beszállító

Serrano Viktor: a jövő autós szoftvereit Budapesten írják

2016.08.05.

Serrano Viktor a Bosch Budapesti Fejlesztési Központjában csoportvezető. Részt vett abban a nemrég zárult hétmilliárd forintos autóipari projektben, amelyben az utasbiztonság és az energiahatékonyság növelésére koncentráltak. Serrano Viktor csoportja vezetőtámogató rendszereken, azon belül a radar- és videoszenzorok biztonsági típusú fejlesztéseken dolgozik.

– Mi a fejlesztésük fő célja és hogyan zajlik a munka?

– Meg kell oldanunk, hogy az autó egy kritikus helyzetben vészfékezzen vagy azt előkészítse. Két fő területen fejlesztünk: egyik a platform, másik a vevői megrendelések teljesítése. Az elsőnél a Bosch által felállított követelményeknek kellett megfelelni mind hardver- és szoftveroldalon, utóbbinál az egyes autógyártók elvárásaira kell koncentrálni, azaz a saját munkák eredményeit a megrendelők elvárásainak megfelelően honosítjuk konkrét autókba. Az alapfejlesztéseken nemzetközi csapatok dolgoznak, itt mi budapestiek napi szinten tartjuk a kapcsolatot a németországi központtal. Tavaly újabb felelősségi köröket helyeztek át onnan Magyarországra. Az egyik autógyártó esetében például a teljes fejlesztési felelősséget Budapest kapta meg. A szoftverfejlesztés szinte minden rétege itt van nálunk, de a járműapplikáció és a tesztelés nagy része is Budapesten történik. Az autógyártót mi szolgáljuk ki önállóan.

Bosch3_kamera

– Hányan vesznek részt ebben a munkában?

– A radar- és videoalapú biztonsági típusú fejlesztéseken Budapesten 25-30-an dolgozunk, de ez csak egy kis szelete az egész rendszernek. A vevői projekteken 15-20-an dolgoznak a világban összesen, a helyszín itt sok mindentől függ. A projektmenedzser többnyire közel van a megrendelő autógyárhoz, de a szoftver fejlesztése már szerte a világban történik.

– A tesztelések hogy zajlanak?

– A biztonsági típusú funkciókat zárt pályán teszteljük, mi sajnos még nem rendelkezünk önálló zárt pályával. Reptereken szoktunk tesztelni, de nagyon várjuk már a zalaegerszegi tesztpálya megépítését.

– Pontosan hogy működik a fejlesztési folyamat?

– A vevő meghatározza, hogy mit szeretne a termékébe, ezeket elemezzük, megvizsgáljuk, amit lehet, azt a platform-megoldásokkal lefedjük, majd megnézzük az eltéréseket és az alapján elindul a szoftver módosítása. Párhuzamosan meghatározzuk, hogy milyen tesztekre lesz szükség a kész termékekhez.

 

Az interjú teljes terjedelmében a Járműipar.hu autóipari szakportálon olvasható. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....
2024.04.19
A hétvégén a Róma mellett található Vallelunga versenypályán kezdődik a túraautósok....
2024.04.19
A sanghaji aszfaltcsíkon öt év után rendeznek újra F1-es versenyt. ..
2024.04.19
Két ember meghalt, miután három autó összeütközött a XVIII. kerületben, a 4-es főút Liszt Ferenc....
2024.04.19
Ideiglenes kényszermegoldásokkal hozná versenyképes pozícióba az európai gyártókat az Európai....
2024.04.18
Vadat gázolt egy autó Fertőboz és Hidegség között - írja a Katasztrófavédelem az esti tíz után. ..
2024.04.18
A HangZóna mai vendége Piri András, a Q-Service partnerhálózati vezetője, a Young Car Mechanic....
2024.04.18
A rendőrség kijelölte a péntek reggeltől szombat reggelig tartó ellenőrzések helyszíneit - írja a....
2024.04.18
A Hyundai az éllovas ezen a furcsa sztrádán.   ..
2024.04.18
A gyermekek önállóan alapvetően gyalogosként vagy kerékpárosként vesznek részt a forgalomban, míg....