Opel

A PSA lezárta az Opel átvételét

2017.08.01.

- Az Opel végérvényesen a francia PSA konszern tulajdonába került, miután lezárták az adásvételi folyamatot - jelentette be az Opel kedden.

Az Opel 1929 óta volt a General Motors (GM) tulajdonában, egy ideig a legnagyobb német autógyár rangját is viselhette. Az Opel azonban 1999 óta a brit Vauxhall testvérmárkával együtt nem tudott pozitív üzemi eredményt felmutatni. Az Opelt az új tulajdonos átszervezi. Carlos Tavares, a PSA vezérigazgatója azt szeretné, ha az átalakítást nem Párizsból vezényelnék, azt a meglévő német vezetői gárda hajtaná végre az Opel új vezérigazgatója, Michael Lohscheller vezényletével.

Az átszervezési tervet száz napon belül ismerteti az új vezérigazgató. A PSA által kitűzött cél az, hogy az Opel 2020-ra két százalékos, 2026-ra pedig hat százalékos bevételarányos jövedelmezőségre tegyen szert. A PSA legutóbb 7,3 százalékos bevételarányos jövedelmezőséggel termelt. "Az Opel német, a Vauxhall pedig brit autógyár marad" - szögezte le Tavares. "A két márka pompásan kiegészíti Peugeot, Citroën és DS Automobiles francia márkáinkat."



Az Európai Bizottság a PSA nézetét osztva nem támasztott versenyjogi kifogást az Opel akvizíciójával szemben. Az Opel integrálásával a PSA eladási számok alapján a második legnagyobb európai autóipari csoporttá lép elő 17 százalékos piaci részesedéssel. A csoport szakértői becslések szerint 2022-re évi mintegy ötmillió autót állít majd elő, tehát nagyjából feleakkora lesz, mint a világpiacot vezető Volkswagen, Toyota vagy a GM. Az együttműködés előnyeitől a PSA középtávon 1,7 milliárd eurós megtakarítást vár elsősorban a beszerzés, valamint a kutatás-fejlesztés terén.

Az Opel és a PSA már 2012 óta folytatott gyártási és technológiai együttműködést, amelynek legfrissebb gyümölcse az Opel Crossland városi szabadidő autó. Ennek nagyobbik verziója a Grandland az ősz folyamán kerül a szalonokba. A PSA 2,2 milliárd eurót fizetett a GM európai üzletágáért. A GM pénzügyi igazgatója az Opel és a Vauxhall átvételének teljes költségét a nyugdíjalap-kötelezettségekkel együtt 5,5 milliárd dollárra (4,7 milliárd euró) tette. Az Opel és a Vauxhall 38 ezer alkalmazottat foglalkoztat hét európai országban, a létszám felét Németországban.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..
2024.04.18
A gyermekek önállóan alapvetően gyalogosként vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg....
2024.04.18
Elsősorban szórakoztató divattermék és csak másodsorban autó az új Mini Countryman. Ez persze nem....
2024.04.18
A Peugeot tovább szélesíti a teljesen vagy részben elektromos modelljei számát, hiszen a kizárólag....
2024.04.18
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.04.18
Nagyra értékeli a Széchenyi István Egyetem elmúlt években megvalósult fejlődését dr. Glenn Tiffert....
2024.04.18
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos....