törésteszt
A Seat első szabadidő-autója, az Ateca megkapta a maximális, ötcsillagos értékelés az Euro NCAP-től. A spanyol SUV 93 százalékos eredménnyel végzett az utasvédelem, 84 százalékossal a gyermek utasvédelem, 71 százalékossal a gyalogosvédelem, és 60 százalékossal a vezetéstámogató rendszerek értékelésében.
A Seattal kapcsolatban a legnagyobb kifogás az volt, hogy a teljes átfedéses frontális ütközés során a hátsó dummy mellkasa csak gyenge védelmet élvezett. Szintén felrótták, hogy a félátfedéses frontális ütközési tesztben a vezető mellkasa csak megfelelő védelmet kapott, amin még szintén lehetne javítani.
Nem meglepő, hogy az Atecával szoros rokonságban álló Volkswagen Tiguan is ötcsillagos eredményt ért el. A német SUV 96 százalékot kapott az utasvédelmére, 84 százalékot a gyermek utasvédelmére,, 72 százalékot a gyalogosvédelmére, és 68 százalékot a vezetéstámogató rendszereire.
A legnagyobb kifogás a Tiguannal szemben ugyanaz volt, mint a Seat esetében: az első utasok mellkasa a félátfedéses frontális tesztben csak megfelelő, a hátul ülőké pedig gyenge védelmet kapott a teljes átfedéses teszt során.