővel -, a dolgunk végeztével pedig értünk jön. Ami most meglepőnek tűnik, holnap a valóság lesz.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....