zöldautó

A Porsche Taycan világpremierje: csúcsragadozó csúcsáron

2019.09.04.

A Porsche a mai napon egy látványos világpremier keretén belül egyszerre három kontinensen mutatta be a nagyközönség számára legelső teljesen elektromos sportautóját. „A Taycan összeköti örökségünket a jövővel, folytatva márkánk sikertörténetét – egy márkáét, amely már több mint 70 éve nyűgözi le az embereket világszerte,” mondta Oliver Blume, a Porsche AG vezetője, aki a berlini világpremiert nyitotta meg. „Ez a nap egy új kor kezdetét jelenti.”

A négyajtós sportlimuzin egyedi csomagot kínál, egyesítve a kimagasló teljesítményt a tökéletes digitális kapcsolódással és a mindennapi használhatósággal. Ugyanakkor különösen fejlett gyártástechnológiája és megoldásai révén a Taycan új mércét állít fel a fenntarthatóság és a digitalizáció tekintetében is. „Valódi Porsche modellt ígértünk az elektromobilitás korára – egy lenyűgöző sportautót, amely nem csak technológiájával és vezetési dinamikájával nyűgöz le, hanem világszerte mindenkiben érzelmeket kelt, épp úgy, mint legendás elődjei. Most pedig megvalósítottuk ezt az ígéretet,” hangsúlyozta Michael Steiner, a Porsche AG kutatás és fejlesztés részlegének vezetője.



Az új modellsorozat első két modellje a Taycan Turbo S és a Taycan Turbo, amelyek a Porsche E-Performance abszolút csúcsát képviselik. A modellek a sportautó-gyártó kínálatának legerősebb típusai közé tartoznak. Az összkerékhajtású modellek kevésbé erős változatai még az idén megérkeznek. A modellsorozat új változata, a Taycan Cross Turismo a jövő év végén mutatkozik be. 2022-re a Porsche már több mint hatmilliárd eurót fog az elektromos mobilitásba fektetni.



A teljesítmény és a hatékonyság találkozása

A Taycan modellsorozat csúcsváltozataként a Turbo S maximális teljesítménye overboost funkcióval és rajtautomatikával 761 lóerő, míg a Taycan Turbo 680 lóerő leadására képes. A Taycan Turbo S álló helyzetből 2,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, míg a Taycan Turbo ugyanezt a sprintet 3,2 másodperc alatt tudja le. A Turbo S hatótávja 412 kilométer, a Turbo változaté pedig 450 kilométer (WLTP szabvány szerint). Mindkét összkerékhajtású modell végsebessége 260 km/h.

A Taycan az első sorozatgyártású modell, amely az elektromos autóknál megszokott 400 helyett 800 V-os rendszerfeszültséggel dolgozik. Ez nagyon fontos előnyt jelent a Taycan felhasználói számára: az akkumulátor nagyteljesítményű DC hálózat segítségével csupán öt perc alatt képes 100 kilométernyi hatótávot felvenni (WLTP szabvány szerint). Öt százalékról 80 százalékos állapotra ideális esetben akár 22,5 perc alatt feltölthető az akkumulátor, maximálisan 270 kW-os töltéssel. A Performance Battery Plus teljes kapacitása 93,4 kWh. A Taycan felhasználói kényelmesen tölthetik autójukat otthoni konnektorról is akár 11 kW-tal.

A Porsche Taycan Turbo S és a Porsche Taycan Turbo már rendelhető bruttó 185.456 és 152.136 eurós németországi alapártól.



Letisztult külső formaterv Porsche génekkel

Letisztult, egyértelmű formatervével a Taycan egy új korszak kezdetét jelenti. Ugyanakkor félreismerhetetlen Porsche géneket is hordoz magában. Szemből különösen széles és lapos, erőteljes vállakkal. Az oldalnézetet a sportosan hátrafelé lejtő tetővonal határozza meg, amelyet a magas övvonal egészít ki valódi sportautós arányokká. A hátsó lejtése, a C-oszlop határozott kialakítása és az erőteljes vállak a márkára jellemző módon kihangsúlyozzák a modell hátulját. Innovatív elemként az üveg hatású Porsche logó a hátsó fénycsík részét képezi. Mindössze 0,22-es légellenállási együtthatójával az aerodinamikailag optimalizált karosszéria jelentősen hozzájárul az alacsony energiafogyasztáshoz és a nagy hatótávhoz.

Különleges belső tér szélesvásznú kijelzőkkel

A Taycan belső tere is egy új kor hajnalát jelképezi. Egyértelmű struktúrája és teljesen új vezérlési koncepciója a látványos megjelenésről és a könnyű kezelhetőségről is gondoskodik



A szabadon álló, ívelt műszercsoport adja a műszerfal legmagasabb pontját. Egyértelműen a vezetőre koncentrál és garantálja, hogy minden a látómezőben helyezkedik el, amire szükség van a vezetéshez. A 10,9 colos központi infotainment kijelző és az opcionális utas oldali kijelző is egy összefüggő fekete üvegpanel mögé bújik a műszerfalon. A Porsche mérnökei a teljes vezérlési koncepciót újraalkották a Taycan számára. A hagyományos hardveres kezelőszervek, mint például a kapcsolók és a gombok száma jelentősen csökkent. Helyettük a vezérlés intelligens és intuitív – érintéssel vagy beszédvezérléssel történhet, amely a „Hey Porsche” felszólításra lép működésbe.



