járműipar
A vezér szerint a mindent eldöntő csata már elkezdődött, amelynek nem csupán a vesztes és a győztes eldöntése, hanem túlélés vagy a végzet a tétje. Mindezt azt követően mondta, hogy a Toyota két egymást követő évben veszteséget könyvelt el, üzemi eredménye 30 százalékkal csökkent 2017-ben.
Elemzők szerint a költségek erőteljes csökkentésével a Toyota jövedelmező pályán tartható. A cég profitja szerény mértékben növekedhet a folyó gazdasági évben, és profitját jövőt megalapozó projektekbe fektetheti.
Mintegy ennek igazolása, hogy a Toyota tavaly vegyes vállalatot hozott létre a Mazda Motor Corporationnal és a Denso Corporationnal annak érdekében, hogy kifejlesszék saját technológiájukat az elektromos autók gyártásához. Azóta a Subaru és a Suzuki is csatlakozott a projekthez.
Ebben a hónapban a Japán autógyártó 2,8 milliárd dollárt fektetett egy új kutatási vállalkozásba, a Toyota Research Institutebe, hogy szoftvert fejlesszenek önvezető autókhoz. Az átalakítások 2500 dolgozót érintenek Japánban.
A Toyota legutóbbi krízise állomás lehet a terjeszkedés egy másik területe felé, melynek során automobil cégből úgynevezett mobilitási vállalkozássá alakul át – mondják az elemzők.
Fordítás: Lehőcz Rudolf