járműgyártás

A Porsche Cayenne legerősebb változata Plug-in-Hybrid modellként debütált

2019.08.17.

A Porsche továbbra is konzekvens módon bízik az elektromobilitásban és a Panamera után a Cayenne modellsorozat új csúcsváltozatát is egy Plug-in-Hybrid hajtáslánccal dobja piacra. A Cayenne Turbo S E-Hybrid és a Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé rendszerteljesítménye eléri a 680 lóerőt (500 kW), ami egy 550 lóerős (404 kW) négyliteres V8-as turbómotor és egy, a nyolcfokozatú Tiptronic S automata váltóba integrált 136 lóerős (100 kW) villanymotor közös munkájából adódik össze. 

A 900 Nm-es maximális rendszernyomaték már alapjárat felett nem sokkal rendelkezésre áll. Mindkét modell 3,8 másodperc alatt képes abszolválni a 0-100 km/h-s sprintet, végsebességük pedig eléri a 295 km/h-t. A rendkívüli teljesítményhez kiváló hatékonyság társul: a Cayenne Turbo S E-Hybrid és a Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé tisztán elektromosan egyetlen feltöltéssel akár 40 km megtételére képes. Az NEFZ ciklus szerinti átlagfogyasztás benzinből 3,7-3,9 l/100 km, amihez 18,7-19,6 kWh/100 km-es áramfogyasztás tartozik.



Akár 135 km/h tisztán elektromosan



A Porsche összes Plug-in-Hybrid modelljéhez hasonlóan a Cayenne család új csúcsváltozatai is kategóriájuk legsportosabb autói közé tartoznak – és nem a hibrid meghajtás ellenére, hanem annak köszönhetően. A Cayenne Turbo S E-Hybrid változatok esetében a villanymotort a V8-as benzines és a nyolcfokozatú Tiptronic S automata váltó közé építették be. A két, egymástól eltérő működési elven dolgozó erőforrást egy, a hibridmodulba beépített speciális tengelykapcsoló, az ún. Electric Clutch Actuator (ECA) kapcsolja össze. A villanymotor „E-Power“ üzemmódban akár 135 km/h-s sebességig képes önállóan mozgatni a hibrid Cayenne-eket, a szériában járó Sport Chrono csomaghoz kapcsolódó üzemmódválasztó többi menetprogramjában („Hybrid Auto“, „Sport“ és „Sport Plus“) pedig plusz teljesítménnyel ruházza fel az autót. Ezt az ún. Boost-funkciót a Porsche egyenesen a 918 Spyder szupersportautótól vette át a Cayenne-ekhez.



A 14,1 kWh kapacitású lítium-ionos akkumulátor a csomagtér padlója alatt található. Az akkut a szériában járó 7,2 kW-os fedélzeti töltőberendezés (On-Board-AC töltő) segítségével 400 V feszültségű hálózatról, 16 A esetén akár 2,4 óra alatt fel lehet tölteni. Hagyományos, 230 V-os és 10 A-es otthoni hálózatról a töltés mintegy hat órát vesz igénybe. A Porsche Communication Management (PCM) vagy a Porsche Connect App okostelefonos alkalmazás segítségével a töltés időzítése is lehetséges.



Karosszériadőlés-szabályozás, légrugózás és kerámia fékrendszer szériában



Az új Cayenne Turbo S E-Hybrid és Cayenne Tubo S E-Hybrid Coupé magas alapfelszereltséggel érkezik: egyebek mellett mindkét modellhez szériában jár a Porsche Dynamic Chassis Control karosszériadőlés-szabályozás, a Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) önzáró differenciálmű a hátsó tengelynél, a csúcsteljesítményű Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) fékrendszer, a karosszéria színére fényezett kerékjárat-szélesítéseket is tartalmazó 21 colos Aero-stílusú könnyűfém kerékszett, a Plus szervokormány, valamint a Sport Chrono csomag. A háromkamrás, adaptív légrugózás – amely magában foglalja a Porsche Active Suspension Management (PASM) állítható lengéscsillapítást is – a futóműhangolás tekintetében rendkívül széles spektrumot képes lefedni a Porsche modellekre jellemző fokozottan sportos viselkedés és a kellemes utazási komfort között. Opcionálisan az akár 22 colos könnyűfém keréktárcsák mellett hátsókerék-kormányzás is elérhető.



