járműgyártás

Renault-Nissan a világ legnagyobbja

2018.02.11.

Miután a Renault-Nissan szövetséghez tartozó Mitsubishi Motors tavalyi eladásait az utólagos adatellenőrzések után felfelé kerekítették, kiderült, hogy a francia-japán cégcsoport letaszította trónjáról a VW konszernt, és 2017-ben, darabszám szerint a világ legnagyobb személygépkocsi-gyártójává lépett elő.

Tavaly a Nissan rekordot döntve 5,82, a Renault 3,76, a Mitsubishi 1,03 millió személyautót értékesített. A három cég együttes, 10,61 millió darabos forgalma meghaladja a Porsche, Audi, Skoda, és a Seat márkákat magába foglaló 10,53 milliós VW teljesítményét, amely 2016-ban volt világelső. A tavalyi teljesítmény alapján 10,2 milliós eladásokkal a világ harmadik legnagyobbja a Toyota – a hozzátartozó Hino Motors márkájú nehéz-tehergépkocsik nélkül.

Mint ahogy a Reuters hírügynökség írja, számos autógyár próbálja fellendíteni értékesítési volumenét a gazdaságos méretnagyság és az újgenerációs járműtechnológiák – mindenekelőtt az elektromos és az önvezető autók – óriásberuházásaihoz szükséges költségcsökkentés érdekében. Voltaképpen ez hajtja a Renault-Nissan szövetséget is: a Nissan még 2016-ben legfőképpen ezért vásárolta fel kisebb riválisát, a Mitsubishit. Carlos Ghosn, a cégcsoport „mágusfőnökének” célkitűzése szerint 2022-re 14 millió egységre kellene feltornázni az éves forgalmat, aminek eredményeként a megtakarítások értékét kétszeresére, azaz 10 milliárd euróra növelnék. A Nissan és több más autógyártó azt reméli, hogy a közös alkatrész-felhasználás és azonos gyártóplatformok révén csökkenteni tudja a gyártási és fejlesztési költségeket, egyúttal növelni a nyereségességet. A Toyota is hasonló stratégiát követ: a japán cégóriás a Mazdával és a Suzukival kötött együttműködési megállapodása is azt célozza, hogy közös erővel fedezzék az e-autók és más új technológiák fejlesztésének, illetve marketingjének irdatlan költségeit.

Ám nem minden autógyár tekinti a méretnövelést a hatékonyság és a profitabilitás üdvözítő eszközének. A GM arra a következtetésre jutott, hogy a nagyabb méretnagyság önmagában véve még kevés, s ez a magyarázata, hogy eladta veszteséges európai érdekeltségeit, az Opel és a Vauxhall cégeket a Peugeot-Citroen csoportnak. Úgy tűnik, hogy a stratégia bevált: 2017 első kilenc hónapjában az amerikai céggigász 6,8 százalékos nyereséghányadot ért el, ami magasabb, minta a konkurenseké. A Nissan 5, a Mitsubishi 4,3 a Renault pedig 4,8 százalékot mondhat magáénak. A GM most azért is derűlátó, mert szerintük új fejlesztésű kisteherautó- és suv-modelljeik árban versenyképesek, s abban is bíznak, hogy a hozzátartozó Cadillac luxusmárkának – a korábbi, európai sikertelenségek ellenére – van keresnivalója az USA-n kívüli piacokon.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..
2024.04.18
A gyermekek önállóan alapvetően gyalogosként vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg....
2024.04.18
Elsősorban szórakoztató divattermék és csak másodsorban autó az új Mini Countryman. Ez persze nem....
2024.04.18
A Peugeot tovább szélesíti a teljesen vagy részben elektromos modelljei számát, hiszen a kizárólag....
2024.04.18
A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. Zöld....
2024.04.18
Nagyra értékeli a Széchenyi István Egyetem elmúlt években megvalósult fejlődését dr. Glenn Tiffert....
2024.04.18
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos....