autósport

A sánta Red Bull is nagy falat volt

2018.05.28.

Sebastian Vettel kalapot emelt a győzelmet a súlyos műszaki gondok ellenére megmentő Daniel Ricciardo előtt, és elmagyarázta, miért nem volt esélye sem a támadásra.

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner a Monacói Nagydíj után azt nyilatkozta, Daniel Ricciardo az MGU-K elvesztésével körönként 2,5 másodpercet veszített, emellett számos rendszerrel, köztük a fékekkel is nagy gondjai voltak. A hiba miatt teljesen előre kellett állítania a fékerő-egyensúlyt, ami csak növelte a blokkolás kockázatát – no meg a vezetői hibáét, amiből Ricciardo viszont egyet sem engedett meg magának.

Sebastian Vettel folyamatosan ott loholt ugyan a Red Bull mögött, támadásra e sor probléma ellenére sem futotta erejéből. Mint elárulta, a Ferrari komoly gumigondjai miatt. „Nem tudok magyarázatot rá” – mondta, amikor a gumikezelési problémákról kérdezték. „A Mercedes is hasonló helyzetben volt, mint mi – még úgy is, hogy ők a tartósabb gumit is használták. Danielnél viszont semmilyen gond nem volt a gumival. Eléggé megnehezítette a helyzetet, hogy a lassú kanyarokban, ahol nincs szükséged erőre, neki megvolt a tapadása. Nem tudtam mögötte maradni ott. Aztán az egyenesekben én profitáltam abból, hogy nekünk több lóerőnk volt – de nem ment.”

Daniel Ricciardo és Sebastian Vettel (Fotó: MTI/EPA)

„Talán megvolt az autónk ahhoz, hogy nyerni tudjunk vele, de ez a verseny nem úgy alakult. Danielnek minden kérdésemre volt egy válasza, mindenre reagálni tudott, valahányszor nyomást próbáltam rá gyakorolni. Mindig csak mögötte haladtam, ami nem volt túl élvezetes. Jobb lett volna, ha tiszta az út előttem.”

„Ez itt Monaco. Mindenki tudja, mennyire nehéz itt előzni. Nem tudtam közel maradni hozzá, a gumim nem volt a legjobb állapotban, és emiatt nem tudtam nyomást gyakorolni rá, pedig szívesen megtettem volna. Egyszerűen túlságosan kopott a gumim. Az egyenesekben ugyan felzárkóztam, de túl rövidek voltak ahhoz, hogy támadhassak. A gyors részek előtt mindig kiépített egy kis előnyt, hogy az élen maradhasson, főleg az alagút előtt.”

A gumik közti különbség szemmel is látható volt. Vettel első abroncsának futófelületén vastag sávban szemcsésedett a gumi, akárcsak a Mercedeseké. Ricciardo ezzel szemben tökéletes állapotban tartotta őket, és e tapadásbeli fölényét remekül kihasználta problémái ellensúlyozásához. Ezzel még kollégája elismerését is kivívta. „Habár Danielnek sok problémája volt, mégis sikerült az élen maradnia. Ezért meghajlok előtte, elismerésem! De szerintem semelyik másik pályán nem tudta volna megnyerni ezt a versenyt.”

Vettel szerint a Red Bull a gondok előtt bizonyította, óriási tempófölényben van velük szemben. „Az első etapnál is láthattuk: amikor Lewis a korai kiállással minket is kiállásra kényszerített, Daniel sokkal gyorsabb volt. Addig tudtuk tartani a tempóját korábban, de aztán visszaestünk.”

Sebastian Vettel (Fotó: XPB)

A hajrában úgy tűnt, a virtuális biztonsági autó talán még kínálhat számára egy utolsó esélyt, ám Vettel az újraindításnál nemhogy támadni nem tudott, valójában jócskán leszakadt Ricciardótól. „Nem volt jó állapotban a gumim, és a felmelegítésével is gondom volt. Nem akartam kockáztatni, mert könnyű blokkolni. Egyszer sikerült a Mirabeau-ban, ahol nagy mázlim volt, hogy nem egyenesen mentem tovább. Az remek figyelmeztetés is volt. De fogalmam sincs, miért veszítettem olyan sok időt. A McLaren is közénk terült, de nem tudom, ezt még meg kell vizsgálnunk. Sajnálom, hogy a végén nem sikerült nyomást gyakorolnom rá.”

Vettel ugyan a harmadik idei győzelmére tovább vár, a bajnokságban így is sikerült hoznia pár pontot a jelenleg 14 egységgel vezető Lewis Hamiltonon. Ő azonban úgy érzi, korai még párharcként emlegetni a bajnoki küzdelmet. „Szerintem a csata a három csapat és a hat versenyző között zajlik, még nagyon korai lenne leegyszerűsíteni. Ma örülünk a pontoknak, de amikor Monacóban vagy, a győzelem a célod. Daniel ma remekül versenyzett, maximálisan megérdemli a győzelmet.”

„Montreal megint egy teljesen más pálya lesz. Egy kicsit normálisabb, hogy úgy mondjam. Nagyon kíméletes a gumikkal, ezért ugyanazokat fogjuk rajta használni, mint itt. Az első hat futam már megmutatta, hogy az élcsapatok nagyon közel vannak egymáshoz, és úgy vélem, ez Kanadában sem lesz másképp” – jósolta.

(telesport.hu)

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....