törésteszt

Ötcsillagosra tört a Mercedes C-osztály

2014.05.14.

Az Euro NCAP szervezet két új töréstesztet hajtott végre. Nem meglepetés, hogy a Mercedes C-osztály jobban szerepelt, mint a negyedannyiba kerülő Hyundai i10.

A Mercedes C-osztály az utasvédelemre 92 százalékot kapott. Utascellája stabil maradt a frontális ütközésnél, és kimagasló védelmet biztosított az utasoknak. Csak az oldalsó, póznával történt ütközésnél tárt fel gyengeséget a független szervezet, ekkor az utasok mellkasa kapott az átlagosnál nagyobb terhelést. Az ostorcsapás jellegű nyaksérüléstől jól óv az első fejtámla, a hátsó viszont csak átlagos védelmet biztosít. A C-osztály a gyalogosvédelemre 84 százalékos értékelést kapott.

 

Némileg csalódás, hogy az aktív motorháztetővel (gázoláskor felpattan, hogy több hely legyen a közte és a motor között, így puhább felület jöjjön létre) ellátott autó csak 77 százalékot kapott a gyalogosvédelemre. Ez annak köszönhető, hogy a motorháztető első éle túl kemény, ami azért is érthetetlen, mivel a lökhárító kifejezetten gyalogosbarát kialakítású. Az asszisztens rendszerekre 70 százalékot kapott az autó, ami annak köszönhető, hogy sok rendszer csak felárért érhető el. Összeségében a Mercedes C-osztályt a maximális öt csillaggal díjazta a szervezet.

A Hyundai i10 miniautó csak négy csillagot szerzett, ami kis csalódás lehet a koreai márkának. Utasvédelemre 79 százalékot kapott az autó, frontális ütközésnél a vezető mellkasa és a jobb lábszára kapott az átlagosnál nagyobb terhelést, de az utascella stabil maradt. Az oszloppal történő oldalütközésnél szerepelt rosszul az i10-es, ekkor az utasok mellkasánál nagy volt a sérülésveszély. Jól védtek az első fejtámlák jól az ostorcsapásos sérülés ellen, a hátsók viszont alig. A gyerekülésben ülő gyermekek végelmét 80 százalékosra értékelte az Euro NCAP.

 

Jól sikerült a gyalogosgázolásos teszt, a Hyundai lökhárítója és motorházteteje is puhának bizonyult, egyedül a tető első élének két szélét és a tetőoszlopokat találták keménynek a vizsgálatot végzők. Erre a területre 71 százalékot kapott az autó, a biztonsági asszisztens rendszerekre pedig 56 százalékot.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
A világ legsikeresebb üzleti limuzinjának nyolcadik nemzedéke maradéktalanul meggyőzte a nemzetközi....
2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....