járműgyártás

Renault-Nissan a világ legnagyobbja

2018.02.11.

Miután a Renault-Nissan szövetséghez tartozó Mitsubishi Motors tavalyi eladásait az utólagos adatellenőrzések után felfelé kerekítették, kiderült, hogy a francia-japán cégcsoport letaszította trónjáról a VW konszernt, és 2017-ben, darabszám szerint a világ legnagyobb személygépkocsi-gyártójává lépett elő.

Tavaly a Nissan rekordot döntve 5,82, a Renault 3,76, a Mitsubishi 1,03 millió személyautót értékesített. A három cég együttes, 10,61 millió darabos forgalma meghaladja a Porsche, Audi, Skoda, és a Seat márkákat magába foglaló 10,53 milliós VW teljesítményét, amely 2016-ban volt világelső. A tavalyi teljesítmény alapján 10,2 milliós eladásokkal a világ harmadik legnagyobbja a Toyota – a hozzátartozó Hino Motors márkájú nehéz-tehergépkocsik nélkül.

Mint ahogy a Reuters hírügynökség írja, számos autógyár próbálja fellendíteni értékesítési volumenét a gazdaságos méretnagyság és az újgenerációs járműtechnológiák – mindenekelőtt az elektromos és az önvezető autók – óriásberuházásaihoz szükséges költségcsökkentés érdekében. Voltaképpen ez hajtja a Renault-Nissan szövetséget is: a Nissan még 2016-ben legfőképpen ezért vásárolta fel kisebb riválisát, a Mitsubishit. Carlos Ghosn, a cégcsoport „mágusfőnökének” célkitűzése szerint 2022-re 14 millió egységre kellene feltornázni az éves forgalmat, aminek eredményeként a megtakarítások értékét kétszeresére, azaz 10 milliárd euróra növelnék. A Nissan és több más autógyártó azt reméli, hogy a közös alkatrész-felhasználás és azonos gyártóplatformok révén csökkenteni tudja a gyártási és fejlesztési költségeket, egyúttal növelni a nyereségességet. A Toyota is hasonló stratégiát követ: a japán cégóriás a Mazdával és a Suzukival kötött együttműködési megállapodása is azt célozza, hogy közös erővel fedezzék az e-autók és más új technológiák fejlesztésének, illetve marketingjének irdatlan költségeit.

Ám nem minden autógyár tekinti a méretnövelést a hatékonyság és a profitabilitás üdvözítő eszközének. A GM arra a következtetésre jutott, hogy a nagyabb méretnagyság önmagában véve még kevés, s ez a magyarázata, hogy eladta veszteséges európai érdekeltségeit, az Opel és a Vauxhall cégeket a Peugeot-Citroen csoportnak. Úgy tűnik, hogy a stratégia bevált: 2017 első kilenc hónapjában az amerikai céggigász 6,8 százalékos nyereséghányadot ért el, ami magasabb, minta a konkurenseké. A Nissan 5, a Mitsubishi 4,3 a Renault pedig 4,8 százalékot mondhat magáénak. A GM most azért is derűlátó, mert szerintük új fejlesztésű kisteherautó- és suv-modelljeik árban versenyképesek, s abban is bíznak, hogy a hozzátartozó Cadillac luxusmárkának – a korábbi, európai sikertelenségek ellenére – van keresnivalója az USA-n kívüli piacokon.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.02.25
A Bundesligában szereplő Hamburg fiatal futballsztárja, Vasilije Janjicic alkoholos állapotban,....
2018.02.24
A targonca a logisztikai ellátórendszer egyik legfontosabb eleme, nem csoda, hogy újságírók százai....
2018.02.24
A környezetbarát hibrid modelljeiről ismert, emellett az aktív biztonsági rendszerek, és a....
2018.02.24
A Bahreini Királyság egyetlen Toyota és Lexus márkakereskedője szabadidejében a helyi drag-élet....
2018.02.24
Defekt, sérült felni, rossz egyenesfutás: problémák, amelyek akár egyetlen kátyú után is....
2018.02.24
Heino Partanen Finnországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2018.02.24
43,9 milliárd dolláros márkaértékével a Mercedes-Benz lett a legértékesebb európai márka a Brand....
2018.02.24
A Ford márkaszervizek a gyár által előírt éves karbantartási munkálatokat a legtöbb modellen fix....
2018.02.24
Több mint 14,5 millió gumiabroncsot gyártott automata gépsorain 10 év alatt a Bridgestone....
2018.02.24
Magyarország legnagyobb szárazföldi kikötője, a hajózás és a vízi sportok nagy szezonnyitó....