A Taycan esetében a Porsche először kínál teljesen bőrmentes belső teret. Az innovatív, újrahasznosított anyagokból készülő belső tér kihangsúlyozza a sportautó fenntartható koncepcióját. A hátsó lábteret a lábaknak kialakított speciális mélyedéssekkel növelték tovább a fejlesztők, amely lehetővé tette a sportautósan alacsony magasságot. Két csomagtartó elérhető: elöl 81, hátul pedig 366 literes teret találunk.



Innovatív elektromotorok és kétsebességes váltó

A Taycan Turbo S és a Taycan Turbo két különösen hatékony elektromotorral rendelkezik, amelyből egy az első, egy pedig a hátsó tengelyt hajtja, összkerékhajtást megvalósítva. A hajtáslánc kimagasló hatótávja és állandó nagy teljesítménye is ezeknek a különleges szinkronmotoroknak az érdeme. Az elektromotor, a váltó és a generátor egyetlen kompakt hajtáslánci modulba épül. Az akkumulátorok a piacon kapható elektromos modellek közül a legnagyobb energiasűrűséggel (a literben mért helyigényre vetített kW) rendelkeznek. Az elektromotorok egyik különlegessége a „hajtű” módszerű tekercselési technológia, ami lehetővé teszi, hogy több réz kerüljön az állórész-tekercselésbe, ami fokozza a teljesítményt és a nyomatékot, miközben nem növeli az alkatrész méretét. A hátsó tengelyhez beépített, innovatív kétsebességes sebességváltó a Porsche fejlesztése. Az első sebességfokozat még nagyobb gyorsulást biztosít álló helyzetből, míg a hosszabb áttételezésű második fokozat kimagasló hatékonyságot és bőséges teljesítmény-tartalékot garantál. Ez teszi lehetővé a kimondottan nagy végsebességet is.



Hálózatban kapcsolt futóműrendszerek

A Porsche a Taycan futóműve esetén központilag összehangolt vezérlőrendszert használ. Az integrált Porsche 4D Chassis Control valós időben elemzi és szinkronizálja az összes futóművezérlő rendszert. Az intelligens megoldások között megtalálható a háromkamrás adaptív légrugózás PASM (Porsche Active Suspension Management) elektronikus lengéscsillapítással, a Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) elektromechanikus dőlésstabilizálás és a Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) hajtóerő-elosztás. A két elektromotorból álló összkerékhajtás és a rekuperációs rendszer teljesen egyedi megoldásokat rejt magában. Az akár 265 kW-os rekuperációs potenciál jóval nagyobb, mint a konkurensek esetében. A valós körülmények között végzett tesztek alapján a hétköznapi fékezések körülbelül 90 százalékát elvégzik az elektromotorok anélkül, hogy a hidraulikus féket működtetni kellene.

A különböző vezetési üzemmódok filozófiája a többi Porsche modellben látott megoldáshoz hasonló. Ezt különleges beállítások egészítik ki, amelyek elősegíti az elektromos hajtás optimális kihasználását. Négy üzemmód elérhető: „Range”, „Normal”, „Sport” és „Sport Plus”. Továbbá az egyes rendszereket igény szerint lehet beállítani „Individual” módban.



Világpremier egyidőben három kontinensen

A Porsche Taycan világpremierje egy időben történt Észak-Amerikában, Kínában és Európában, ugyanis ez a három kontinens jelenti az új elektromos sportautó legfontosabb piacát. Az események helyszínei a fenntartható energiamenedzsment szimbólumai voltak: a Niagara-vízesés az amerikai New York állam és a kanadai Ontario tartomány határán a vízenergiát, a Berlin közeli Neuhardenberg napelem-parkja pedig a napenergiát képviseli. A kínai Fucsou-tól körülbelül 150 kilométerre, a Fucsien tartományban található Pingtan sziget szélerőművei pedig a szélenergiát jelképezik. Ezeket a természeti erőket minden érzékünkkel tapasztaljuk, épp úgy, mint a Porsche első elektromos autójának lenyűgöző teljesítményét. Az egyedülálló rendezvénytriót világszerte élőben közvetítette a NewsTV.porsche.com.

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.09.17
Hans Peter Doskozil, Burgenland tartományfőnöke budapesti látogatása során  megbeszélést folytatott....
2019.09.16
Megdőlt a kizárólag emberi erővel hajtott kétkerekű járművek női sebességrekordja, a francia....
2019.09.16
Már első bemutatásakor bebizonyította a Kia Optima, hogy sikerült elérni a német versenytársakat,....
2019.09.16
Németországban az utóbbi napokban intezív diskurzus indult a városi terepjárók biztonságosságát....
2019.09.16
Parázs István Magyarországról küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.09.16
A Kuuskuljetus Oy finn fuvarozóvállalat élen jár azzal, hogy egy cseppfolyósított gázzal hajtott és....
2019.09.16
Szeptember 13-15. között a BMW Group Classic exkluzív filmvetítésekkel, az első Mini....
2019.09.16
Az egyik tréler 2260 kilogramm túlsúllyal közlekedett, a járművezetőkkel szemben helyszíni bírságot....
2019.09.16
- Brüsszel Nemzetközi Repülőtérre, Harkovba és Lvivbe indít új járatokat Budapestről a magyar....
2019.09.16
Kínában már a tizennegyedik egymást követő hónapban csökkentek az autóeladások augusztusban, és már....