törésteszt
Az európai törésteszteket végző független szervezet legújabb tesztnapján a BMW X3, a DS 7 Crossback, Honda Civic, Jaguar E-Pace, Mercedes-Benz X-Class, Porsche Cayenne, Subaru Impreza és a Subaru XV is maximális, ötcsillagos értékelést kapott. Fontos tudni, hogy az aktuális vizsgálati módszerben már nem csak az ütközésbiztonságot, hanem az aktív vezetéstámogató rendszerek működését is ellenőrzi a szervezet, csak úgy lehet elérni az öt csillagot, ha mindent rendben találnak.
Ebből a csoportból a legdrágább autó, a harmadik generációs Porsche Cayenne végzett a legjobb eredménnyel az utasbiztonság szempontjából, mivel 95 százalékos eredményt ért el.
A gyermekvédelem terén a két Subaru brillírozott, 89 százalékos „bizonyítvánnyal”. A gyalogosvédelem terén szintén a Subaru XV lett a legjobb, a vezetéstámogató rendszerekben pedig a Civiket találták a legjobbnak a szakemberek. A Honda alsó-középkategóriás modelljét egyébként már másodszor vizsgálták, mivel az első teszten az oldallégzsák nem bizonyult elég hatékonynak a gyermekvédelemben, ezért a gyártó módosított rajta.
Csak a Citroën E-Méhari szerepelt le a teszten, amit a háromcsillagos eredmény tükröz. Ez persze nem annyira meglepő, mivel egy kis szériában készülő elektromos strandautóról van szó, amit nem is a PSA-konszern fejlesztett ki. Ebben a kocsiban az egyetlen asszisztens rendszer a biztonsági öv bekötésére figyelmeztető jelzés.
Ahogy közeledik az év vége, mi is készülünk az új, 2018-as teszt metódus bevezetésére. Ebben első ízben vesszük górcső alá azokat az automatikus vészfék-asszisztens rendszereket, amelyek a kerékpárosokat is képesek észlelni - nyilatkozta Michiel van Ratingen, az Euro NCAP főtitkára. „Ez az új teszt és az egyéb tervezett fejlesztések is az automatizált funkciók elterjedésére reflektálnak majd. Az a feladatunk, hogy megértessük az ügyfelekkel, hogy ezek a rendszerek hogyan működnek, mire képesek, és, hogy elmagyarázzuk nekik, hogy egy nap talán megmentik majd az életüket” – tette hozzá.