Teszt

Ötcsillagos munkahely – Volkswagen Crafter 4 Motion

2017.09.19.

Itthon ez év májusában debütált a Volkswagen Crafter legújabb generációja. A tavaszi szalagátvágás után, néhány napig mi is próbára tehettük a német autógyártó új áruszállítóját

A kishaszonjárművek piaca látványos metamorfózison megy keresztül. Ennek köszönhetően – kis túlzással – olykor már-már személyautókat meghazudtoló komforttal és a felszereltséggel találkozunk  ebbe a kategóriában. Erre kiváló példa a szerkesztőségünknél pár napot elidőző Volkswagen Crafter is, amiről szinte csak szuperlatívuszokban lehet csak beszélni.

Az új Crafter is "felvette" a volkswagenes stílus

A modell története 1995-ig vezethető vissza, ekkor lépett színre az LT, ami később keresztlevelet váltva felvette a Crafter nevet. A mostani generáció színrelépéséig a Mercedesszel közösen fejlesztett jármű immáron teljes egészében a Volkswagen gyermeke. A nász vége egyben egy új időszámítás kezdetét is jelentette a modell életében, olyannyira, hogy a németek egy teljesen új gyártórészleget is építettek és indítottak be Lengyelországban. A csaknem hetven féle verzióban elérhető Crafterből mi a dízeles erőforrás legerősebb 177 lóerős, összkerékmeghajtású és legrövidebb tengelytávú változatát próbálhattuk.

A kategóriájának legjobb légellenállási együtthatójával bír

Az új Crafter megjelenésében csatlakozott a volkswagenes arculathoz, amivel tulajdonképpen felzárkózott a márka kishaszonjárműves dizájnjához, aminek legszembetűnőbb eleme az autó orra.  Az újratervezett frontész maszkját LED-es nappali fénycsíkok zárják, ami sportosan elegáns fizimuskát kölcsönöznek az autó elejének.

A 1311 mm-es oldalajtónyílás könnyű pakolhatóságot tesz lehetővé

Ez a stílusos megjelenés a 0.33 légellenállással bíró kasztnira is igaz, amit jelen esetben még exkluzívabbá tett az autónk ezüst fényezése, ami opcióként rendelhető. A tetszetős külcsín párosul a természetesen funkcionalitással. Az oldalajtó valamivel több, mint 130 centis nyílása és az elődváltozatnál alacsonyabb rakodóperem jelentősen megkönnyíti az áruk bepakolást.

A dobozos kivitel három féle változatban kapható

A beltér tovább viszi a külsőt jellemző stílusos és gyakorlatias megoldásait. Ez utóbbi számos tárolórekeszt, polcot és több kézreeső csatlakozót is jelent, melyek közül az egyik 230 voltos 300 W teljesítménnyel, így kisebb szerszámok vagy kár laptop töltésére is alkalmas.  

A raktér szinte számtalan kialakítású lehet, nagysága pedig változattól függően 9,9-től egészen 18,4 köbméterig terjedhet

A műszerfal „attitűdje” alapján bárki simán azt képzelhetné, hogy személyautóban ül. A két analógműszer között TFT kijelző, a legfontosabb járműadatokat tartja szem előtt, míg a fedélzet központjában a 8 colos színes multifunkcionális monitor kapott helyet. Szintén multifunkciós a bőrkormány, ami ebben a modellben fűthető opcióval is el volt látva.

Személyautós műszerfal és komfort jellemzi az utasterét

A Volkswagen deklaráltan „munkahelynek” definiálta az új Craftert, így nem csoda, hogy az ergonómia kiemelt figyelmet kapott. A négy állásban, valamint hosszirányban állítható alapkivitelű vezetőülés mellett így további magas kényelmi – összesen öt féle - szintű ülés érhető el opcionálisan, melynek csúcsán már a masszázsfunkciót is kapunk.  

A Volkswagen öt féle ergonomikus ülést kínál a Crafterhez

A kizárólag gázolajos aggregátokkal vásárolható Crafter legcombosabb verzióját hajtottuk.  A hajtásláncban ezúttal egy hatsebességes váltómű dolgozott, a kínálatban 8 sebesség automatával is rendelhető. A 410 Nm nyomatékkal bíró erőforrás kiegyensúlyozott vezetési komfortot biztosított. Az összkerékhajtású modellt főként városi forgalomban használtuk, aminek a végén közel 10 literes fogyasztás kaptunk. Ez némiképp több mint a gyári adat, de úgy véljük, hogy a körülményeket és az összkerekes konfigurációt tekintve ez nem egy rossz érték.

A gyártó kifejezetten haszongépjárművek számára kifejlesztett erőforrása magas futásteljesítményt biztosít. A kétliteres TDI 102, 122, 140 és 177 lóerős teljesítménnyel vásárolható meg

A Crafter a sofőrbarát belső kialakítása mellett, - ahogy azt fentebb már említettük - szinte prémium autókat meghazudtoló vezetéstámogató asszisztenciával van ellátva. A kínálatban a parkoló, a sáv- és távolságtartó segédlet mellett, ugyanúgy megtaláljuk a másodlagos ütközésvédelmet, a kitolatást segítő vagy a fényszóró szabályozást, mint egyes személyautóknál.

Kamerából hátra, a raktér tetejére is jutott

A repertoár természetesen kiegészül oldalszél asszisztenciával is. Ez utóbbi az ESP stabilázó elektronikájára támaszkodva, erős oldalszél esetén a megfelelő kereket lefékezi, így segítve a gépkocsivezetőt. Ugyan nemcsak a haszongépjárművek sajátja, de talán ebben a járműosztályban az egyik legnagyobb támasz, a trailer asszisztens, mely a vontatmány tolatásakor segíti a sofőrt a manőverezésben.

Számos tárolórekeszt alakítottak ki

Ami némi szeplő a képen, hogy a sávtartó automatika a kelleténél agresszívan lép közbe a sávváltás alkalmával, vagy csak fáziskésében volt az irányjelző kapcsolóhoz képest. Ugyanis ez utóbbi kényelmi fokozatát használva számtalanszor jelentős kormányerőre volt szükség a sávváltáshoz.

Az új Crafter jött, látott és győzött. Debütálás után rögtön az év haszonjárműve lett

Az új Crafter nemcsak szebb és használati értékét tekintve gazdagabb és testre szabhatóbb, mint elődje, hanem költséghatékonyabb fenntartást is biztosít, ami akár 8 százalékos megtakarítást is jelenthet a korábbi verzióhoz képest.

Az új Crafter összkerékmeghajtású változata, 177 lóerős hatsebességes kézi kapcsolású váltóval nettó 7 649 000 forintos ártól indul.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....
2024.04.19
A hétvégén a Róma mellett található Vallelunga versenypályán kezdődik a túraautósok....
2024.04.19
A sanghaji aszfaltcsíkon öt év után rendeznek újra F1-es versenyt. ..
2024.04.19
Két ember meghalt, miután három autó összeütközött a XVIII. kerületben, a 4-es főút Liszt Ferenc....
2024.04.19
Ideiglenes kényszermegoldásokkal hozná versenyképes pozícióba az európai gyártókat az Európai....
2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..
2024.04.18
A gyermekek önállóan alapvetően gyalogosként vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg....