Forma-1

Ricciardo nyerte a fordulatos Belga Nagydíjat

2014.08.24.

A Red Bull versenyzője idei harmadik sikerének örülhetett. A pole-ból indult Nico Rosberg úgy sem tudta megnyerni a futamot, hogy defektet okozott a verseny elején vezető Lewis Hamiltonnak.

A rajtnál Lewis Hamilton azonnal megelőzte Nico Rosberget, aki mellett még Sebastian Vettel is elment. Miután Rosberg visszaszerezte a második helyet Vettel elfékezése miatt a Les Combes kanyar után, Hamilton után eredt, és megpróbálta megelőzni a 2. körben a Kemmel egyenesben, sikertelenül. A Les Combes kanyarba így még Hamilton fordult elsőként, de Rosberg mellette tartotta az autóját, és összeértek. Hamilton autójának a bal hátsó kerekét kivágta Rosberg autójának első szárnya, amitől a brit defektet kapott, a németnek pedig megsérült az első szárnya. Hamiltonnak egy lassú kör után be kellett jönnie egy nem tervezett kerékcserére, amitől a mezőny végére került. "Nem értettem, hogy mi történt. Hagytam neki elég helyet. Csak egy puffanást éreztem hátulról. Meg kell néznem a felvételeket"- nyilatkozta. „Úgy vettem be a kanyart, ahogy kellett, mert én voltam elöl, és nem tudom, miért jött belém, de abban biztos vagyok, hogy ma este boldogan fog elmenni innen” – nyilatkozta keserűen Hamilton.„Nem mondanám, hogy ma ez rosszabb volt, mint Monaco, mert annál nem lehet rosszabb. Sok dolog jár a fejemben, talán ez nem az én évem, de nem hagyhatom, hogy ez felülkerekedjen rajtam. Folytatom a harcot, mert remek autónk és remek csapatunk van.”

"Megpróbáltam megelőzni kívülről, de összeértek az autóink. Sajnos ez mindkettőnk versenyének ártott" - nyilatkozta Rosberg a verseny után, akit a közönség egy része hangosan kifütyült. "Nem láttam az eset felvételeit, szóval nem lenne jó a részemről, ha kommentálnám" – folytatta. „Gyorsabb voltam, a belső ívet lezárta, ezért kívül próbálkoztam”- tette hozzá a világbajnoki pontversenyben vezető német versenyző.

„Előfordulhat ilyen eset, de legfeljebb a versenyek végén, a győzelemért folytatott kiélezett harcban, nem pedig a 2. körben” – mondta a verseny után Niki Lauda, a Mercedes igazgatója. "Ez elfogadhatatlan verseny volt számunkra. Hihetetlen, hogy a versenyzőink ütköztek egymással. Egyetlen szabályunk van, mégpedig az, hogy ne ütközzenek egymással" – tette hozzá a csapatot irányító Toto Wolff. „Lewis nagyon ideges, de semmit sem tudunk mondani neki” – tette hozzá.

Hamilton a visszaesése után folyamatosan azt kérdezte a csapatrádión, hogy feladhatja-e a versenyt, mert nem érezte jónak az autóját a kerékcsere után, ezért inkább kímélte volna a motorját. Mint kiderült, a sérült gumi szétverte a kocsi bal hátulját. Végül csak a 38. körben adták meg neki az engedélyt, korábban arra vártak, hátha egy safety car-periódus után előrébb tudna jönni a mezőnyben.

„Nem arról volt szó, hogy fel akartam adni, hanem arról, hogy 40-50 százalékát elvesztettem a leszorítóerőnek. Semmit sem tehettem. Nem tudtam utolérni Romain Grosjeant. Az sem számított volna, ha kijön a safety car, akkor sem tudtam volna előzni. Adrian Sutil elhúzott tőlem. Kímélnem kell a motorokat, mert az elmúlt versenyen már elégett egy. Már eleve eggyel kevesebb áll a rendelkezésemre, mint Nicónak.”

Rosberg a szárnycsere miatt esett vissza, és azért, mert az egyik Sauberről valamilyen törmelék az autójába akadt, és zavarta a vezetésben. Már a futam első harmadában látszott, hogy a győzelemre rajta kívül csak a Red Bullok, a két Ferrari és Valtteri Bottas Williamse pályázhat. Daniel Ricciardo fokozatosan tört előre, csapattársát, Sebastian Vettelt például akkor előzte meg, amikor a német hibázott egy kanyarban, és az autója kibillent az egyensúlyából. Rosberg felzárkózását lassította, hogy amikor Vettelt próbálta előzni a Buszmegálló kanyarban a 17. körben, elfékezte a gumiját, ami később olyan erős vibrációkat okozott az autójában, hogy az a futómű épséget veszélyeztette. A német végül ennek is köszönhetően eggyel több, három kiállással teljesítette a távot, és a végén körönként 2-2,5 másodpercet hozva 4 másodpercre megközelítette a vezető Ricciardót, de utolérni már nem tudta.

A győzelmet végül zsinórban második alkalommal a Red Bull ausztrál versenyzője szerezte meg, akinek ez volt idei és a pályafutása harmadik győzelme. „Jó dolgokat látok vizionálok, ha itt be tudtuk gyűjteni a maximális pontszámot” – nyilatkozta Ricciardo. „Ez a győzelem több reményt ad nekünk olyan, később jövő pályákra, mint például Szingapúr vagy Szuzuka, csak hogy néhányat említsek. Ez remek – nagyon motiváltak vagyunk most, ez egy fantasztikus nap volt számunkra egy olyan pályán, ahol nem számítottunk a győzelemre. Még mosolyogni fogok egy ideig, de két lábbal a földön maradok. Monza is trükkös lesz, de a csomag, amit ide hoztunk elég versenyképesnek bizonyult, ezért Monzában és Szingapúrban is megpróbálunk elérni vele valamit, Szuzuka pedig nagyon feküdni fog nekünk” – folytatta.

