Rimac

Sikertörténet a szomszédból: Rimac

2019.05.13.

Európa Elon Musk-ja. Így jellemezte a Financial Times Mate Rimac-ot, a mindössze 30 éves horvát mérnököt/vállalkozót/autógyártót. Persze tényleg van hasonlóság, egyaránt elektromos szuperautókat gyártanak és mind a ketten igen fiatalok ahhoz képest, amit elértek, de Mate Rimac és az általa megálmodott autók sokkal érdekesebbek annál, minthogy Elon Musk 2.0-ként jellemezzük őt.

Rimac karrierje azzal kezdődött, hogy a szülei garázsában egy nála négy évvel idősebb E30-as BMW-t alakított át elektromos autóvá, hogy az versenyeken mutathassa meg, mire képes az elektromos hajtás. Cége, a Rimac Automobili 2011-ben, a Frankfurt-i Autószalonon mutatta be első autóját, Concept One néven.

A kezdetek nehezebbek voltak, mint gondolnánk. A Concept One mindössze egy év alatt lett tervből közel kész modell és a pénzügyek rengeteg gondot okoztak, a fizetések sokszor épphogy megérkeztek és a vállalat többször is állt már a szakadék szélén. Különösen igaz volt ez két évvel ezelőtt, amikor Richard Hammond, a The Grand Tour egyik műsorvezetője óriási balesetet szenvedett az autóval, ami végül napokig égett a négy akkumulátor miatt. Bár visszatekintve talán ez hozta el a valódi ismertséget a horvátoknak, Mate Rimac élete legnehezebb időszakának nevezte a balesetet követő időszakot, amikor a befektetőket és a vásárlókat is meg kellett győznie arról, hogy ez egy szerencsétlen baleset volt és Concept One nem veszélyesebb bármelyik másik hiperautónál.

A pénzügyek mára átalakultak, már nem kell aggódniuk, hogy a következő hónapot is tudják-e finanszírozni. Ez első sorban annak köszönhető, amit kevesen tudnak: A Rimac forgalmának kétharmada nem a Rimac modelleknek köszönhető, hanem az autógyártókkal való együttműködésüknek. Akkumulátorokat, erőforrásokat szálíltanak többek között az Aston Martin és a Porsche számára, utóbbi pedig annyira elégedett volt a horvátok munkájával, hogy 10%-os részesedést szerzett az autóipari szinten még mindig apró vállalatban.

Ez egyrészt kifejezetten jó, ha a forrásokat tekintjük, de egyben a gátja is annak, hogy valaha elérjék, hogy évente 100-nál több autót gyártsanak. Mate Rimac ezzel teljes mértékben ki van békülve, egyrészt látja, hogy bizonyos darabszám felett már versenytársként tekintenének rá az ügyfelei, másrészt az ő célja nem sok autó gyártása, hanem a legjobb elektromos szuperautó megalkotása.

Ez egyelőre sikerül is, bár tény, az elektromos szuperautók piaca jelenleg a Rimac Concept One modellekből áll, nem tülekednek a versenytársak, de nem is lenne könnyű dolguk. Maga a technológia is elképesztő, angolul értőknek érdemes meglátogatni a honlapjukat, de nézzük a nemrég Genfben bemutatott második modell adatait: a kocsi négy villanymotorja 1914 lóerőt és 2300 Nm nyomatékot ad le, 100-ra kevesebb mint két másodperc alatt gyorsul, de 11,8 alatt a 300 is megvan, a vége pedig 412 km/h.

Emellett állítólag alkalmas a négyes szintű önvezetésre, tehát ilyen szempontból is páratlan alkotás a Rimac második modellje, emellett pedig olyan egzotikumokkal is szolgál, mint az arcfelismerés vagy maga a tény, hogy kerekenként egy villanymotor biztosítja a brutális gyorsulást és tapadást.

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.01.20
Új Mercedes-Benz Conecto Next Generation autóbuszok állnak forgalomba Budapesten, az első tizenhat....
2020.01.20
A szakszerű javítás a csere lenne, de az több mint 260.000 Ft-ra rúg. Ki fizeti a révészt? ..
2020.01.20
Úgy tűnik, a Manchester City katalán edzőjének folyamatosan meggyűlik a baja Nagy-Britanniában a....
2020.01.20
Borta Ambrozie Ovidiu Romániából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2020.01.20
A kecskeméti Neumann János Egyetem és a baden-württenbergi Albstadt-Sigmaringen Egyetem 36....
2020.01.20
A francia PSA autóipari csoport eladásai tíz százalékkal csökkentek tavaly a 2018-as értékesítési....
2020.01.20
- A gyorsaságimotoros-világbajnokság (Moto GP) jogtulajdonosaként nemzetközi utánpótlás....
2020.01.20
- A Magyar Suzuki Zrt. 2020-tól kizárólag hibrid meghajtású gépkocsikat gyárt Esztergomban az uniós....
2020.01.20
Gyakorlatilag az egész világ, de különösen az autóipar első számú témája manapság a szén-dioxid.....
2020.01.20
A Ford bejelentette, hogy 42 millió eurós beruházással fejleszti tovább a Valencia üzemet, tovább....