e-busz

Projektpartnerség jött létre a MAN Truck & Bus és az ABB között

2016.11.08.

Az energetika és az automatizálási technológiák terén piacvezető ABB gyorstöltőket szállít a tehergépjárművek és buszok gyártására szakosodott MAN Truck & Bus számára. Az elektromos buszok járműtelepi és üzem közbeni töltésre kifejlesztett gyorstöltőket a MAN a müncheni, e-buszokra szakosodott K+F létesítményeiben helyezi üzembe.

A MAN Truck & Bus júliusban jelentette be, hogy 2019-ig teljesen elektromos hajtású buszok gyártását fogja megkezdeni. A tervek szerint az e-buszok kísérleti példányai 2018-ban állnak üzembe. A MAN a buszok fejlesztését a müncheni kutatás-fejlesztési létesítményeiben végzi. A fejlesztés az ABB különféle töltési technológiáival felszerelt próbapad segítségével történik.

„Az energiahatékonyság és a fenntartható közlekedés az ABB Next Level stratégiájának egyik prioritása, ezért elköteleztük magunkat az e-mobilitás tovább fejlesztése mellett” – mondja Robert Itschner, az ABB Power Conversion üzletágának vezetője. “Az ABB különböző technológiákat és megoldásokat kínál az elektromos járművek töltéséhez, ezért nagy örömünkre szolgál, hogy a MAN Truck & Bus úgy döntött, hogy a mi gyorstöltőinkkel szereli fel a tesztelést végző létesítményeit.”       

A járműtelepi töltési tesztekhez – amelyekre a végállomáson kerül sor, ahol a busz hosszabb időt tölt – a MAN CCS2 csatlakozóval szerelt ABB gyorstöltőt használ majd. Az elektromos járműtöltés EU általi szabványosítást és egységesítését követően ez a csatlakozó megegyezik az elektromos autóknál használatos csatlakozóval.    

Az üzem közbeni töltési tesztekhez az ABB függő pantográffal szerelt töltőoszlopot szállít. Az automatikus, járműtetőre szerelt csatlakozásnak és a jellemzően 3-6 perces töltési időnek köszönhetően az üzem közbeni gyorstöltési rendszerekkel a jármű feltölthető a végállomásokon, és jól integrálható a már meglévő buszútvonalakba is. Az ABB egy MAN konstrukcióba épített töltőoszlopot is szállít, amit idén a közlekedés, szállítmányozás és logisztika elsőszámú nemzetközi vásárán, a Hannoverben megrendezett IAA vásáron is bemutattak.

A gyorstöltési megoldások az elektromos járművek gyorstöltésének követelményeit előíró IEC 61851-23 jelű szabványon alapulnak. Ez garantálja, hogy a töltési megoldások megfelelő biztonsági rendszerekkel legyenek felszerelve, a villamos konstrukció megfeleljen a vonatkozó előírásoknak, a rendszerek architektúráját és a működési elveket pedig az autóipari szereplők szélesebb köre támogassa a jövőben.

Az ABB és a MAN Truck & Bus projektpartnerként vesz részt az “európai e-busz töltési rendszer” (eBusCS) nevű kezdeményezésben, amely támogatja az elektromos buszok töltési folyamatainak egységesítését, és elősegíti az elektromos buszok elterjedését az európai nagyvárosokban.

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.12.05
A globális autópiac visszaesésének folytatódására és Németországban több tízezer ágazati munkahely....
2019.12.05
A szakadék széléről húzta vissza ügyfelét a szakértő. ..
2019.12.05
A BMW komolyan gondolja az elektromos autózást és ezt a számok terén is bizonyítja. A bajor gyártó....
2019.12.05
Seyed Mohammad Reza Abedi Iránból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2019.12.05
A vadonatúj Ford Kuga* SUV a lehető legmagasabb, 5 csillagos értékelést kapta az autók....
2019.12.05
A Forma-1-es versenyzők közül a monacói Charles Leclerc, míg a csapatok között a Ferrari a....
2019.12.05
A Toyota idén sosem látott modellinváziót indított, egy év alatt hét újdonsággal mutatkozott be....
2019.12.05
Az Audi Hungaria megkezdte a mild-hibrid (MHEV, Mild Hybrid Electric Vehicles) hajtásláncú Q3 és Q3....
2019.12.05
Idén is Kiss Norbi a Macskaárvaház Alapítvány kuratóriumi tagja adta át Közép Kelet Európa....
2019.12.05
Minden idők legerősebb boxermotorja történelmi gyökerekkel és tengernyi nyomatékkal   ..