Újabb győzelmével Ricciardo 36 pontra megközelített Hamiltont, és 64 pontra Nico Rosberget. Amikor azt kérdezték tőle, hogy esélyesnek tartja-e magát a világbajnoki címre, így válaszolt: „Ha 50 ponttal kevesebb lesz a lemaradásom Abu-Dhabi előtt, akkor feltétlenül. Még mindig hátra van pár verseny. Amíg matematikai esélyünk van, harcolunk.”

A Belga Nagydíj harmadik helyre a hibátlanul vezető Valtteri Bottas állhatott fel. Idei legjobb eredményét állította be Kimi Räikkönen, aki a 4. helyen futott be a Ferrarival, 2014-ben először előzte meg csapattársát, Fernando Alonsót, aki csak a 8. helyen végzett. A spanyol a felvezető körben majdnem a rajtrácson ragadt, aztán izgalmas csatát folytatott a két McLarennel és Vettellel az 5. helyért, és a sok helycsere után végül a boly végén kötött ki.

Hozzátartozik a futam krónikájához, hogy az eredményhirdetés utáni interjúk alatt Nico Rosberget kifütyülte a helyi közönség egy része.

 

Belga Nagydíj, eredmények:

 1. Daniel Ricciardo      Red Bull-Renault        1óra24perc36.556s

 2. Nico Rosberg          Mercedes                +3.383s

 3. Valtteri Bottas       Williams-Mercedes       +28.032s

 4. Kimi Räikkönen        Ferrari                 +36.815s

 5. Sebastian Vettel      Red Bull-Renault        +52.196s

 6. Kevin Magnussen       McLaren-Mercedes        +54.262s

 7. Jenson Button         McLaren-Mercedes        +54.580s

 8. Fernando Alonso       Ferrari                 +1m01.162s

 9. Sergio Perez          Force India-Mercedes    +1m04.293s

10. Daniil Kvyat          Toro Rosso-Renault      +1m05.347s

11. Nico Hülkenberg       Force India-Mercedes    +1m05.697s

12. Jean-Eric Vergne      Toro Rosso-Renault      +1m11.920s

13. Felipe Massa          Williams-Mercedes       +1m15.975s

14. Adrian Sutil          Sauber-Ferrari          +1m22.447s

15. Esteban Gutiérrez     Sauber-Ferrari          +1m30.825s

16. Max Chilton           Marussia-Ferrari        -1 lap

17. Marcus Ericsson       Caterham-Renault        -1 lap

18. Jules Bianchi         Marussia-Ferrari        -5 laps

 

Kiesők:

    Lewis Hamilton        Mercedes                 38. kör

    Romain Grosjean       Lotus-Renault            33. kör

    Pastor Maldonado      Lotus-Renault            1. kör

    Andre Lotterer        Caterham-Renault         1. kör

 

 

Vezetők világbajnoksága:        Konstruktőrök világbajnoksága:

 

 1. Nico Rosberg         220        1. Mercedes               411

 2. Lewis Hamilton       191        2. Red Bull/Renault       254

 3. Daniel Ricciardo     156        3. Ferrari                158

 4. Fernando Alonso      119        4. Williams/Mercedes      150

 5. Valtteri Bottas      110        5. McLaren/Mercedes       111

 6. Sebastian Vettel     98         6. Force India/Mercedes   100

 7. Nico Hulkenberg      69         7. Toro Rosso/Renault     18

 8. Jenson Button        66         8. Lotus/Renault          8

 9. Kevin Magnussen      45         9. Marussia/Ferrari       2

10. Felipe Massa         40        10. Sauber/Ferrari         0

11. Kimi Raikkonen       39        11. Caterham/Renault       0

12. Sergio Perez         31

13. Jean-Eric Vergne     11

14. Romain Grosjean      8

15. Daniil Kvyat         7

16. Jules Bianchi        2    

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
A Bridgestone-t választotta a Maserati, hogy egyedi 20"-os gumiabroncsokat fejlesszen első teljesen....
2024.04.24
Keddről szerdára virradó éjjel egy személyautó megcsúszott a tiszai Huszár Mátyás rakparton és....
2024.04.24
Bár az elektromos autók iránti kereslet továbbra is növekszik, a növekedés üteme közel sem olyan....
2024.04.24
Az M0-s autóút déli szektorán, az M5-ös autópálya felé vezető oldalon, a 6-os főúti csomópontnál....
2024.04.24
- Áprilisban tíznapos amerikai egyesült államokbeli szakmai úton vettek részt a magyar....
2024.04.24
Értékes bajnoki pontokat veszített Losonczy Levente az elmúlt hétvégén a túraautós TCR Europe....
2024.04.24
Itt az új törvényjavaslat.   ..
2024.04.24
Zivatarok alakulhatnak ki, az elsődleges veszélyforrást a villámlás jelenti, emellett esetenként....
2024.04.23
A japán filmtörténet, sőt, a világ egyik legsikeresebb animációs alkotása adott ihletet ahhoz az....
2024.04.23
Izgalmas és világszintű versenyeknek ad otthont a hétvégén a Balaton Park Circuit. ..