eredmény

A Porsche értékesítési bevételei hét százalékkal növekedtek

2019.11.06.

2019 első kilenc hónapjában a Porsche AG ismét fokozta értékesítési bevételét, operatív eredményét, kiszállításait és alkalmazottai számát. Az értékesítési bevétel hét százalékkal 20,49 milliárd euróra növekedett az előző év hasonló időszakához viszonyítva. Az operatív eredmény egy százalékkal 3,35 milliárd euróra nőtt; így a forgalomra vetített nyereség 16,3 százalék volt. A kiszállítások három százalékkal növekedtek, a vállalat pedig több mint 202.318 járművet adott át az ügyfeleinek szeptember végéig. 2019 során a munkaerő hét százalékkal 34.675 alkalmazottra nőtt.

Jelenleg politikai és környezeti értelemben kihívásokkal teli időszakot élünk, mégis a Porsche kitűnően tartja az ívet. Ez főleg vonzó termékkínálatunknak köszönhető,” mondta Oliver Blume, a Porsche AG vezetőségének elnöke. „Az idei évben számos új, érzelmes termékkel jelentkeztünk, mint például az új 911, a Cayenne Coupé, a 718 Spyder és a GT4. A Taycan szeptemberi világpremierjét követő kimagasló kereslet az elkövetkező hónapokra is optimista kilátásokat ígér.”



Lutz Meschke, a Porsche pénzügyi és IT vezetője szerint az eredmények kis mértékű növekedése az eladások gyarapodásának és a többi üzleti terület és divízió fejlődésének köszönhető. Ezzel szemben az árfolyamváltozások és az e-mobilitás program költségei negatív hatással voltak. „A továbbiakban is következetesen stratégiánk alapján fejlesztünk tovább, hogy még hatékonyabbak legyünk elsődleges működési területünkön, miközben ezzel együtt a jövőbe fektetünk és új bevételi forrásokat fejlesztünk ki. Ez pedig már most kifizetődő,” mondta Meschke.



A rendkívüli ráfordítások között a dízel ügy 0,5 milliárd eurót tett ki a második negyedévben. Így szeptemberig a Porsche AG adózás előtti eredménye 2,81 milliárd euró, ez a forgalomra vetítve pedig 13,7 százalék.



Kiszállítások: növekedés Ázsiában és Észak-Amerikában

A Porsche AG 2019 első három negyedévében világszerte 202.318 gépjárművet szállított ki. Ezzel a sportautó-gyártó három százalékos növekedést ért el az előző év hasonló időszakához képest. Különösen keresett volt a Cayenne és a Macan modellsorozat. A Cayenne esetében az átadott 62.022 jármű 25 százalékos plusszal ismét a legerősebb növekedést hozta. A modell röviddel ezelőtt kupé verzióban is elérhetővé vált – konnektoros hibridként is. A Macanból 73.967 járművet adtak át az ügyfeleknek. Ez az előző év hasonló időszakához képest kilenc százalékos növekedést tesz ki.



Kínában és az USA-ban a Porsche továbbra is pozitív tendenciát tud felmutatni, annak ellenére, hogy mindkét piac összességében gyengébben szerepel. 64.237 gépjármű került az első kilenc hónapban kínai ügyfelekhez, ami 14 százalékos növekedést jelent az előző év hasonló időszakához képest. Az USA-ban – a Porsche második legnagyobb piacán – a kiszállítások hat százalékkal növekedtek 45.062 példányra. Az ázsiai, afrikai és közel-keleti régióban is kedvelt volt a zuffenhauseni márka, amit 86.235 átadott gépjármű és az általuk képviselt tizenegy százalékos növekedés is jelképez.



Előrejelzés a 2019-es teljes évre

A 2019-es pénzügyi évre a Porsche további növekedésre számít a kiszállítások tekintetében, amely egyben az árbevétel gyarapodását is előrevetíti. „Folytatjuk a vállalatunk jövőjébe történő befektetést: járműveink felvillanyozása és a szükséges infrastruktúra kiépítése, a digitális átalakulás és bővítés, valamint gyáraink megújítása is kiemelt fontosságú. Ezen tényezők mellett egyértelmű célunk marad, hogy a jövőben is megtartsuk a Porsche kimagasló jövedelmezőségét,” magyarázza Meschke. A Porsche az első teljesen elektromos sportautóját a Taycan formájában idén szeptemberben mutatta be. A modell kiszállítása az USA területén 2019 végén kezdődik, az európai kereskedésekben pedig 2020 első hónapjaitól lesz elérhető.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....