Keszthelyi Vivien

Sikeres szezont zárt Keszthelyi Vivien az F3-as kategóriában

2019.08.14.

Keszthelyi Vivien bátran vágott bele élete eddigi legnagyobb kihívásába, és végül korát meghazudtolva szárnyalta túl az elvárásokat a Forma-3-ban. Az idei utolsó versenyével egy intenzív periódus végére tett pontot, és bebizonyította, hogy magyar nőnek is van helye a világ elitjében.

A mindössze 18 éves magyar tehetség élete első Formula autós szezonját az F3 Asian Championship Winter Series-ben kezdte meg az év elején, majd az ott teljesített rövid felkészülést követően a W Series hivatalos, szerződtetett tesztpilótájaként rögtön helyet kapott a világ legjobb női autóversenyzői között. Öt versenyhétvégén is kivívta az indulás lehetőségét a sorozatban, és csakúgy, mint a keleti kontinensen, Európában is pontszerző lett.

Az utolsó, Brands Hatch-en megrendezett versenyen Vivien a húsz főt számláló nemzetközi mezőnyből a 14. helyen végzett, a női Forma-1-ként elhíresült bajnokság globális média megjelenésének köszönhetően pedig a 2019-es idényben felhelyezte Magyarországot az autósport világtérképére a Formula kategóriában.

- Nagyon boldog vagyok, és nem győzöm megköszönni ezt az óriási lehetőséget, hiszen a mezőny egyik legkevesebb formaautós tapasztalattal rendelkező pilótája voltam. A cél is az volt, hogy bekerüljek és minél több rutint gyűjtsek a W Series-ben. A széria sajátosságaként mindig más mérnökökkel, szerelőkkel, illetve autókkal vágtam neki a hétvégéknek, ami a folyamatosan cserélődő beállítást, és egyben lehető legtöbb változó körülményt jelentette.

Ez számomra egy ideális lehetőségnek bizonyult, mely során a kihívások mellett a folyamatos tapasztalatszerzésen volt a hangsúly, mivel hasonló kategóriájú autót a korábbi években még szimulátoron sem próbáltam. Ennek több oka is volt. A magyarországi lehetőségekhez képest versenyzőként a folyamatos szakmai képzés és tapasztalatszerzés a nemzetközi Forma-3-as kategóriában a rendkívül magas költségek miatt anyagilag szinte elérhetetlen.

A Halo bevezetése is rendkívül fontos szempont volt, mivel a szüleimnek ígéretet tettem, hogy amíg ekkora kockázattal jár a formaautózás, ki sem próbálom. Habár továbbra sem veszélytelen, az életveszélyt talán sikerült a Forma-1-hez hasonlóan kiküszöbölni ettől az évtől – mondta a magyar autósport történetének első női Forma-3-as pilótája, aki a nemzetközi mezőnyben teljesítette a szezont.

Vivient rengeteg megpróbáltatás érte az évek során, ám elmondása szerint a kategóriaváltás tudatos megtervezése már a tavalyi sikeres szezon végén elindult: „Bár az alapok nélkülözhetetlenek, egy formaautó teljesen más vezetési technikát igényel, mint egy túraautó, így a sajátosságai miatt gyakorlatilag az elejéről kellett kezdenem. Azért jelentkeztem ebbe a sorozatba, hogy a lehető legtöbb tapasztalatot szerezzem Formula kategóriában.

Jól átgondolt, logikus döntések vezettek idáig, amik alapján már az előző szezon után megkezdtem a felkészülést. A formaautós tapasztalatok hiánya miatt óriási a lemaradás a nemzetközi mezőnyhöz képest, de a korábbi években az Audi Sport Racing Academy rendkívüli szakmai felkészítést nyújtott, amivel a világ legjobbjai között ebben a kategóriában is megállom a helyem."

A kimerítő szezon után sincs megállás az ifjú pilóta számára, aki egy rövid pihenőt követően ismét munkába áll, hogy 2020-ban se okozzon csalódást a rajongóknak: „Most kaptam egy kis munkával egybekötött kéthetes szünetet, ami elég lesz a feltöltődésre” – mesélte Vivien mosolyogva, majd a következő szezonra is kitért. „Utána kezdődik a felkészülés a jövő évre, hiszen az utolsó versennyel a munka nem ér véget. Idén is tudatosan építkezünk, mert csak így lehet végül sikereket elérni."

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2019.12.14
Kuznetsov Daniil Ukrajnából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2019.12.14
Az ausztráliai Új-Dél-Welsben bemutatatták a világ első olyan közúti kameráit, amelyek képesek....
2019.12.14
Az Audi fölgázzal üzemelő modelljei egyesítik az ökológia és az ökonómia szempontjait. Az Audi A4....
2019.12.14
Egy paradicsomi luxusüdülés teknősökkel, delfinekkel és csodás korallokkal Marsa Alamban. A....
2019.12.14
Magyarországi terjeszkedési céljainak megvalósítása érdekében együttműködési megállapodást írt alá....
2019.12.14
Az Év Magyar Autója versenybe elsőként a Skoda nevezett, a cseh márka a Magyarország Autója 2020....
2019.12.14
A „Közös ügyek-közös felelősségek” kategóriában kapott elismeréssel a Knorr-Bremse Vasúti Jármű....
2019.12.14
A Tokiói Olimpia és Paralimpia Szervezőbizottsága (Tokió 2020) bemutatta azoknak az autónak a....
2019.12.14
Novemberben a Volkswagen-csoport 988.800 járművet szállított ki az ügyfelek számára az egész....
2019.12.14
Az európai vásárlók nem rajonganak már a kupék és kabriók iránt sem, a prémium kupék iránt a....