Forma-1
Lewis Hamilton zsinórban a 4. győzelmét szerezte meg a 2014-es szezonban, ezúttal azonban nagyon nehéz dolga volt, mert csapattársa, Nico Rosberg keményen támadta az utolsó körökben. Nem volt egy pillanatig sem veszélyben az Ezüst Nyilak kettős győzelme, körönként egy másodperccel voltak gyorsabbak a többieknél.
Jól kapta el a rajtot az élről indult Hamilton, megőrizte a vezetést Rosberg előtt, aztán ketten elléptek a mezőnytől. A német pár másodperccel lemaradással követte a britet, hogy óvja a gumijait. Rosberg eltérő stratégiával próbálta megfogni Hamiltont: a második etapban rakatta fel a lassabb kemény keverékű gumikat, míg csapattársa az utolsóban tette ezt. A stratégia jól működött, Rosberg az utolsó 5-6 körben utolérte Hamiltont, és komoly nyomás alá helyezte, de mivel a brit egyszer sem hibázott, előzésre végül nem nyílt lehetősége.
„Ma nem voltam elég gyors. Nico gyorsabb volt, sokat küszködtem az autó egyensúlyával. Jobban kellett a mérnökökre támaszkodnom, hogy megtudjam, hol nyerhetnék egy kis időt, állandóan állítgattam az autón. Szerencsére azonban magam mögött tudtam tartani” – nyilatkozta Hamilton Eddie Jordannek a futam utáni nyilvános beszélgetésen. „Annak idején, amikor anyukám házában leültünk Ross Brawn-nal, akkor már elmondta nekem, hogy van esély erre” – válaszolta arra a kérdésre, hogy számított-e valaha arra, hogy ilyen nagy fölénye lesz a Mercedesnek, amikor az átigazoláson gondolkodott. „Abban azért nem voltam biztos, hogy egy másodperccel gyorsabbak leszünk a Red Bullnál, de sikerült ezt is elérnünk. Nagyon elégedett vagyok, hogy sorozatban a negyedik kettős győzelmet arattuk” – tette hozzá.
„Ez korántsem volt egy tökéletes verseny. Nagyon nehéz koncentrálni, amikor hátulról támadnak, és az autóm is túlkormányzott volt. Ez nagyon megnehezítette a gumik megóvását. Nico ma rendszeresen utolért a kanyarok bejáratánál. Láttam a pálya melletti kivetítőkön, hogy milyen közel van hozzám. Csak arra koncentráltam, hogy az utolsó kanyarban nem fékezzem el magam és más hibát se kövessek el, és szerencsére ez sikerült” – folytatta a futamgyőztes.
Rosberg érthető módon csalódottabb volt: „Szerintem, ha lett volna még egy kör, akkor sikerül megelőznöm. Nem voltam elég közel, de ha lett volna még egy kör, elkaptam volna. Még mindig szoros a világbajnokság, és nagyon sok verseny van hátra” – mondta a német, aztán hozzátette, hogy reméli, a következő versenyen, Monacóban eggyel feljebb állhat majd a dobogón. Hamilton a győzelmével átvette a vezetést a világbajnokságban, utoljára a 2012-es Kanadai Nagydíj után mondhatta el magáról, hogy a ponttáblázat élén áll.
A két Mercedes mögött a két Red Bull futott be, de teljesen más versenyt teljesített a 3. helyen végzett Daniel Ricciardo és a 4. Sebastian Vettel. Az ausztrál nyugodt futamon van túl, miután megelőzte a bokszban a rajtnál elé kerülő Valtteri Bottast, senki sem veszélyeztette a dobogós helyezését. „Tudtuk, hogy egy unalmas verseny jó lesz nekünk. Az autónk a 3. helyre volt ma jó, és ezt végül meg is szereztük” – nyilatkozta a folyton mosolygó Ricciardo.
