Baleseti statisztika

Románia vezeti az európai halálstatisztikát

2019.09.28.

Románia vezeti azt a gyászos statisztikát, amelyben az Európai Unió összesítette a tagállamok területén bekövetkezett halálos közlekedési balesetek számát 2018-ban. Ebből egyértelműen kiderül, hogy a legtöbb halálos kimenetelű közúti baleset még mindig a kelet-európai tagállamokban történik – írja az autopista.es spanyol autós szakportál.

A spanyol autós portál pozitív fejleményként értékeli, hogy Spanyolország a halálos balesetek számát tekintve az európai középmezőnyben foglal helyet, és a tragikus következményű esetek száma a kontinens átlaga alatt maradt.

Bár az Európai Uniónak sikerült csökkentenie a halálos áldozatok számát az utakon, az tragikusan végződő balesetek száma továbbra is nagyon magas. A tavalyi év során mintegy 25 ezer ember halt meg az EU tagállamainak útjain. A statisztikák egyértelművé teszik, hogy még mindig a kelet-európai országokban fordul elő a legtöbb halálos végű közlekedési baleset.

Spanyolország szerencsére nagyon távol van az élbolytól - írja az autopista.es. A statisztika harmadik harmadában foglal helyet, messze elmaradva az európai átlagtól az 1 millió lakosra kivetített 49 halálos közlekedési balesettel. Ezzel az arányszámmal az ibériai ország a 21. helyet foglalja el a gyászos listán, Németországgal azonos mutatókkal. A legkedvezőbb halálozási adatokkal az Egyesült Királyság büszkélkedhet, ahol csupán 28 haláleset jut egymillió lakosra.

De vajon melyik az az ország, amely e tragikus rangsort vezeti? Romániáról van szó, amely nem csupán első a tragikus rangsorban, de a halálos közlekedési balesetek aránya ott messze meghaladja bármely más tagállam átlagát. Romániában egy millió lakosra 96 halálos közlekedési baleset jut, vagyis a spanyolországi vagy németországi átlag több mint kétszerese. Romániát Bulgária követi, egy újabb erős mutatóval: ott 88 halálos áldozat jut egy millió lakosra. A képzeletbeli fekete dobogó harmadik helyét Lettország foglalja el az egymillió lakosra jutó 78 halálesettel.

De ha tovább nézzük a listát, akkor mozdulunk el keletről, mert a tragikus rangsorban Horvátország, Lengyelország, Magyarország, a Cseh Köztársaság és Litvánia következik. Egészen a 11. helyre kell eljutni ahhoz, hogy felfedezzük az első nyugat-európai országot. Ez pedig Portugália, ahol 59 halálos közúti baleset jutott egymillió lakosra. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....