Retro Mobil

Rétromobile, Párizs, 2018 - 1. rész

2018.04.07.

Törölt párizsi járatok, szélsőséges időjárás, elmaradni látszó, fontos találkozók. Egyáltalán nem indult könnyedén a párizsi kiruccanás, azonban egy európai szinten jelentős oldtimer kiállításért meg kell szenvedni!

 

A tavalyi évek nagy sikerein felbuzdulva immáron három pavilonon került megrendezésre 2018 februárjában a Rétromobile. A párizsi Porte de Versailles kiállítóközpontban 65 ezer négyzetméteren összesen 550 kiállító várta az érdeklődőket. Az autógyártók mellett (pl. Honda, Jaguar-Landrover, Peugeot, Porsche, Renault) több mint 100 gyűjtőklub képviseltette magát olyan mesterművekkel, amelyek mind az 50 évüket letagadhatták volna…

De ne ragadjunk le a négykerekűeknél! Az eladásra kínált járművek mellett kisebb bolhapiac működött, itt szerelőgarázsok lim-lomjai, régi alkatrészek (csavarok, gumik, felnik, lökhárítók, stb.) várták új gyűjtő gazdáikat, akiknek mindössze néhány apróság hiányzik mesterművük, egy felújított, 40-50 milliós járgány befejezéséhez. Korabeli poszterek, autós plakátok, ruházati kiegészítők, festmények, galériák, egyszóval minden adott volt, hogy egy időutazás keretén belül ebben a dicső múltban találjuk magunkat.

A magamutogatás és a rongyrázás új szintre lép egy ilyen eseményen megvásárolt, tökéletes állapotú veterán autóval. Ára komolyabb luxus- és/vagy sportmodellekével vetekszik, azonban a limitált, főleg ünnepnapi használat révén könnyű kitűnni a tömegből ezzel az életfelfogással és szokással. A teljesség igénye nélkül tekintsünk át néhány érdekesebb modellt!

Ferrari 250 GT Cabriolet – 1960

Ez a Ferrari egy korábban fontos, milánói gyűjteményhez tartozott. Különleges külső fényezése a Grigio Fumo névre hallgat. A kivételes állapotú modell a 200 példányt számláló család 93. tagja. Az árról csak az értékesítő kollégától lehet megtudni többet…

Mercedes-Benz 300 SL Roadster – 1957

A grafitszürke külső és világos szürke belső tökéletes kombinációját megtestesítő autót 1957. szeptember 25-én szállította le első, Los Angeles-i tulajdonosának egy USA-beli cég. A rendelkezésre álló dokumentumokból kiderül, nagyon pontosan jegyezték a legapróbb eseményeket is a járgány élete során, legyen szó amerikai vagy német tulajdonosokról. A HK-Engineering 2014-ben átalakította a 300 SL-t, amely ötfokozatú váltót kapott. A mind külső-belső, mind technikai szinten remek állapotnak örvendő Mercedes ára 1 millió 150 ezer euró.

Mercedes-Benz 300 SL Roadster – 1957

Aston Martin DB4 – 1961

A DB4/793/L balkormányosként gördült ki az angol autógyár kapuján. Black Pearl színben és fekete belsővel érkezett Franciaországba 1961-ben. Első tulajdonosa, egy hithű Aston Martin vásárló volt, aki egy DB5 vásárlásáig használta a modellt. A DB! ezután egy második családot szolgált 45 éven keresztül! 2006-ban került bele a 476 ezredik kilométer. Ekkor vásárolta meg jelenlegi tulajdonosa, aki azonnal motorcserét és egy kisebb kozmetikát eszközölt annak érdekében, hogy még egyszer ennyit elmehessen vele.

Néhány gyönyörű év után egy teljes restaurálás mellett döntött a gazda, így egy 4 éves projekt vette kezdetét Belgiumban. A csupasz karosszériáig mindent kiszereltek, ellenőriztek, felújítottak, a belső teret teljesen új elemekkel látták el. Mindezt hajszálpontosan az 1961-es gyári dokumentációnak megfelelően. A DB4-et magas szintű munka élesztette újjá, kimagasló minősége révén az Aston Martin Club de France regisztrált tagja, a francia Aston-rajongók jól ismert társa. A motor csodálatos hangja, az elegáns forma és a páratlan előtörténet a legkívánatosabb GT autóvá varázsolja a ’61-es négykerekűt, amely sok boldog perccel jutalmazza még tulajdonosát Európa kanyargós útjain.

Aston Martin DB4 – 1961

BMW 507 Roadster – 1956-59

A mindössze 251 példányt számláló család tagja dupla karburátoros, 90 fokos, V8-as motorral büszkélkedhet. Csúcsteljesítménye 150 lóerő, maximális forgatónyomatéka 230 Nm, végsebessége 190 km/óra. A 60 éves BMW-ben már akkor ZF-váltó dolgozott, négy fokozattal gazdálkodva. Hibátlan állapota révén a hivatalos BMW Klub tagja. Ugyan Elvis Presley két darabot is vásárolt belőle Amerikában, magas gyártási költsége miatt eladásai mindössze a 10%-át tették ki stuttgarti riválisáénak, a Mercedes-Benz 300 SL-ének. 

Folytatás a 2. részben hamarosan!

BMW 507 Roadster – 1956-59

 

Az oldal fő támogatója

 

2018.10.22
A Mercedes-Benz az egyik legszínesebb standdal büszkélkedhetett a Párizsi Autószalonon. A csillagos....
2018.10.22
A BelkaCar moszkvai carsharing cég bejelentette, hogy 150 KIA Rio X-Line gépkocsival bővült a....
2018.10.22
Jovcho Savov Bulgáriából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2018.10.22
Kínai partnerével, a SAIC-cal közösen olyan autógyárat épít a Volkswagen Kínában, ahol kizárólag....
2018.10.22
Környezetbarát és költséghatékony, ugyanakkor Magyarországon egyelőre kevésbé elterjedt a....
2018.10.22
A franciák a múltban vájkáltak, vajon hogy fogadták annak idején az emberek a szigorú....
2018.10.22
A mangalicakolbász-gyúró versenyre is sokan neveztek, a Csabai Kolbászfesztivál Munkácsy-sátrában....
2018.10.22
Az autós szakmában gyakorlatilag egyetértés van abban, hogy egy jó használtautó stratégia nélkül....
2018.10.22
A 22. Csabai Kolbászfesztivál zárónapja a mangalica jegyében zajlik. Ennek az őshonos magyar....
2018.10.22
Az idei évtől egy speciális diagnosztikai eszközt tett elérhetővé márkakereskedőinél a Toyota hazai....