Sebastian Vettel viszont egy váltócsere miatt kapott büntetés miatt csak a 15. helyről rajtolhatott, ráadásul a rajtnál még Adrian Sutil is megelőzte. A négyszeres világbajnok azonban szenzációs előzéseket bemutatva feljött a 4. helyre, pedig megnehezítette a dolgát, hogy a gyenge Renault-motor miatt az egyenesekben lemaradt a Mercedes- és Ferrari-motoros autóktól. Vettel a mezőny nagy részétől eltérően a három kiállásos stratégiára szavazott, aminek köszönhetően szinte végig friss gumikon, és minimális fogalomban körözhetett. Ezúttal a szerencse is Vettel mellé állt, ugyanis a verseny elején koccant Kevin Magnussennel, a McLaren az első szárnya könnyen kivághatta volna a Red Bull bal hátsó gumiját, de ez végül nem következett be.
„Jobban szórakoztam, mint a múltkori versenyen, amikor mindenkit el kellett engednem. Mindent egybevetve ez volt a legtöbb, amit kihozhattunk a versenyből. Rosszul rajtoltam, vesztettem egy helyezést, de a kör végére már vissza is szereztem. Kicsit beragadtam a forgalomba, nem tudtam, hogy meddig jöhetek előre. De amint a kemény gumira váltottunk, meg tudtam előzni a többieket, és ekkor rájöttünk, hogy megvan a kellő tempónk” – nyilatkozta az elégedett Vettel.
Fernando Alonso szintén a három kiállásos stratégiára szavazott, és ennek köszönhetően tudta a verseny végén megelőzni csapattársát, Kimi Räikkönent. A finn eddigi legjobb teljesítményét nyújtotta idén, de ez is kevés volt ahhoz, hogy megverje a hazai közönség előtt bizonyítani akaró Alonsót. „Kemény volt. Semmi sem lepett meg minket, nagyon alacsony volt a tapadásunk az egész versenyen. Küszködtünk a rajtnál, nem előztünk egyet sem az első kanyarban, a verseny 90 százalékában be voltunk ragadva a forgalomban. Hasonló helyzetben vagyunk, mint a barcelonai futam előtt. Hihetetlen nagy előnye van a Mercedesnek, ezért tiszteletet érdemelnek, de nekünk is fel kell pörögnünk, mert megmutatták, hogy milyen nagy potenciál rejlik az idei autókban” nyilatkozta a spanyolok kétszeres világbajnoka.
Megtört a jég a Lotus csapatnál, Romain Grosjean 8. helyével ugyanis megszerezték idei első pontjaikat. Mögötte a két Force India, Sergio Pérez és Nico Hülkenberg ért még be pontszerző helyen, kiszorítva Jenson Button McLarenjét a legjobb 10-ből.
Eredmények:
1. Lewis Hamilton Mercedes 1h41m05.155s
2. Nico Rosberg Mercedes +0.636s
3. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault +49.014s
4. Sebastian Vettel Red Bull-Renault +1:16.702s
5. Valtteri Bottas Williams-Mercedes +1:19.293s
6. Fernando Alonso Ferrari +1:27.743s
7. Kimi Räikkonen Ferrari +1 kör
8. Romain Grosjean Lotus-Renault +1 kör
9. Sergio Perez Force India-Mercedes +1 kör
10. Nico Hülkenberg Force India-Mercedes +1 kör
11. Jenson Button McLaren-Mercedes +1 kör
12. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes +1 kör
13. Felipe Massa Williams-Mercedes +1 kör
14. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault +1 kör
15. Pastor Maldonado Lotus-Renault +1 kör
16. Esteban Gutiérrez Sauber-Ferrari +1 kör
17. Adrian Sutil Sauber-Ferrari +1 kör
18. Jules Bianchi Marussia-Ferrari +2 kör
19. Max Chilton Marussia-Ferrari +2 kör
20. Marcus Ericsson Caterham-Renault +2 kör
Kiesők:
Kamui Kobajashi Caterham-Renault 34 kör után
Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault 24 kör után