járműértékesítés

A Škoda júliusban is folytatta a növekedést

2016.08.28.

Škoda idén júliusban világméretekben 83.700 gépkocsit szállított le ügyfeleinek, a tavaly júliusban kiszállított mennyiség 82.800 egység volt. Ez az elmúlt év azonos időszakával összehasonlítva évi 1%-os növekedésnek felel meg. A cseh autógyárt jelentős növekedést ért el Kínában (16,1%-kal több kiszállítás) és Oroszországban (11,6%-kal több értékesítés). A Škoda Superb továbbra is nagy népszerűségnek örvend, az elmúlt egy évben értékesítése 92,7%-kal nőtt!

„A Škoda növekedése júliusban is folytatódott”- mondta Werner Eichhorn, a Škoda igazgatótanácsnak értékesítésért és marketingért felelős tagja. ”Az összes piacon azt tapasztaljuk, hogy fiatal modellkínálatunk egyre vonzóbb az új fogyasztói csoportok számára.” A Škoda következetesen szélesíti modell-palettáját az elkövetkező években. Ebben az összefüggésben a márka erősíti pozícióját a szabadidő autók (SUV) szegmensében. A Škoda Kodiaq, a Škoda Yeti feletti kategóriájú nagy és SUV-modell világpremierjét szeptember 1-én tartják Berlinben, a piaci bevezetésre 2017 februárjában kerül sor.

Nyugat-Európában 32.700 gépkocsi kiszállításával a Škoda - amint az várható volt - 8,7%-os értékesítési visszaesést regisztrált júliusban. Ez a fejlemény főként a csehországi üzemekben bekövetkezett gyári leállás következménye volt a háromhetes szabadságolási időszak alatt (július 4-től július 22-ig). Németországban, júliusban 10.500 ügyfél kapta meg új Škoda autóját, ez 19,7%-kal kevesebb, mint a 2015 júliusi mennyiség volt. A márka júliusban kétszámjegyű növekedést mutatott Olaszországban, ahol 11,0%-kal több, 1.600 gépkocsit értékesítettek, Finnországban a 900 eladott gépkocsi, 23,0%-os emelkedést jelentett és az Egyesült Királyságban 12,5%-os volt a növekedés az ott kiszállított 6.100 gépkocsival.

Közép-Európában júliusban a Škoda érétkesítései enyhe, 4,2%-os csökkenést mutattak a tavalyi év számaival összehasonlítva, ebben a régióban idén júliusban 13.900 gépkocsit szállítottak ki. Az értékesítési mutatókra itt is a csehországi üzemekben a szabadságolási leállások által gyakorolt hatás jelentkezett az értékesítési számokon. A márka hazai piacán, Csehországban 7.100 ügyfél vehette át új Škoda gépkocsiját, ez 8,1%-kal kisebb mennyiség, mint tavaly júliusban. A Skodának ugyanakkor kedvező július hónapja volt Horvátországban, ahol 2015-höz képest 45,6%-kal több, azaz 300 gépkocsit értékesítettek, valamint Magyarországon, ahol 2016 júliusában 900 gépkocsi került a vásárlókhoz 4,5%-os növekedést hozva, illetve Szlovéniában, ahol júliusban 500 gépkocsit érétkesítettek, 9,6%-kal többet, mint egy évvel korábban.

Kelet-Európában, Oroszországot nem beszámítva, a Škoda értékesítései július hónapban 11,2%-kal, 3.100 egységre emelkedtek, 215 júliusában ez a szám 2.800 egység volt. Ugyanezen időszakban a Škoda egyes típusai jelentős keresletnek örvendtek Oroszországban, itt az értékesítés mennyisége 11,6%-kal emelkedett, és idén elérte a 4.700 darabot, míg tavaly júliusban ez 4.200 gépkocsi volt.

A teljesen átalakult és megújított modell-palettának köszönhetően az értékesítések különösen kedvezően alakultak Törökországban és Izraelben. Törökországban az ügyfeleknek idén júliusban kiszállított gépkocsik száma 22,8%-kal nőtt a tavalyi év júliusában paicra került 1,800 Skodával összevetve, így az ottani forgalom elérte a 2.200 darabot. Az izraeli piacon 45,8%-os növekedést produkálva a cseh márka forgalma elérte a 2.700 darabos mennyiséget , a tavaly júliusi 1.800 gépkocsi után. A Škoda mindkét országban jelentősen növelte piaci részesedését, ellentétben az általános piaci trendekkel, mert Törökországban 29%-os, Izraelben pedig 11,9%-os, általános autópiaci csökkenés volt megfigyelhető.

A márka legerősebb piacán, Kínában a Škoda jelentős mértékű értékesítési növekedést mutatott az előző év azonos hónapjával összehasonlítva: a kiszállítások 16,1%-kal emelkedtek és elérték a 21.400-es darabszámot, a tavalyi 18.400 darabos mennyiség után.

A Škoda kiszállításai 2016 júliusában (egységben, kerekítve, modellek szerint, +/- változás 2015 júliusával összehasonlítva:

Modell                                                            Darabszám             Változás 2015

ŠKODA CITIGO (csak Európában értékesítik)        3,400;        -1.7%

ŠKODA FABIA                                                    15,500;         -13.4%

ŠKODA RAPID                                                    16,100;         +16.8%

ŠKODA OCTAVIA                                                32,200;        -5.7%

ŠKODA SUPERB                                                  9,500;                      +92.7%

ŠKODA YETI                                                       7,000;                   -11.1%

 

 

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.26
Frontálisan karambolozott egy busz és egy személyautó Sopronnál, a 8518-as út 26-os....
2024.04.25
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.04.25
Április 25-én a pekingi Auto China 2024 járműipari konferencián mutatta be legújabb fejlesztését a....
2024.04.25
Megszólalásig hasonlít a Citroen C5 Aircrossra és osztozik is majd technikai alapjain az új Opel....
2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....