Hiánytalan kapcsolódás és alapfelszereltségként álló helyzeti klimatizálás

A Cayenne modellek már alapáron hiánytalan kapcsolódást biztosítanak. A funkciók rendkívül széles tárházából külön említést érdemel a valós idejű forgalmi információkkal dolgozó online navigáció, az intelligens online beszédvezérlés, valamint a Porsche Connect szolgáltatáscsomag, ami egyebek mellett a nyilvános töltőberendezések megtalálását is segíti. Ezeken felül az új modellév elején az összes Cayenne modellben megjelenik a vezeték nélküli Apple CarPlay® okostelefon-tükrözés funkció, az indukciós töltőfunkcióval rendelkező okostelefon tartó, továbbá az új USB-C csatlakozók. A Porsche összes hibrid típusához szériában jár az álló helyzeti klimatizálás is, ami a PCM-ből közvetlenül, a Porsche Connect App alkalmazásból viszont akár távolról is irányítható. Az álló helyzeti klíma lekapcsolt gyújtásnál is le tudja hűteni, illetve fel tudja fűteni az utasteret.



A Cayenne család összes tagjához szériában járnak a LED főfényszórók, a sebességkorlátozóval kiegészített tempomat, a kamera-alapú gyalogosvédelem, valamint az első-hátsó parkolóradarok – a Cayenne Coupé esetében tolatókamerával kiegészítve. Opcionálisan egyebek mellett LED-Mátrix fényszórókat, Head-up-Display-t (szélvédőre vetített kijelzőt), hőkamerával dolgozó éjjellátó asszisztenst vagy digitális másodpilótaként funkcionáló Porsche InnoDrive rendszert is lehet rendelni, ami tartalmazza a követési távolságtartó tempomatot, a sávtartó asszisztenst, a közlekedési táblafelismerő rendszert, az aktív sávvezetést, a kereszteződés-asszisztenst és a vészmegállás funkciót.



Kettős premier: egyszerre kapott V6-os és V8-as hibrid hajtásláncot a Cayenne Coupé

A Porsche a rendkívül sikeres SUV modellcsaládod nemrégiben egy új, fokozottan sportos taggal, a Coupé variánssal egészítette ki. A sportos Cayenne Coupé modellek egyedi tető- és farkiképzéssel, adaptív hátsó légterelővel és sajátos hátsó üléskialakítással büszkélkedhetnek, különlegességüket pedig tovább fokozza a kétfajta tetőkialakítás: az ügyfelek választhatnak a szériában járó nagy méretű, fix üveg panorámatető vagy az opcionális szénszálas tető között. Az SUV-Coupé mostantól – SUV testvéréhez hasonlóan – rögtön két különböző Plug-in-Hybrid változatban is elérhető: az elektromos hajtást egy 4-literes, V8-as biturbo vagy egy 3-literes, V6-os turbós benzinmotorral lehet kombinálni. Az új Cayenne E-Hybrid Coupé rendszerteljesítménye 462 lóerő (340 kW) és maximális forgatónyomatéka 700 Nm. A 0-100 km/h-s sprintidő a szériában járó Sport Chrono csomaggal 5,1 másodperc (a „könnyű építésű sportcsomag“ megrendelése esetén 5 másodperc), a végsebesség pedig 253 km/h. A modell vegyes fogyasztása az NEFZ ciklusra vetítve benzinből 3,1-3,2 l/100 km, amihez 17,7-18,7 kWh/100 km-es áramfogyasztás tartozik. A tisztán elektromos hatótávolság 43 kilométer.



Az árak

A Cayenne modellcsalád négy különböző, konnektorról tölthető Plug-in-Hybrid változata máris megrendelhető Porsche Centrum Budapest márkakereskedésben. Az alapárak a következőképp alakulnak: a Cayenne E-Hybrid nettó 77.045,- eurótól, a Cayenne E-Hybrid Coupé nettó 80.645,- eurótól, a Cayenne Turbo S E-Hybrid nettó 145.045,- eurótól, a Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé pedig nettó 148.145,- eurótól startol.

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.09.23
- Tíz év után először világszerte csökken a légi úton szállított áru mennyisége ebben az évben,....
2019.09.23
Júliusban növekedett éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma Európában, az év első....
2019.09.23
Az orosz autóbuszpiacra 1.200 új jármű lépett be 2019 augusztusában, ami elképesztően magas, 43,9....
2019.09.23
Muhammad Zaenal Abidin Indonéziából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2019.09.23
A Toyota és a CleverShuttle nevű fuvarmegosztó startup több mint 2 millió kilométert tett meg....
2019.09.23
Tovább egyszerűsödött az e-kárbejelentő alkalmazás, a fejlesztésekkel mától külföldi-,....
2019.09.23
A nemzetközi sajtó dicsérte és bírálta is Sebastian Vettelt, a Ferrari négyszeres világbajnok német....
2019.09.23
- A három nyári hónapban összesen 4,6 millió e-matricát vásároltak a magyarországi utakon....
2019.09.23
A nagy autógyártók neve mára már fogalommá vált. Sok mai autómárka az alapító nevét viseli, elég ha....
2019.09.23
A brit prémiumgyártó első tisztán elektromos meghajtású modellje a Kárpátokat keresztülszelő....