Scania

Scania G 410 cseppfolyósított gázzal és elektrohidraulikus rakodódaruval

2019.09.16.

A Kuuskuljetus Oy finn fuvarozóvállalat élen jár azzal, hogy egy cseppfolyósított gázzal hajtott és elektrohidraulikus rakodódaruval felszerelt Scania G 410 tehergépkocsit üzemeltet. Biogázt tankolva a fuvarozóvállalat akár kilencven százalékkal is csökkentheti a jármű szén-dioxid-lábnyomát.

Ez Finnország első LNG-üzemű tehergépkocsija hálózatról tölthető, akkumulátorról működő, elektrohidraulikus daruval felszerelve. Erre a szokatlan párosításra a Kuuskuljetus által a Renta Group cégcsoportnak végzett fuvarfeladatok kapcsán esett a választás. A Renta állványzatokat szállít ki a fővárosban, Helsinkiben, méghozzá a hajnali órákban is, amikor a lakosok alszanak. Mivel a gázüzemű teherautó sokkal csendesebb, zavartalanul pihenhetnek a lakók.

A csendes tehergépkocsin túlmenően a HIAB X-HiPro rakodódaru szinte hangtalanul üzemel, ugyanis akkumulátorokról működik a hidraulikát hajtó villanymotorja. „Az akkumulátorokat éjszaka töltjük, ami általában elegendő a napi munka elvégzéséhez” – mondta a Kuuskuljetus ügyvezető igazgatója, Janne Voitto. „Ha mégis elfogy az áram, akkor a daru hagyományosan, a motorról hajtva is működtethető.”

Janne Voitto fontolóra vette ezt az összeállítást, de először szeretett volna alaposabban tájékozódni, mielőtt elkötelezi magát egy gázüzemű tehergépkocsi beszerzése mellett. „A gazdaságosság mindig elsődleges egy fuvarozónak. Most már meggyőződésem, hogy a gázüzemű járművek egyre jobban elterjednek majd a jövőben a nehézsúlyú fuvarozásban.”

A döntéshozás előtt egyeztetett az ügyféllel, a Renta cégcsoporttal, és felhívta az ügyvezető igazgatóját. „Ő éppen a Tesla autójának a volánja mögött ülve vette fel a telefont, és mivel hasonlóan gondolkodik, nem jelentett problémát megállapodnunk a költségeket illetően.”

Mivel a tehergépkocsi elsőnek számított a maga nemében, szoros együttműködésre volt szükség a Scania, a felépítményező és az ügyfél között. Az alvázat kifejezetten erre a célra tervezték, valamint arra, hogy el lehessen helyezni rajta a nehéz, 800 kilogramm tömegű akkumulátort, így a két LNG-tartály egyikét el kellett hagyni a járműről.

Habár a tehergépkocsit éppen nemrég vitték szervizbe, Janne Voitto már egy újabb ötleten töpreng. „Azt vizsgálom, hogy lehetne-e a hidraulikus rendszerben áramló olaj segítségével tölteni az akkumulátorokat.”

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.10.20
Enn Ehala Észtországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.10.20
Ha lehet, még sportosabb vonásokat kapott a Toyota C-HR, noha eddig sem volt miért szégyenkeznie.....
2019.10.20
Bővíti a kínálatát a LOT Polish Airlines Budapest és New York között jövő májustól, a jelenlegi....
2019.10.20
Október 21-től a MÁV vasúti bérletei hozzárendelhetők az új típusú - 2016. január 1-től kibocsátott....
2019.10.20
E heti rajzunk készítője T-boy. Rajzának címe: Tisztelet Bud Spencernek. ..
2019.10.20
Röviddel azután, hogy a Volkswagen-csoport (VW) kedden elhalasztotta a döntést a Törökországban....
2019.10.20
Ha szirénázó autó tűnik fel az úton, minden közlekedőnek elsőbbséget kell adnia neki. Megmutatjuk,....
2019.10.20
1994. október 17-én vette kezdetét Mladá Boleslav-ban a ŠKODA FELICIA gyártása. A FAVORIT utódja 25....
2019.10.20
Délelőtt 11 óra helyett éjfélig tart sztrájkot vasárnap a német légiutas-kísérők független....
2019.10.20
Erőszakos tüntetések robbantak ki a chilei fővárosban a metrójegyárak emelése miatt. Santiago de....